tisdag 22 september 2009

blahula


sådär ser man ut när sminket ska tvättas bort
för natten. höhö

svartöga.

pappa tittar på tv, mamma ligger och läser
expressen, gunvald chillar.

kan inte fatta att kvällen snart redan är över, tragiskt.
klockan var ju just fyra och jag slutade för dagen.
vart tar dagarna vägen?

det jag i princip har hunnit åstadkommit idag är bloggning, promenad med hunden och lite idoltittning.
eller iof, städade rummet också. STOLT!

imorgon är jag ledig, heaven.
om någon vill umgås och hitta på något är det bara att slå en pling eller två.
jag är sällskapssjuk.

eller bara ring.
att snacka länge om ingenting är jag lite av ett proffs på.

idag saknar jag












SIST MEN MINST, skämt åsido.
psst. favorit i repris!


normalt, stelt och städat är inte vår melodi när vi sätter igång och partajar.
vi måste ses snart, allihop!
saknar er galet, fruktansvärt och olidligt mycket.

jag hat umgåtts med alldeles för normalt folk nu ett tag tror jag.

<3


måndag 21 september 2009

fina platser


en närmare titt, massa coca cola? ÅH NAM NAM

jag avgudar åar/forsar, så otroligt vackra

1. hittade jättelustig "konst" i skogen, en skitig vante pyntat på en gren..

2.. fint tänkte jag, dock lite mer rocknroll och gjorde såhär! tadaa!

gunvald busade bland lingonen

jag poosade mest

kärlek

take me to your heaven!

damdididam


ajj

things

att gå på stan med en mage :D

sånt man får "stå ut med" som kompis till en gravid, haha

haft en soft dag med en höggravid jennie på stan idag.
hon drog med mig på ungefär alla barnkläders-butiker som finns i örnsköldsvik och jag svansade efter med god min! (;
haha neahrå..
faktiskt riktigt roligt att titta på supersmå barnkläder och sånt.
en annan gång är det min tur, förhoppningsvis.


frostigt

imorse när jag skulle till jobbet var det FROST på ALLA bilrutor!
stod ett bra tag, huttrade och skrapade och kämpade på för att komma i tid till jobbet.

var detta vinterns förspel? som sakta men säkert börja köra igång lite sådär mjukt och snuskigt.

USCH.


vintern är kall, lång och otroligt deprimenande.

nu är det jul igen, nu är det jul igen.
tjohej

en helg i åre är väl visserligen inte fyskam. 1 vecka riktig vinter om året vore perfekt, inte en droppe mer.


fina minnen från backarna i åre

sötjennie!

tankar om natten



klockan
är snart två, kan inte sova. (mot alla odds!)
jonas är tråkig och ligger och snarkar.
jobb väntar imorgon och som grädde på moset är jag nästan pank.

jag tänker drömma sött om ett liv som en rik plastig bortskämd stygg flicka i hugh hefners gigantiska hus, playboy mansion.

eller inte, eller nått. höhööhöhöhööhöhööö.

söndag 20 september 2009

tid för humor



för
några år sedan var jag expert på att spara och samla på mig roliga bilder jag fann på internet.
tycka vad ni tycka vill men DENNA bild skrattar jag så gott till än idag.

den är liksom så klockren.
jävlas inte med brudar helt enkelt!

hohoho.

en salig blandning av sötadikter och roligabilder.
nu kommer jag sova om nu så går ännu bättre.

nu ska jag och jonas se på van veeteren igen.
gunvald ligger i fotändan och är sådär mysigt ivägen.

nostalgi


Hon gick förbi mig utan att säga något
Inte ens en blick gav hon mig
Bara ett bryskt hånande lämnade hon efter sig

Hon är vacker
Två blå ögon
Inget är vackra ä blått
Hon är brunnet
Som mig
Vacker som första dagen då rosen öppnar sig

Hon vandrar vidare
Med en vän på hennes vänstra sida
En tom plats till hennes högra

Titel:
"Örnsköldsviks vackra ros"

av en slump kom jag in på en jättegammal mapp jag har en massa gammalt skit i ikväll när jag kommit hem efter jobbet.
plötsligt hittade jag ett doc med namnet "örnsköldsviks vackra ros"
kände igen det så väl men kunde inte riktigt placera det eftersom det måste varit flera flera år sedan.. tills jag öppnade dokumentet och läste denna toksöta dikt jag fick av en vän en gång i tiden.

"en gång i tiden" ? haha, vad gammal man börjar bli..

gulligt värre, nu kan jag ju sova gott

parodi



paulina goes kissiemjauu! MOHAHAHAHAHAH!

lördag 19 september 2009

everyone is jesus



går det överhuvudtaget att annat att älska denna underbart fantastiska, orginella heldjupa(helknäppa) låt? lol
jonas filmade när jag som vanligt gick toklös på dilevas låtar.

längelevedileva. <3

paulina försöker teckna




hade tråkigt ikväll och har länge fått inspration ifrån onthemoonwithsteve snygga seriebilder. hon har gjort en asrolig bild som skulle likna hennes pojkvän och jag ska inte vara sämre själv. detta ska då likna jonas. det var med en skräckblandad förtjusning han tittade på resultatet, jag tycker den speglar honom riktigt bra. mohhaha.
jag är långt ifrån en stjärna på att teckna men jag FÖRSÖKTE ju iaf? haha

nån gång ska ju vara den första och den sämsta! eller hur?

me&alida


min lillasyster alida, lika?

palan på språng

SMYGFOTA! alida kommer att slå mig!

tjenispenis

jag och min lillasyster tog en kort promenad idag och förevigade det med lite kort.
alida är rätt söt ändå, trots att hon är otroligt jobbig och fruktansvärt irriterade ibland.


bättre sent än aldrig- bilder ifrån utgången i onsdags


petra innan gångfärden till nille

bling bling

mig! suddig bild dock.

på krogen

petra och pablo

dennis och andersson (som inte syns)

inne på nilles toa, hahah

nille da man!

nilles vän

förfest

bättre sent än aldrig heter det ju.
eftersom min kamera dog precis innan vi skulle fara fick dom här lite småsuddiga mobilkamerabilderna lov att duga helt enkelt.
hade iaf en jätterolig kväll och hoppas verkligen att det kommer fler tillfällen!