onsdag 27 maj 2009

du vet väl om..

gick lös med mina nya krustång idag! inte bara i delar av håret utan i HELA håret! shit pommes vilken volym man får i håret, och det ser tusen gånger tjockare ut än vad det egentligen är! thank god.
man ser ut som en troll ungefär.





har föressten någon en gnutta insperation att ge mig? vad ska jag göra efter sommaren? det finns egentligen två alternativ, låta allting vara PRECIS som vanligt.
dvs, pendla mellan mina två nuvarande jobb som personlig assistent eller på ett korttidsboende?
sluta och göra något helt annat?

jag tycker att allt är bra nu och det funkar jättebra, samtidigt som att jag vill få mer erfarenheter, jag har en erfarenhets-mani och älskar nya utmaningar - när jag sedan känner att jag klarar det bra känner jag även att jag växer som människa, och jag är inte typen som gillar att stå och stampa på samma ställe, även fast det är en trygghet i sig.

och det andra problemet är att det finns så mycket jag skulle vilja prova på att jag blir frustrerad, jag trivs inom vården jättebra fast ser heller inget hinder för att testa på andra saker.

skola är inte aktuellt alls, ni får tycka jag är lat, konstig eller vadsomhelst, men jag känner att jag inte vill tillbaka til skolbänken, jag känner att jag behöver inte bli läkare eller civilingenjör för att känna mig som en lyckad människa.
för jag vet redan att jag är lyckad som jag är, precis nu.
och jag är stolt över det jag gör och presterar och tycker att det är minst lika viktigt.
och det är det bästa av allt.

genom åren lär man sig att det inte tjänar någonting till att jämföra sig med andra, vare sig det handlar om utseende, titlar eller andra saker.
man är den man är, och det ska man BANNE mig vara stolt över. (för hur gärna du till, kan du inte ändra på det)


.. känner du igen dig?

hur många gånger har man inte stått framför spegeln, vänt och vridit på sig i alla möjliga vinklar, in med magen och ut med rumpan, pushat upp brösten, ändå blir du inte nöjd.

du är inte ensam!




slut med funderingar och till matlagningen! LAX! ja, jag vet, uttjatande med otroligt gott!
ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar