onsdag 18 november 2009

zelda










surfade runt lite och hittade denna MAKALÖST roliga femenistiska serie av en fantastiskt duktig serietecknare, kunde verkligen inte sluta titta.
är sjukligt sugen på att köpa boken med.

på hennes blogg finns det en massa serie-bilder om man börjar bläddra lite.
verkligen värt att spana in om man har sjukt bra humor, tsss.

http://linakanritafint.blogspot.com/

VÄSKDJUNGELN










har länge varit ute efter en häftig väska och efter många försök att hitta någon i stan har jag gett upp, det finns ju bara skit. (antingen är det otroligt dålig/plastig kvalitet, eller så är dom bara allmänt tråkiga.

har spanat lite på nätet nu och hittat dessa ev. kandidater.
det är ju faktiskt roligt också att ha en väska som man vet förmodligen inte halva stan har.

NÅÅ?
pust.

har hursomhavet rast nu och ska tillbaka klockan kvart över ett, har just fått beskedet att jag har fått ett vik som assistent iaf lite mer än en månad framöver, känns som en otrolig lättnad.
så, grattis till mig!

vi hörs.

tisdag 17 november 2009

HAR NI FEST ELLE?


min fina festklänning.

en närmare titt - nitar!

som klänning till ett par snygga stövlar funkar?

dom senaste gångerna jag varit ute på något (händer inte så jätteofta men ändå) har jag verkligen haft brist på nya fräscha partykläder såsom festliga toppar/klänningar osv.
så hittade jag den här klänningen/långalinnet på gina igår, 199 kr, absolut inte alls speciellt dyrt.

är faktiskt inte så bekväm i kortkort oftast så man kan ju även använda den som ett linne till ett par tajta svarta byxor eller tights.
svart och nitar som sagt, taste like me.

hoppas verkligen det kommer till användning snart.
nu ska jag äta mat!

måndag 16 november 2009

ALDRIG FÖR GAMMAL











det är morgon och än en gång blir det stan, har lite trista ärenden som måste fås gjort.
inatt tänkte jag sova hos mormor, jag tror visst bestämt att det inte finns något mysigare.
man känner sig så ompysslad och liten igen.

mormor bjuder alltid på god hemlagad mat, sen på kvällen tar jag en dusch, sätter mig i soffan med ett gosigt nattlinne jag lånar av mormor, tar på mig en filt, tittar på nyheterna och sånt som mormor alltid gör, äter frukt och lite godis.
ibland när jag är riktigt mysgla brukar jag lägga huvudet i hennes knä och bara gosa.
det tycker mormor om.

man blir aldrig för stor i mormors ögon.

ha en fin dag hörrni.

föressten, något fint.
carola må vara si och så, men sjunga kan hon, nå jävulskt.
det kan ingen ändra på.
den här duetten ger mig gåshud.
(ja, en riktig smöris)

söndag 15 november 2009

NYFÄRGAD











efter lite jobb så var det klart.
kanske inte en dramatisk förändring, fortfarande brunt med slingor men nu lite mörkare än innan (jag höll ju nästan på att bli blondis ett tag, HEMSKA TANKE)
men nu är allt i sin ordning och jag är ingen dum blondinliknande varelse längre, snarare en dum brunett, höhöh.

hade först en tanke på att gå till frissan och färga, men jag ångrade mig i sista stund när jag insåg att jag skulle nog kunna klara det någorlunda själv till ett BETYDLIGT mindre pris.

hoppas det får godkänt at er andra så man vågar vistas utanför gårdens gräns!
skämt åsido, tjing

ÄNTLIGEN



här sitter jag i en gammal morgonrock och ÄNTLIGEN har jag tagit fingret ur och köpt mig lite hårfärg, sitter och inväntar andra omgången, dvs slingorna, och ska precis gå till duschen.

visar resultatet sen, tjiing. (om det blev bra, haha)

lördag 14 november 2009

KVÄLLENS KOMISKA









mamma och pappa sitter och tittar på dansbandskampen, jag tittar mest i tvång, tvång och tvång, men dom envisas att se det och jag tvingas ge med mig, peter settman är rätt charmig, men dansband suger, och INGET kan få mig att tro något annat.
INGEN. punkt.

jag måste föressten berätta om kvällens lilla "komiska"
gunvald har (verkar det som) en JÄKLIGT stor respekt för pappa, eftersom han förmodligen inte är van att pappa ryter åt honom så mycket.

så när gunvald började skälla åt katterna ikväll så brast det för pappa och han rusade dit, spände ögona i honom och sa till honom på skarpen.
plötsligt lägger sig gunvald på rygg, tystnar och är HELT undergiven.
(jag står mest chockad)

XD

OTIPPADE PAR



visst
är det rätt intressant att titta på nyheterna, läsa tidningen osv.
men ibland tröttnar man fort på dåliga nyheter, såsom våltäkter, krig, mord. osv.

