tisdag 21 april 2009

proud

efter jobbet idag åkte jag med mamma och gunvald in till stan, mamma skulle klippa sig och efter det åkte vi på "hundträff".
mammas jobbarkompis är duktig och kan mycket om hundar, så vi samlades på en plan, cirka åtta hundar, och gjorde olika övningar! mycket lärorikt och trevligt.

var så sjukt stolt över gunvald eftersom han var jätteduktig i alla övningar och var otroligt lugn och fin mot dom andra hundarna, jag hade föreställt mig att han skulle vara skällig, orolig och dålig på att lyssna, och han var precis tvärtom.
jag är världens lyckligaste hundmamma. haha

självklart blev det nog mycket intryck för honom när det var första gången med så mycket hundar på samma gång, men han sov väldigt väldigt gott i mitt knä i bilen påväg hem iallafall. <3

när jag kom hem sysselsatte jag mej med att toppa mitt hår, by myself, haha. kanske lite galet men det var behövligt, och det är det ju billigt också? haha
känns alltid bra att få fräscha till dom kluvna topparna som blir.

sedan satte jag mig framför tv:n under en varm filt med mamma och drack smoothie, denna gång med frysta blåbär! fytusan vad blåbär är gott! och nyttigt. bra kombi där! (:

här kommer lite bilder ifrån dagen.


gunvald blir kompis med en golden

man måste ju hälsa på alla (;

ihh

sötnos

en pigg gunvald..

.. en trött gunvald.

nu är det packat& klart, imorgon åker jag till älskligen efter jag jobbat med bilen.
det är riktigt underbart att köra bil nu när det är bra väglag,
risken är bara att man gasar lite för mycket, (;

ta hand om er nu, och varandra.
tänkvärt;

"må du få så mycket lycka att du blir älskvärd,
sättas på prov så ofta att du blir stark,
få tillräckligt med sorg för att göra dig mänsklig
och få tillräckligt mycket hopp för att göra dig lycklig.
"

godnatt

1 kommentar: