tisdag 23 november 2010
måndag 22 november 2010
22 NOV
tjing!
ledig idag.. hunnit med att umgås med sandra, lagat lax&ris (gooottt!) och städat hela lägenheten.. intensiv dag! sen har jag ju såklart hunnit med att pussa på gunvald också, fast det gör jag varje dag så det får inte räknas med..
så nu kan jag med andra ord bara ha en slapparkväll med gott samvete.. köpt ett nytt kanel té som jag tänkte prova också.
tänker sedan avsluta kvällen med en kvällspromenad, kvällspromenaderna är absolut dom bästa.. mörkret, lugnet och den friska luften.
har fått nya grannar också! en ung tjej & en ung kille, med en hund! roligt ju. dom verkar trevlig.
det skillnad från vissa sura kärringar&gubbar blir jag bara glad när det kommer hundar till huset! men det är jag det!
husom, té var det ju....!
söndag 21 november 2010
KVÄLLSRO
HOME SWEET HOME
kroppen värker och huvudet känns tungt.. men det vare värt!
precis kommit hem ifrån harrys efter en helkväll med flickorna..
jag älskar överstan och min gata.. men när man ska gå hem ifrån stan är det rena döden.. BARA uppför! wooah.
psst, att gå i klackskor på snö&halka är ingenting att rekommendera..
bilder kommer imorrn.. eller idag blir det ju ^^
nattie!
precis kommit hem ifrån harrys efter en helkväll med flickorna..
jag älskar överstan och min gata.. men när man ska gå hem ifrån stan är det rena döden.. BARA uppför! wooah.
psst, att gå i klackskor på snö&halka är ingenting att rekommendera..
bilder kommer imorrn.. eller idag blir det ju ^^
nattie!
fredag 19 november 2010
19/11
precis tagit en skogspromenad med gunvald.. man skulle kunna tro att han varit i fångenskap i ett år varje gång.. kutar som om det vore hans sista gång ^^ ENGERGI.
tänkte bege mig till stan en sväng och titta om jag hittar något fint att ha på mig i helgen.. man har kläder fulla garderoben men känner ändå alltid att man inte har några kläder, dumt.
systemet får det också bli, vitt vitt & nån öl kanske? hmm.. får se.. svåra frågor i livet.. :))
hörs! kram

tänkte bege mig till stan en sväng och titta om jag hittar något fint att ha på mig i helgen.. man har kläder fulla garderoben men känner ändå alltid att man inte har några kläder, dumt.
systemet får det också bli, vitt vitt & nån öl kanske? hmm.. får se.. svåra frågor i livet.. :))
hörs! kram
torsdag 18 november 2010
3PICS
för mig är du världens finaste.
måste bara få visa mitt fynd idag. taada, ynka 12 kronor på second hand. oförskämt billigt.
måste få dela med mig av ett recept på en SUPERGOD kycklinggryta som ni bara måste testa som jag gjorde idag.
enkelt&gott.. det gillas.
4 kyckling fileer
8 msk olja
6 vitlöksklyftor
6 msk chilisås
3 tsk ingefära
salt & svartpeppar
1 röd paprika
300g purjolök
3 dl grädde
Gör såhär:
Gör marinaden på olja, pressade vitlöksklyftor, chilisås, ingefära , salt och peppar.
Strimla kycklingen. Låt den ligga i marinaden i ca 1 timme.
Stek kycklingen tillsätt skivad purjolök och tärnad paprika.
Häll på grädde och låt puttra 6-7 min.
Servera med tex klyftpotatis, ris & sallad.
Tips: Om man vill kan man tillägga lite kokosmjölk i grytan, jag tror det skulle fixa lite extra sting om man gillar kokos.
LIKE IM THE ONLY GIRL IN THE WORLD
GODMORGON VÄRLDEN
sista jobbdagen innan helg, yes!
ligger på sängen nu och har precis druckit upp min vällingkopp..
det verkar bli en 2dagars i helgen.
blir att ladda upp med mkt vin med andra ord.. systembolaget får det bli imorgon.
vaknade upp med att gunvald hade lagt sig alldeles vid ansiktet och låg och snarkade.. det är sant! han snarkar faktiskt ibland.. om han sover riktigt hårt .. härligt uppvaktnande..<3
nej, dags att bege sig.. nu väntar bilkörning , puuh :((

old pic.
ligger på sängen nu och har precis druckit upp min vällingkopp..
det verkar bli en 2dagars i helgen.
blir att ladda upp med mkt vin med andra ord.. systembolaget får det bli imorgon.
vaknade upp med att gunvald hade lagt sig alldeles vid ansiktet och låg och snarkade.. det är sant! han snarkar faktiskt ibland.. om han sover riktigt hårt .. härligt uppvaktnande..<3
nej, dags att bege sig.. nu väntar bilkörning , puuh :((
old pic.
onsdag 17 november 2010
TIDERNA FÖRÄNDRAS...
TJING
då var man hemma efter en ytterligare en jobbdag, trotts min enorma trötthet så lyckades jag få ihop en god kycklingwok! nu är man mätt & belåten.
har gjort min lite fin och tänker snart åka till en kompis som fyller år och överaska med en fin present.. kanske man blir bjuden på nått gott då? ^^
och föressten.. för er som inte visste! nu är det inte länge kvar till jul, åh, älskade jul!
nej, nu ska jag göra mig iordning för att åka, puss!