.. helt plötsligt när man är ute och surfar och har gett upp hoppet på bra nyheter så får jag se detta, något urgulligt otippat!
agnes och vincent pontare (som förövrigt bott i övik förr va?)

jag blir alltid lika lycklig inombords när folk har hittat kärleken, och visst är det ännu mer sweet när paret känns otroligt otippat.

fredag 13 november 2009

NU ÄÄÄRE HELG HÖRRNII





sådär, då är man redo för att snart åka.
så himla skönt med helg hörrni.

ikväll blir det återigen idoltittning, dvs sitta och ha rysningar till eriks röst.
men först en sväng till närmsta affär för att ladda upp med götta.

usch btw, jag borde för tusonde gånger färga håret.
känner mig ärligt talat otroligt ugly i håret, men hur jag än gör kommer jag ha ångest.
jag passar inte i för mörkt, men samtidigt inte heller i för ljust, och jag är otroligt less på "mellanfärgen" jag har envisats i att ha i flera år känns det som.

jaja, jag hinner inte sura över det nu, det är helg FFS.
det där tar jag på måndag.

SNÖFLINGOR OCH MÖRK CHOKLAD


utomhusplusenboll, gunvald är i himlen?

namnam gott med snö?

ja, som ingen borde ha missat har faktiskt snön kommit, inget gunvald verkar tycka är särskillt besvärande, snarare tvärtom.

petra har åkt hem och jag känner mig ensammare än någonsin (förlåt gunvald men jag kan ju inte riktigt föra en konversation med dig)

ikväll åker vi till öjje till jonas mamma och sambo och våldgästar. mohaha.



nu tänker jag avnjuta en underbar mörk choklad med mintsmak.
huvva så hemskt vad den är god, jag ska försöka att på ett vuxet vis ta en LITEN bit, verka nöjd och lägga tillbaka den till kylskåpet belåtet, hur svårt det är låter.

torsdag 12 november 2009

TJEJMYS







jag och petra fick för oss att bjuda hit bästaste taggen ikväll för lite "tjejmys"
som inkluerade lite vitt vin, popcorn och tonvis med surr.

mycket trevligt hörrni.
det gör vi om ju.

MIN DAG MED HJÄRTAT


köpte denna fina lampa på ikea idag (:

petra apar sig i soffan

på ikea

DONKEN FFS!

just hemkommen ifrån ikea/birsta.
petra följde med, hon ska övernatta här inatt, YEAH!

vi var lite fräcka och avslutade dagen för en besök på systemet där vi inhandlade lite vin osv för kvällen.
det är torsdag, so what? haha.

på återseende.

DAGENS NÖFF?







ja, jag lovar, jag ska bli bättre på att faktiskt ta "riktiga" kort med kameran, ibland blir man bara lite lat.
så nu vet ni det, jag är lat.

nu har man satt sitt arsle i härnösand och tänker tillbringa ett par dagar här förmodligen.
funderar på att ta en biltur till birsta/ikea idag och shoppa lite.
petra kanske möter upp mig där, wiiho.

gunvald börjar bli riktigt otålig och HATAR när jag sitter framför datorn när han MER än ANNAT vill gå ut och leka.
jag ska visa vilken bra matte jag är och gå ut nu, PÅ EN GÅNG.

återkommer senare, förmodligen med lite bilder, kanske?

PÖSS

onsdag 11 november 2009

SVULLARDAG











jag har varit duktig idag, OM jag har städat, SOM jag har städat.
känner mig alldeles mjuk i hela kroppen.

min dator är fortfarande borta och jag vet inte ens om det okända felet som är med den kommer gå på garantin, ännu mer bittert.
men vad vore livet utan en sjuhundrans massa onödiga utgifter?
underbart.

ikväll tänker jag åka till sandra och ha lite myskväll med henne i hennes lägenhet, sitta och dreggla över roger i bondesökerfru och svulla i en massa onyttigheter.
låter som mig i en nötskal.