söndag 17 maj 2009

öjje

då var det söndag! jag har bränt mig på armarna och det SVIDER! jag tror seriöst att det här är en varmaste dagen i år, helt klart.
har nog varit ute i princip hela dagen och solat/svettas

helgen hos jonas mamma och sambo var riktigt mysig, ätit gott, varit ute med hundarna, tvättat bilen och myst framför tv:n på kvällarna.

man får väl inte vara sämre än alla andra, det blev eurovision igår och jag hejjade på FINLAND såklart! e-type/markoolio ala finland. OMG! fett fett.
norges vinnare var ju rättså go ändå, har var värdig, helt klart.

självklart har man ju kört nya bilen med! mums! den är jättesöt och fin.
jag gillar den redan



vår nya opel. grrr

gunvald testar takluckan ^^

.. han fick plats (:

ute och promenerar

gunvald deckade brevid pixie på lördagkvällen.

.. och på mig..

.. och på jonas!

fredag 15 maj 2009

den är vår! det är vår.

ännu en skön och solig dag och man kan verkligen känna att sommaren är påväg, yäy.
spenderat ett par timmar i parken alldeles här utanför och låtit gunvaldnosen springa runt som en yr höna! körde även ett par övningar med honom på gräsmattan och använde ostbitar som belöning, han är så duktig!

vi har bestämt oss för bilen! den var riktigt riktigt fräsch och vi fick provköra den igår! yäy.
känns bra! ikväll hämtar vi den och jonas mamma följer med!
sen är det bara att tuta och köra.

helgen kommer vi att spendera hos jonas mamma och hennes sambo. vi tänker grilla, IGEN! haha. det har blivit mycket på senaste men jag klagar inte ^^
oh shit, det vattnas i munnen bara av att prata om det känner jag..

nu ska vi förbereda oss för att åka! se upp för blåa faran!



puss på kinden, jonas ser ut att njuta? ^^


jonas !


cykla cykla! såklart gunvald skulle sitta med.


vårWILD!

torsdag 14 maj 2009

I can't take my eyes off you

åh vad härligt det var att gå ut en sväng, jag och gunvald bestämde oss för att ta en lite längre promenad idag. gick genade längst kyrkogården och hittade ett mysigt ställe att sätta oss på, passade på att ta ett par söta bilder min älsklingen.

snart snart snart är det sommar, cant wait.
då tänker jag:

- åka på någon mysig bilsemester med jonas.
- äta MYYYYCKET glass i STOOORA lass.
- få lite färg på min pappersbleka hud
-bada i havet (gunvald med såklart)
- åka till jonas mysiga stuga
- jobba
- umgås med vänner och familj
- få fräknar
- äta mycket sallader och meloner.

DET ÄR SOMMAR DET <3

jonas ringde med en trevlig överaskning, vi tänker kolla på bilen ikväll i timrå, den verkar inte vara såld än!
rätt liten och bensinsnål precis som vi vill ha det, får testköra får man se hur det känns (:



det är så vackert ute nu. ;*


stannade till på kyrkogården och tog ett kort


busen ;*


jag har målat naglarna svart, raff



nu tänker jag luta huvudet bakåt, andas, finnas och lyssna till en av världens bästa sångare.
; http://www.youtube.com/watch?v=fI6CuX3vYv0&feature=related


I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

thank god

åh vad emma är underbar! igår umgick vi hela hela dagen och det hade jag sett fram emot jättelänge! en jobbig och oväntad grej hände mitt under allting, emmas hund ozzy fick åka in till djur-akuten för att han pissade blod och det kom bara små små droppar, plus kräkningar osv.
väntan på akuten var jättelång och att se ozzy lida gjorde det inte hela bättre, men ozzy var stark och höll ut in till det sista, tillslut var det våran tur och vetrinären kollade på ozzy! konstaterade ganska fort att han hade nog någon slags sten, fick tömma hans blåsa med kateter och ge honom dropp.. medans han låg där sövd och försvarslös.. hemskt var det.

vetrinären sa sedan till emma att han måste upp för operation till luleå tidigt imorgonbitti och att dom måste åka med honom inatt.

ringde till emma imorse och frågade hur det var med honom, det hade tydligen gått bra och han höll på att opereras nu, tack gud!

well, livet är som en enda stor bergochdalbana, det går upp och ner.. men det gäller att vara stark i alla situationer och försöka tänka positivt, kanske lättare sagt än gjort men.

nu är jag iaf i härnösand och jonas är SOM vanligt på jobbet! om allting går vägen och bilen inte är såld kanske vi åker och tittar på en bil i timrå ikväll, kanske kanske, hoppas hoppas.

nu tänker jag kladda på mig lite smink och sedan ta en prommis men mitt enda och käraste barn.

kramar




två underbara varelser!


jätten och lillen - gunvald ser upp till samba!


ozzy och gunvlad - i´m in loove


dagens look!

tisdag 12 maj 2009

gäääsp

suck suck, finns det något jobbigare än att helatiden vara uppdaterad vad det ramlar in för bilar!
vi är sjukt ivriga på att skaffa en ny men resan dit känns låååååång.
det brukar vara flera problem man stöter på under vägen...;

1
. fin bil men alldeles för långt bort

2. nära men mycket fel på bilen

3. för dyr
4. affären måste ske snabbt och man har inte tid att åka pga jobb


ARGH, jag har ledsnat!

gamla bilar är INTE överskattat, tvärtom, det är mycket mycket ballare i mina ögon!
ge mig denna snygga, jag lovar att ha rutan nere, med armbågen utanför och röka en cigarr när jag glider förbi.


rawwwrr

då var man till sängs igen, har renbäddat och städat rummet idag så det känns alltid lite extra att lägga sig då!

emma ringde ikväll och hörde om vi inte kunde ta och stanna bilen och bjuda gert och achberg på lite kaffe när dom går ifrån nordmanling och vidare till hörnefors. varför inte tänkte jag? haha.
så vi får se om vi finner dom längst vägen imorgon.
jag diggar dom!

nej, slutsurrat, dags att sova, eller åtminstonde försöka.
kram på er


2 hårda gubbar!


min nyköpta vita kavaj (:


dagens middag by paulina, lax och ris! iiike it!


kanske någon mer än mig som är trött ibland?

u and me


paulina i en blommig tröja? ja, man måste ju få chocka ^^


gunvald är morgontrött och mysig med mamma. <3


det DÄR kallar jag oskyldiga hundögon ;)


pust och stön!
det är bara tisdag! fast vad har jag och klaga? jag är ledig resten av veckan, yäääy!
gick en sväng på stan idag och handlade en snygg kortärmad vit kavaj som man kan använda till mycket i sommar, ett fint armband och lite diverse smink.

men kolla bilden nedanför, jag har ju BLOMMIGT! wtf is wrong with me? (:

imorgon tänker jag pallra upp rätt tidigt och åka en sväng till nordmanlig för att besöka en av mina bästaste kompisar emma! har saknat henne oerhört mycket sen vi slutade skolan och jag VET bestämt att vi kommer vara kompisar i alla evighet! i love you.
vi har egentligen inte bestämt oss för något, bara vara, finnas till och räcka till. (:

på kvällen åker jag till härnösand med bilen, yäy, mycket körning blir det! ser kanske dessvärre inte fram emot det men vad gör man inte för kärlekens skull?

vi är föressten på g att byta bil jag och jonas, vi har ju en volvo nu som rullar på rätt bra men dricker alldeles för mycket bensin! och eftersom det blir väldigt mycket långa resor för oss blir det dyrt i längden! så vi siktar på en lite mindre och bensinsnålare bil.
BLOCKET BLOCKET hela dagen , jag är lezzz..



visst är hjärt-armbandet sött? (:


provrums-porr

.. vi ses imorgon älskling!


.. är hon inte vacker? yes indeed.

ciao

måndag 11 maj 2009

paulina back in the days


mörkbrunt


brunett i sina bästa dar? eller

redhead in bluuue jeans!

jag tyckte om den där tröjan ;/

RUMPAA!!!

crazy nights..

hello there!

black

finns det något roligare än att sitta och glo på gamla foton på sig själv! man kan knappt tro hur mycket man kan förändras bara inom några år, mycket pinsamma bilder men det får man väl ta med en nypa salt va?

skratta åt det gamla och se fram emot det nya
..
i´m stronger than yesterday

beautiful

ja, då var man ensam igen då, jonas har åkt hem och jag känner en viss tomhet, men det känns även skönt att vara ensam ett par dagar med sig själv, jag behöver det ibland känner jag.

