måndag 6 april 2009

tillbaka

i´m back!
ursäkta att jag inte uppdaterat bloggen som jag gjorde, men jag tog en liten "bloggsemester" medans jag var borta.

helgen har varit underbar!
finns så mycket man skulle kunna berätta och skriva om men det skulle ta sådan tid.
vi anlände iallafall på onsdagen efter en lååång bussresa, fast vi lyckades tom göra bussresan till ett nöje med en massa surr och slams.

när vi kom fram träffade vi edvin på gallerian, mycket kärt återseende, hans hår var som vanligt änglalikt och beundransvärt av både jag och petra, haha.

vi fördrev tiden på stan, och sedan åkte hem till göran, där vi sov under helgen.

på kvällen skulle edvin ha studentskiva och deras klass hade hyrt en lokal centralt på ett ställe som hette "blue moon"
temat var cocktail och jag anträngde mig inte så väldans mycket med kläderna men jag satte en blomma i håret, det fick duga.
kvällen var mysig vi vi höll oss relativt lugna och åkte hem rätt tidigt med tanke på att sista tunnelbanan gick vid ett, well well.

torsdagen var en riktig shoppingdag, jag, petra och edvin sprang på affärer höger och vänster, drottninggatan blir man snabbt less på, inte minst alla turistaffärer med patetiska prylar. därför höll vi oss lite "utanför" ganska mycket. skönt.
på kvällen tog vi det lugnt för att ladda inför helgen.

fredagen var ytterligare shopping, förvånad?
på kvällen gick vi på ett glammrockarställe, harry b james.
riktigt trevligt ställe med bra musik måjagsäga! vi var dock inte allför glammiga, inte alls faktiskt, men dom flesta där var rätt mainstreama.
edvin blev rätt kalas och kvällen för honom slutade roligt, fast det tar ni någon annan gång. hah.

lördagen - shopping och på kvällen gick vi till ett ställe på gamla stan som hette "huset" mycket trevligt discoställe med en väldans blandning av folk och ett jäkla hålligång på dansgolvet, rekomenderas!
jag var rätt snuvig och trött den kvällen så vi stannade inte alltför länge, men det blev en lyckad kväll! helt klart.

på söndagen var det hemgång, på gott och ont, men det kändes skönt att ta bussen att åka hem till norrland och jonas, han hämtade mig i sundsvall det gullet, sedan åkte vi och handlade ostbricka och åkte hem till oss och myste.

jag har fotat mycket under resan men jag tänker försöka sammanfatta ganska rejält:


första dagen när vi träffade edvin på stan, självklart tog jag den obligatoriska hårbilden.


innan studentskivan första kvällen, en brud på g!



petra var toasnygg!


tunnelbanekort såklart.


shopping, köpte dock aldrig den rosa cowboyhatten, haha.


mer shopping! petra, suck, du som passade så bra i dessa glasögon!


underbart väder, två underbara personer.


förfest

en edvin och en öl


petra ser kär ut (harry b james)


mysigt på hamnen.


underbara vänner, stekhett.


hos göran i mälarhöjden (där vi bodde)

tack älskli för en underbar helg! ;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar