torsdag 21 maj 2009

alla älskar utflykter

vilken kväll! eftersom solen sken så härligt under den tidigare delen av kvällen så passade jag och jonas på att åka på en liten utflykt en liten bit härifrån med gunvald, den finaste utsiktsplatsen!

det ligger på ett berg och vägen upp var rätt stenig och knölig så vi körde inte hela vägen uputagick sista biten, det var jäkligt tungt i början men gunvald pinnade på som vanligt.

väl uppe hade vi bara packat med oss lite kaffe i en termos med tanke på att vi nyligt ätit! och det räckte alldeles utmärkt.
man kunde nästan höra tystnaden och vi satt där en bra stund och bara njöt av den vackra utsikten och den friska luften.
.. det är nog sånt som man skulle sakna mest om man flyttade in till stan, tillgången till skogen.
skogen är otroligt vacker!

och jag som person är nog rättså stressad och uppskruvad rätt ofta, men jag känner att det lugnar ner sig när jag är i skogen..jag blir liksom harmonisk i sig själv.


självklart är ett fint sällskap det viktigaste, oavsett var man befinner sig <3>

när vi kom hem så åkte vi till faster, jag mamma pappa och jonas, och satt på deras inglasade altan och kikade på "bonde söker fru".
jag håller faktiskt med pappa i det han sa, att man är så sjukt på alla liknande "bachelor" program där det är killar eller tjejer och alla ser ut som modeller, helt fläckfria.
känns mycket mer spännande och roligt att kolla på faktiskt "normala" medelsvensson människor som försöker hitta kärleken, sådetså.

sen var årets bönder så jäkla goa också. jag hoppas verkligen att dom finner den rätta (:
..i have , i hope (:




jonas kastar sten, gunvald tittar på.


KAFFE såklart!

Åh, utsikt


Din dag är grå av stadens förorening
Din morgontidning grannens jycke tog
Ditt arbete du finner utan mening
Du gör vad som förväntas utan knog

När alltid du tycks lida av försening
När utav stadens brus du har fått nog
När själen är i stort behov av rening
Förtrösta människa - det finns ju skog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar