fredag 25 juni 2010

TREVLIG MIDSOMMAR!













hoppas på inte alltför mycket regn ikväll..
nyss grillat och är alldeles för mätt..
tänker åka ut till grannens underbara stuga nu vid en sjö och bara ha det gött.

midsommar är i det stora ganska överskattat, folk dricker nubbar och livet är gott.. tills dom somnar med huvudet över matbordet och spyr resten av kvällen, joohoo!
jag ska vara ett gott föredöme och vara spiknykter ikväll. HOOHOO!

trevlig kväll..

torsdag 24 juni 2010

BILDER FRÅN DAGEN


nattmys med vovvis.

titta vad fina blommor jag fick när jag fyllde år! var tvungen att fota!

ansiktsmask

solbränd ;/

onsdag 23 juni 2010

RUN



uschabuscha
, är sådär löjligt uttråkad och ligger och väntar på bättre tider..
jag hatar att vänta.
jag vill att saker ska gå fort och helst på en gång.
tålamod på noll oftast.

är så less på blåsvädret och skulle kunna göra vadsomhelst för RIKTIG sommarvärme nu.
(jag gick seriöst runt med kofta hela dagen idag nästan..) man blir lurad av solen.. så fort man tar av sig koftan så börjar man frysa igen.. vädret är lömskt, minst sagt.

jag och jonas funderar på att åka på sistaminuten-resa under semestern.. bokar man bara några dagar innan kan det bli riktigt billigt..
sverige i all ära.. men spanien eller grekland är inte fyskam heller ;)
inget bestämt men det ligger i tankarna.. och just nu vill jag att dom här 3 veckorna ska gå fort.. för sen har jag semester, yäääy.
första semestern någonsin, i hela 3 veckor! ren lycka.

SLITEN

en sådär ruskigt slö paulina idag. vissterligen har jag jobbat på så gott det gick.. men direkt när jag kom hem la jag mig på sängen och middagen för dagen blev en sketen billys pizza (observera - första gången jag äter det till middag.. eller huvudtaget sen jag flyttade hit! viktigt att veta) hoho.

vanligtvis brukar jag vara duktig på att ta mig iaf lite tid att knåpa ihop lite halvdåligt käk men hade noll energi och motivation.. antar att det blir lite så när man bor själv också..
jonas, flytta hit snaart :(
vet att det inte är lätt.. det ska fixas med jobb osv.. men ändå ;/ buhu. nåja.

hursom.

har verkligen ingen aning vad som händer på midsommar. vill hitt på nått :(
??


köpte assköna "piratjoggings" för några dagar sen!
intressant huh? :)

måndag 21 juni 2010

ZELDA x 3







kan man få nog av zelda? jag tror bestämt inte det..

HOME SWEET HOME


gunvald och bästisen/kärleken

hemma i gottne för natten.. här är allt som det ska vara.
pappa klipper gräset, alida är på fotboll och mamma är och hälsar på sin kompis.
lugn och ro hemma efter en promenad till farmor och farfar (glassätning inne i deras inglasade altan.. det är sommar)

så allt är bra, förutom att gunvald är lite jobbig, nämligen så att hans absolut bästa vän och granne vittra (liten tax) löper.. så han är väl inte så intresserad av mig nu kan man väl säga..!

ska njuta av lantlivet så mkt som möjligt nu när jag är härute så nu blir det nog en promenad till..

BYE!

söndag 20 juni 2010

GUNVALD OCH HUSSE


THIS

IS

TRUE

LOVE

SÖNDAG DEN 20 JUNI


HOPP!

nooo!

bläääe.

gunvald/jumboface larsson

ute på prommis.

gocider!

quesadillas

sååå gott blev det!

ikväll kommer släkten på besök.. vi blir ungefär 20 pers i min lilla tvåa.
men lite trängsel och närhet kan väl inte skada kanske?

fullt upp hela dagen med bak av äppelkakor och småkakor, hoppas dom blir nöjda!
om inte annat ha vi gjort vårt bästa iaf.. :)

jonas är faktiskt riktigt duktig på baka, och framförallt noga.. jag är nog lite av den mer slarviga typen som helatiden säger,
"ääsch det blir bra.. "och höftar en hel del.

ska bli intressant att se slutresultatet på allt.. fotar nog lite ikväll med och slänger upp bilder sen förhoppningsvis.

lördag 19 juni 2010

IDOL-GUNVALD



funderar starkt på att ta med gunvald till nästa idol-audition.
mammas pojke <3

MIN DAG IDAG, ELLER GUNVALDS?


gunvalds favvoställe - djurmagasinet.

lagom storlek till gunvald?

fläkar ut sig.

lol.

mycket att lukta på.

chillin.

på promenad.

idag är det min dag! fyller nämligen år idag, yääääy.
lägger ut några bilder får ni se lite av dagen själva.
var bla på djurmagasinet och gunvald fick såklart följa med..
tror ni han blir överlycklig när han får följa med dit? svar: JA.

nu vidare till matlagning, men först lite bröllop..

fredag 18 juni 2010

DIAMONDS ARE A GIRLS BEST FRIEND











kolla
vad fina smycken jag köpt som jag glömt att visa!
kan man egentligen få för mycket av smycken? tror inte det,
det kan verkligen piffa upp vilken tråkig outfit som helst!

btw, så skönt att jag fått ordning på besöksstatistiken igen.. varit fel ett x antal dagar nu men det verkar det vara på g igen. yäääy.

fortfarande förkyld men det har inte blivit sämre iaf.. och ingen feber heller, jaa!
hursomhelst.
nu tänker jag titta lite på utlandsresor, taggad!

LIVET ÄR ORÄTTVIST







någon mer än jag som tycker att dita von teese är orättvist snygg?
i do i do i do!

torsdag 17 juni 2010

JAG, PEDANT?

när jag bodde hemma tyckte jag att mamma var så otroligt pedantisk, hon damsugade stup i kvarten, småplockade, och låg grejor framme skulle det på sin plats på en gång, låg det en skräpbit på golvet skulle det upp på en gång, var det fläckigt på spisen eller på någon bänk skulle det torkas rent fort och gärna på en gång.

jag bara suckade åt henne och var väl lite småslö själv antar jag.

nu när jag har flyttat till egen lägenhet där ingen mamma går och småplockar hela tiden märker jag mer och mer hur pedantisk jag är.. jag är ju så van hemifrån att det alltid är fräscht och städat.

..nuförtiden tål jag inte heller att det är skräpigt, smutsigt, obäddat och mkt disk/tvätt, det ska bort på en gång!

det verkar ju som att det stämmer att man tar efter mer än vad man tror av föräldrarna.
mamma och pappa, kärlek till er!

SÖTA, SÖTA GUNVALD

innan jag ger gunvald mat så är jag alltid stenhård med att han sätter sig ner först framför matskålen tills jag säger varsågod..

nu i eftermiddag gav jag honom mat (gunvald ÄLSKAR mat), stressad som jag var ropade jag dit honom och bad han bad han sätta sig.
och sen var det som att resten försvann och jag började görma på i köket så det stod härliga till..

när jag ska gå till soffan en stund senare så sneglar jag bakåt och får se gunvald fortfarande sitta framför matskålen..
är han inte hungrig? tänker jag.

MENVATUSAN! jag har ju inte sagt varsågod!
jag säger varsågod och gunvald börjar gluffsa i sig som aldrig förr..

det är min underbara hund det <3

onsdag 16 juni 2010

HUH



jag
tror inte det är sant! känner att jag börjar bli sjuk.. har liksom stigit i nivåer hela dagen, det började med irriterade ögon imorse (pga min allergi)
sen fortsatte det lite smått med nysningar osv över dagen.. och nu på kvällen är det alltihop fast mktmkt oftare, mer..
plus att jag har börjat bli varm om kroppen...ve och fasa.

jaja. ska försöka sova ordenligt inatt och hoppas på att det inte är feber..
men vem vet.. inget man kan styra över, tyvärr..
får väl vara tacksam att det inte är över semesterperioden iaf.. huh.

tänka sig, nu är det tydligen sommar.. säger dom.
vart då säger jag?

nej, nu går ögonen i kors. nattie.

tisdag 15 juni 2010

IDAG JU


smet till mormor ikväll och fikade framför tv;n, gunvald chillade som vanligt..

bästa stället i världen - mormors place. (nästan iaf..)

fyndade ett par jeans på second hand idag för ynka 40 spänn, yääh!

riktigt bekväma faktiskt.

måndag 14 juni 2010

JOKKMOKK




































lite
mixade bilder ifrån helgen i jokkmokk.. vi hade sol varje dag, vi umgicks med världens goaste hundar och var en massa ute i naturen och njöt.
kunde man få en bättre mini-semester? nöjd!