söndag 20 mars 2011

23:45

..har varit och pimplat idag med några kompisar och jonas. superhärligt!
lägger inte upp bilderna ikväll, men imorgon!

men jag kan iaf bjussa på två bilder jag tog idag innan vi åkte iväg.
har en ny vår/vind-jacka, vit - och jag älskar den!

om ni undrar varför jag inte var bättre klädd så är svaret att täckbyxorna drog jag på mig precis innan vi gick till sjön ^^


fit for fight

stövlar på!

.. men nu blir det sova, godnatt !

ITALIENSK GRYTA

hittade ett smarrigt recept för ett par dagar sedan på en receptblogg, bestämde oss för att laga den för första gången igår.
riktigt gott blev det! härligt med värmade grytor under den här kalla årstiden.
här är receptet:

..det här behöver du:

  • 500 g Nötkött i bitar
  • 1 Gullök
  • 1 Purjolök
  • 3 Morötter i bitar
  • 1 Squash
  • 1 Aubergine
  • 5 stora Champinjoner
  • 2 dl Tomatsås (Jamie olivers tomat & chili)
  • 3 dl Rödvin
  • 1 l vatten
  • 4-5 soltorkade tomater
  • Salt, peppar & kryddor
  • Färsk timjan

gör såhär:

Bryn köttet i olja. Krydda med salt, peppar & kryddor. Häll över i en gryta. Hacka lökarna och morötterna och stek tills löken blir glansig, lägg sedan över dem i grytan. Häll på vatten, tomatsås, några kvistar timjan och vinet. Ställ i mitten av ugnen ca 1 h i 200 grader.

Skiva soltorkade tomater, squash, aubergine och champinjonerna, fräs i lite olja och häll över i grytan, ställ grytan i ugnen ytterligare 15 minuter.

Servera med en sallad och ex örtkryddad klyftpotatis.



klart! bara att lägga upp på tallrikarna då ;D

mumsigt var det..

lördag 19 mars 2011

13:51

förmiddagsjobb, check.
skogspromenad, check.

next: handla mat- matlagning.












..skrattar jag sådär gräsligt? ja tydligen ^^ om ni undrar vad som hände bakom kameran var att han puttade mig ut i djupsnön :D
om det blir hämnd? OHYES!

fredag 18 mars 2011

ITS A BEAUTIFUL DAY

















.. blev en dagstur till hsand/öje idag! riktigt trevligt, åkte hem till jonas föräldrar, oxfile stod på menyn, så gott! helst lite blodig också (vilken den var, helt perfekt) mumma!!
ut med hundarna.. mys framför tv:n med ett glas rött.

kan inte klaga.

hemma i övik nu igen, snart sängen - sova!
godnatt!

torsdag 17 mars 2011

17:29


inte dagens, utan kvällens outfit får det bli.. bytte om när jag kom hem ifrån jobbet ^^
ikväll kommer jonas, han har långhelg, myys!


...psst, lite nya smycken hade inte suttit fel.. (det sitter iof aldrig fel men..)
blingit.se är dessa råfräna smycken ifrån, like like like!

jag menar.. titta bara på dessa..



















.. GRRR!!

12:18



..cam-bilder är kanske det mest fantasilösa man kan lägga ut på bloggen, men ibland är det tillåtet, IBLAND! :))
nu står min sockerkaka med havre/kanel i ugnen och väntar på att bli klar, mitt alldeles egna supergoda recept.. tsss.
tänkte bjuda på jobbet, ibland måste man väl vara lite sådär extra snäll också? ^^

onsdag 16 mars 2011

19:59



.. jisses vad jag är lat.
har en hög kläder på golvet jag inte orkat ta itu med än.. (ska inte ens säga hur länge det legat där) kanske dags att ta tag i det där snart så man kan damsuga riktigt ^^ woops.

nu tänker jag kliva upp ifrån soffan (om jag orkar) och ta mig något att äta, man blir så sjuukt sugen på allting när man tittar på matprogram, och ikväll har jag tittat på "vad blir det för mat" "halv 8 hos mig" och nu är det "sveriges mästerkock"= MAT MAT MAT.
inte undra på att man blir svinhungrig!

over and out.

HUR MAN GÖR EN HUND LITE LYCKLIGARE


..gå in på närmaste secondhand affär och plocka på dig två små söta gosedjur i olika färger och former.. 10 kronor styck fick jag betala för dessa styck. ^^....

..TADAAA. en lite, lite lyckligare gunvald ligger och snuttar.

12:28





.. http://photofunia.com/ är en rolig sida om man har brist på bilder och fantasi ^^

har hursomhelst världens huvudvärk som vägrar att släppa, inte ens efter två alvedon, och alvdedon brukar alltid fungera för mig..
jaja, vila och mycket vatten kanske gör susen?

well, tillbaka till jobbet nu kanske, bara att bita ihop eller nått.

tisdag 15 mars 2011

INSPIRATION: FJÄRILAR

.. jag har gått och blivit lite fjärils-tokig.
det är så vackert!
inte bara fjärilarna i sig, utan även som mönster på tapet.. och på en massa annan inredning..smycken, kläder, u name it!

dom kan ju se så olika ut också, olika storlekar, färger, former.. helt galet vackra!
här har ni inspiration..























måndag 14 mars 2011

21:42

..har haft en riktigt mysig heldag med tjejerna!
dagen började med att vi tog bilen till hörnsjön och grillade (helt otoligt att vi fick igång brasan tillslut.. jag tvivlade starkt i början men.. tjejer kan!! haha)
satt där och bara njöt av det fina vädret..
och JISSES vad korv med bröd kan smaka gott ute i naturen. mmmh!
















och en film..


..sedan på eftermiddagen bjöd jessica på mat, inte helt fel faktiskt ^^ trött och slut var man så det blev en hel del soffslöande tills klockan blev 19,00 och vi drog vidare till zandra som bjöd på té och mackor.. haha snacka om heldag ^^









en film på jessica och zandra i köket ^^


sådär, nu blir det sängen, BUMS! natti.