igårkväll åkte jag, jonas och gunvald till ett ställe som i mina ögon är ett av dom mysigaste häromkring, fäbodarna i östansjö. dessvärre började det regna efter en stund så vi hann inte vara där alltför länge, men det var mysigt det stunden det varade.
vi var sjukt taggade på att meta igår med, men kände väl att det kunde vänta ett tag till, det är så förbannat jobbigt att plocka mask!


fiiint ;*

ikväll kommer det hårda slaget mot huvudet i guess, jag kommer att få veta mitt schema för i sommar!
GISSA om jag är nervös! jag hoppas på få kort-dagar-fler ledigdagar och få helger. meeen, jag får helt enkelt vara inställd på det värsta antar jag.

..är det såhär jag kommer se ut efter sommaren?



men lite semester ska jag försöka hinna med , jag och jonas funderar på stockholm inklusive grönalund i början av juni, kanske en kryssning därefter, och sedan en sväng till öland med bilen när det är med högsommar i sverige.

vi hade funderingar på utomlands men dom har tinat bort mer och mer när vi båda har kommit överens om att det är rätt idiotiskt att åka utomlands på sommaren när det är som finast i sverige ju! då är det bättre att vänta med det till hösten yäy.


hoppas man hinner med en sväng till grönan i sommar. men seriöst, vilda musen? hur perverst låter inte det XD

nej nu ska jag försöka vila lite innan jobbet klockan 4!
seya! /paulinaa


(NEJ, jag kan inte få nog att lättklädda bilder på jonas!)

söndag 10 maj 2009

tjing

oh shiet, det är söndag och fint väder och jag ligger inomhus med min bärbara och tänkte försöka blogga! fast det går inte så jättebra för att man kropp vill bara ut ut ut!

inget planeret idag förutom att jag tänker försöka tvinga jonas att vi ska åka och köpa en glass, jag är så sjuuukt sugen på mjukglass med chokladströssel. (vattnas i munnen)

sen blir det nog i vanlig ordning skogspromenad med gunvald.
var så stolt igår när vi gick vår vanliga runda på ett par kilometer,
han gick utan koppel i princip hela vägen och var så duktig på att följa med oss hela vägen.

i´m a fucking proud MAMA!

vi grillade även igår, paulina får alltid som hon vill ^^ skämt åsido, men det var superduper gott! hörde en fågel viska i örat att vi tänker äta ytterligare god mat idag, kyckligtaco ^^ omg! mums
nej nu ska jag ut med pruttis!

Mors!


världens bästaste


jonas rygg <3


moi

fredag 8 maj 2009

klorin

åh, äntligen kan man skåda en gnutta sol på himlen! har därför passat på att varit ute så mycket som möjligt idag, forsöker fortfarande bli kvitt min pappersvita- hud, blärk.
thank god för solpuder, haha!

idag bär det av hem till övik, jonas följer med. ska bli så frukansvärt skönt att åka hem på något vis. ska TVINGA mamma att vi ska grilla i helgen! vattnas i munnen bara av att säga ordet grilla.
annars är inget planerat, jag tänker bokstavligen be för att det ska bli fint väder i helgen, jag behöver det.

jag börjar hursomhelst få lite smått huvudvärk nu, jag har bokstavligen GÅTT LOSS med min nyköpta klorinspray i lägenheten, städade toaletter idag så jääla grundligt så att det bara glänsde där när jag var klar, och jag kände mig så nöjd så nöjd.
dock sitter klorindoften ingnotad i händerna och jag börjar bli riktigt less på lukten.

jag känner faktiskt att jag verkligen mognar som person dag för dag, förr tyckte jag städning var en självklar pina varje gång, nu kan jag faktiskt se det som en rätt harmonisk sysselsättning och göra det med glädje ibland, för när man väl är klar känns det alltid så jäla gott.

nejusch, nu ska jag packa!
bloggar nog mer ikväll!

megakram


kolla! dom har planterat blommor i parken, RIKTIGA!


pusss pusss


gunvald ligger och steker ute i solen

torsdag 7 maj 2009

jag vill känna att jag lever



..Det är nu som livet är mitt

Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bort om orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig
För att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag är här
Och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv..