lördag 10 juli 2010

PICNIC PÅ SKEPPSMALEN


hej skeppsmalen!

det är så fint där ute!

gunvald mådde gött, sprang runt och doppade sig då&då.

massa goomat!

jonas tittar ut över havet..


johanna.

sandra!

kricke!


hela gänget minus sandra samlade! myys.

fredag 9 juli 2010

TANKAR OM NATTEN

kom och tänka på en sak..

finns det egentligen något värre än när tjejer kallar sin pojkvän för gubben?
"jag och gubben min var på affärn idag..)

kan man inte snälla vänta med det tills man åtminstonde fyllt 5o?

SOMMARVÅGEN


for ut en sväng på den nya bryggan!

vink vink!

gunvald har fullt upp med annat än att titta in i kameran

vatten och båtar.. sommar!

MYS på hög nivå

du&jag

petra tigger hundpuss.

vackra.

TRÅKO



sitter vid syrrans dator och tråkar. i brist på annat lägger jag ut en riktigt fin bild på henne..
(hoppas hon inte blir sur..) mohahah.

nu är det bara en vecka kvar tills semester och jag längtar som en tok..
ikväll kommer jonas och i helgen blir det en massa småutflykter om vädret tillåter, kanske tom en båttur.
ska snart åka och handla.. tänker göra en asgod potatissallad tills ikväll..

tänker dela av mig av mitt ASGODA recept som jag knådat ihop själv av egen smak:

vinegrette potatissallad ala paulina

färskpotatis
purjolök
rödlök
coctailtomater
fetaost
rädisor
dill (färsk)
olja
liite vinäger
salt/peppar

koka potatisen skär grönsakerna och blanda ihop. tada.. världens godaste potatissallad!
servera med något riktigt gött kött! wooho.

torsdag 8 juli 2010

S AL FAKIR


johanna och cissi

salem al fakir

HOPP

HOPP nr 2

sandra

pewss.

nya skor! woohoo.

mina darlings

klippan

johanna uppe vid klippan

onsdag 7 juli 2010

BANAFJÄL


framme! resturang/kafe ala banafjäl

blommor i massor.

lite annourlunda konst?

gunvald blir nyfiken på kaninen.

sanna i växthuset

gungan.

mormor gosar med barnbarns-barnet

ute i solen och äter

vacker keramik såldes

så fint på gården.

det stora växthuset.

outfit-bild


moi

NU ÄR DEN HÄR



nu är äntligen den "riktiga" sommaren här..
kommit hem från en utflykt med familjen nyss (kort kommer sen..)
klädångest och uppfräschning, inväntar johanna och sandra för lite picknick och konsert..

ses!

tisdag 6 juli 2010