onsdag 15 april 2009

borde och måsten

pust, stress stress stress, min vardag består av stress och onödiga måsten har jag kommit på.
för att förklara:
idag jobbade jag ifrån 12-9 på kvällen, jag kör syndigt på väg hem och när jag väl kommer hem inser jag hur mycket jag måste göra, och hur mycket jag borde göra. (det är en stor skillnad på borde och måste)

och vad hinner man? ingenting, i bästa fall hinner man med saker ifrån måste-listan, och förhoppningsvis några saker ifrån borde listan om man är riktigt snabb och effektiv.
man vart rann tiden iväg till att göra saker som man vill och känner för?
exempel: lägga sig ner, blunda, lyssna till något skön skiva samtidigt som man kanske tecknar något fint.

den tiden finns inte när man jobbar, och det är bara så fruktansvärt tragiskt tycker jag, varje gång jag lägger man blir jag ofta så otroligt stressad och tänker på vad jag har glömt och bordat och kan inte riktigt slappna av..
kan låta konstigt, men tom dom få dagarna man är ledig ibland kan bli stressiga, för att då blir man så stressad över att man ska hinna med att göra så mycket som man missar när man jobbar, som att umgås med kompisar. osv.

ibland borde man helt enkelt skita i borde och en del måsten och bara vara, utan jobbiga tankar som snurrar inom sig.


..vem sa att livet skulle bli lätt.



andas.


nej, livet är långt ifrån lätt, men vad vore man utan sin trygga familj som alltid finns där- oavsett vad...


...eller en pojkvän, som alltid tar emot en, varenda gång man faller.

?

ingenting
godnatt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar