lördag 10 oktober 2009

goodie foodie


jonas muppar.

moi lajjksom

KNIIIP

pixie och gunvald


japp, det är en hund som ligger där.. :D

VOILA! nam nam

gunvald pussar max.

:)

kanske prova?

AJAJ. på gott och ont ^^

för
att vara delvis lite "hittepå" blev maten jättegod.

i paulinas lilla specialgratäng hade jag:

skivor av tomater
skivor av aubergine
skivor av färska champinjoner
köttfärs
salt och timjan
och på toppen : mozarella.

varva i lager.
(olja formen innan)

in i ugnen 20 min tills osten smält osv.
sen, VIOLA! jättegott och nyttigt.

LÖRDAG



















landade i öje igår, gårdagskvällen blev inte så lång eftersom jag deckade till sömns vid tiotiden redan efter två glas vitt och allmän trötthets-syndrom

idag tänker jag och jonas laga middag tillsammans, det blir nog FETTMEGOTT.
fotar väl på maten sedan när den är lagad precis som alla andra bloggare gör. haha
hörs sen.

torsdag 8 oktober 2009

jäjäjäjä


idag köpte jag en varm, goo och snygg kofta.

läskigt

sådärja. fiintju

var i aktut behov av en kofta och inhandlade denna på stan idag, den var mysigt och fin.
efter min lilla runda på stan gick jag till sandra och umgicks med sandra och johanna en stund, snackade bröst och rumpor (japp, tjejer snackar också sånt)
satt vid köksbordet och tecknade hur perfekta bröst ska se ut (och hur otroligt fula bröst ser ut)

öhm. vi är nog inte som alla andra..

kvällen avslutades på mat companiet, sandras kille kricke var med också.
åt texmex tallrik och hade trevlans.
bordes göra fler gånger brudar!


onsdag 7 oktober 2009

bonde söker fru



ikväll är jag taggad för att titta på bonde söker fru.
visst har jag och roger lite äktenskapstycke? haha.

en sak har jag lärt mig, man ska ALDRIG säga ALDRIG! :D

tisdag 6 oktober 2009

köpt


köpte en fin vardagströja idag.

finfint

och en råsnygg jeansskjorta.

gillas.

glad paulina med nya kläder.


lite udda ställe jag tagit hål i för något år sen.

en
kvinna som fått handla snygga kläder blir en lycklig kvinna- ett tag iaf. haha.

the baby


jag och jennies underbaring.

emma och baby.

mamman själv.

sötnosen.

ihh.

gos.

idag var vi till jennie, gud vilken otroligt söt unge du klämt ut jennie. <3
fick äran att hålla i henne, så liten. så mjukt och doften har bebis är otroligt mysig.

det bjöds på gott fika som jennie hade bakat, pratade förslossning (självklart vill man ju höras förlossningshistorien.. man ligger ju själv där en dag och vrålar) HAHA.

några år till paulina, några år till..

måndag 5 oktober 2009

pinsamheter



USCH vad elak jag är men jag tycker detta är MAKALÖST roligt och kan tittas på gång på gång.. stackars flicka.

idag har jag jobbat HELADAGEN.
imorgon tänker jag träffa en samordnare ang jobb och sedan träffa emma på stan för att köpa något gulligt, ska nemligen hälsa på jennie med bebis imorgon för första gången och det känns skitspännande!


söndag 4 oktober 2009

min dag i det stora hela


gunvald följde med på jobbet idag och fick arbeta hårt.

braum brauum

kommer hem, lägger mig i sängen och tänder ett fint ljus i taket.

fin fint

jonas chillar medans jag bloggar.

jag med en alldeles förskräcklig sovar-tröja

ihoo

försoning

jag och jonas har haft ett onödigt litet "tjavvs"
jag som flickvän kritiserade hans klädkombination för dagen.

är det inte flickvännens ansvar att få "lägga sig i" pojkvännens klädval osv?
lite av en skyldighet ifrån oss?

om jag vänder på det hade jag blivit otroligt chockad om det kom ifrån honom till mig eftersom hans intresse för kläder ligger på botten.

fast det bästa med små onödiga tjavvs i ett förhållande är den fina försoningen.

ett förhållande utan bråk?
usch vad jobbigt tråkigt.

vem ska man då ta ut sina dåliga dagar på?


lördag 3 oktober 2009

bästa..

bästa reklam genom tiderna..



roligaste tvpinsamheter genom tiderna..



roligaste carola genom tiderna..



in my daughters eyes


den här vackra låten är tillägnad min vän jennie som har fått en dotter! grattis <3
ska bli helt magiskt att få träffa din lilla prinsessa när du kommer hem.

fredag 2 oktober 2009

nu är det slut på veckan, det är dags för..


kvällens: gurka, guacemole och passionsfrukt.

pynta örat

goa tofflor

jaa..
då var det fredag igen. sitter i soffan och gottar mig framför tv:n.
jonas har kommit hit och tänker göra mig sällskap i helgen.

gunvald tigger ostkrokar och lite sura toner hörs ifrån tv:n på idol då och då.

en fredag precis vad den ska vara.


torsdag 1 oktober 2009

loong day



- att jag är frisk och har än så länge hälsan i behåll. inte illa ju!

- att min farfar kommit hem ifrån sjukhuset och att allt gick bra..


- idol-erik. VILKEN RÖST!





- blondinbloggarna som snyltar åt sig ALLA läsare. puh?

- däck. jaa, däck. jag måste snart köpa nya vinterdäck och USCH vad dyrt.

- kändisdjungeln? otroligt dåligt, verkligen.

när man jobbar ifrån 13-21 är det allt annat än svårt att vara särskilt aktiv på bloggen tyvärr.
man kommer hem, hinner knappt ta ett andetag innan man känner att man måste lägga sig (börjar jobba sju imorgon)

gunvald ligger alldeles nära nu, han snarkar också. ovanligt högt.
haha, mysigt störande.

snart är det helg.
jobbar för andra helgen på rad.
kommer det att överlevas? den som lever får se.

tråkigt bara för jonas som ska vara här under tiden..