mat för dagen: kycklingwok, goooooottt!!
har gjort min lite fin och tänker snart åka till en kompis som fyller år och överaska med en fin present.. kanske man blir bjuden på nått gott då? ^^
och föressten.. för er som inte visste! nu är det inte länge kvar till jul, åh, älskade jul!
nej, nu ska jag göra mig iordning för att åka, puss!
mat för dagen: kycklingwok, goooooottt!!
tisdag 16 november 2010
måndag 15 november 2010
3 FINA BILDER FRÅN FÖRR

emma&maja i skolan. storsnusarna!
den här bilden får mig att minnas gymnasietiden som 3 underbara men också jobbiga år..
utan min helt störtsköna klass vet jag inte om jag skulle orkat, 9 tjejer en en kille, vilket gäng! <3

jonas ifrån första tiden när vi rätt nyligt hade träffats.. finfina minnen det också :))
minns det som igår samtidigt som det känns som evigheter sen.. 2 år går ganska fort.

en av mina bästa vänner edvin och hans kompis gustav.. åkte till edvin minst en gång per år och det festades hejvilt. tider!
söndag 14 november 2010
21:51
jobbat hela långa helgen, iof rätt korta turer, 7-14 båda dagarna men PUST vad trött jag är.
min kropp gillar inte att kliva upp 5 på morgonen känner jag..
kaffe hjälper inte, inte ens tre koppar, god sömn hjälper inte.. frukosten hjälper inte.. jag har varit så seg hela dagen..
imorgon är det jobb igen.. bara att ladda om batterierna så gott det går.. hinner nog inte bli fulladdat men..
är man inte i en ålder så man ska vara pigg&alert? :((
nåja. nog med funderingar.. borde sova.
i brist på bilder från helgen lägger jag ut en gammal bild på emma (och pyttelite jag) ifrån en solig sommardag för några år sedan.. bara för att hon är så fin, och en av dom bästa.
min kropp gillar inte att kliva upp 5 på morgonen känner jag..
kaffe hjälper inte, inte ens tre koppar, god sömn hjälper inte.. frukosten hjälper inte.. jag har varit så seg hela dagen..
imorgon är det jobb igen.. bara att ladda om batterierna så gott det går.. hinner nog inte bli fulladdat men..
är man inte i en ålder så man ska vara pigg&alert? :((
nåja. nog med funderingar.. borde sova.
i brist på bilder från helgen lägger jag ut en gammal bild på emma (och pyttelite jag) ifrån en solig sommardag för några år sedan.. bara för att hon är så fin, och en av dom bästa.
lördag 13 november 2010
ALIDA
fredag 12 november 2010
FDAAAY
fredagar är bra.. tyvärr är man bara så trött på fredagar, hade nog kunnat somna på en gång när jag kom hem från jobbet..
sen är det väl mörkret också.. det är mörkt när man åker till jobbet.. och det är mörkt när man kommer hem.. men alla har väl depp-dagar ibland, helst under vintertid..
nej nu ska jag inte smitta av mig på er.. ska försöka fräscha upp mig lite (baaara för att det är fredag, fredagsfin dvs) äta något smarrigt & inte tänka nånting på borde&måsten..
dagens 3 bra:
mamma och pappa bjöd mig på sjukt god mat efter jobbet..
jag ska få jobba extra i helgen $_$!
det är rocktema på idol ikväll, äntligen!!! eller hur :))
sen är det väl mörkret också.. det är mörkt när man åker till jobbet.. och det är mörkt när man kommer hem.. men alla har väl depp-dagar ibland, helst under vintertid..
nej nu ska jag inte smitta av mig på er.. ska försöka fräscha upp mig lite (baaara för att det är fredag, fredagsfin dvs) äta något smarrigt & inte tänka nånting på borde&måsten..
dagens 3 bra:
mamma och pappa bjöd mig på sjukt god mat efter jobbet..
jag ska få jobba extra i helgen $_$!
det är rocktema på idol ikväll, äntligen!!! eller hur :))
torsdag 11 november 2010
TORSDAG
onsdag 10 november 2010
JUST LIKE A TATTOO I WILL ALWAYS HAVE YOU..
för er som bara sett min tatoo på nära håll, såhär ser den ut & är placerad. amor vincit omnia - kärleken övervinner allt.
ansiktsmask - check, poosé - check. (haha jag ser lite läskig ut)
..nej kanske man ska sova nu.. det är en ny dag imorgon.
kan ju inte BARA blogga hela dagarna ^^
imorgon är jag LEDIG, yes ni hörde rätt.
tänker umgås med vovven heeela långa dagen, vi ska busa i snön hade jag tänkt.
gnatt vänner!
HÄJHALLÅ
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






