torsdag 18 juni 2009

himmelskt

ibland undrar man om mamma är 15 eller 50! igår provade hon en massa av mina kläder och "modellade" i vardagsrummet för oss barn! hon tog på sig mina slitna ljusa jeans och ett v-ringat vitt linne som jag nyligen köpt i riga, hennes kommentar blev
-"åh vad snyggt! det här kan jag ju ha nästa gång jag går ut"

ni förstår.. min mamma är inte som alla andra mammor:
hon går inte på gammeldans-hon går på disco
hon handlar inte kläder på tantaffärer-hon ligger gärna steget före i modet.
hon låter inte sitt gråa hår gro-hon slingar/färgar/stylar u name it
hon skulle inte sätta sin fot på stan utan sitt smink
hon pratar odräligt mycket i telefonen med sina vänner

... men i slutändan är jag glad över min mamma, jag kommer själv att VÄGRA bli tant när jag blir äldre.

idag har vi gått en låååång promenad med gunvald in i skogen, gick längst landsvägen med och lät honom gå löst, lärde honom att hålla sig vid sidan av vägen och han var superduktig!
när vi kom hem gjorde vi oss två välförtjänta smoothies som smakade himmelskt!

nu ska jag smink mig, ikväll åker vi till dannero på trav!


mamma provar MINA kläder. haha

mumms

underbart goda smoothies

föressten, har ni lust att känna er sådär sommarmysiga och lyssna på en underbar låt av uno sveningsson?


http://www.youtube.com/watch?v=9qjxiTDT1uM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar