söndag 23 augusti 2009

hiss&diss



- hösten! inhandla varma koftor och börja tända ljus vid tv:n
- IDOL börjar snart igen!
- gina trocot - min favorit affär, snart i ÖVIK!
- snart blir en av mina närmsta kompisar mamma, det skall firas om nått!




- petra flyttar förmodligen in till skogen! ÄNNU längre bort ifrån mig!(dumåstekommahemofta)
- bilar som krånglar åt höger och vänster
- att vi nu är ett steg närmare den förbannade vintern
- all förändring som snart skall ske inom vården




nattkänslor




en människa som är lika vacker på utsidan som på insidan, finns det?
ja, men han är paxad.

<3

ett år är bara början på något underbart.
grattis till oss!

lördag 22 augusti 2009

sug sug sug



det regnar jag är blöt min hår är platt min bil startar inte det finns inget godis i huset mitt vin är hos petra jag är rastlös


OM INGEN SKRIVER TILL MIG SNART ATT JAG VUNNIT 6 MILJONER, eller liknande gräver jag ner mig själv.


friday im in love









först och främst måste jag bara få påpeka, jag är inte bakis! (dvs dagen är räddad)
hade en trevlig kväll med petra igår och vi mjukstartade kvällen på harrys där vi lyssnade till en jätteduktig trubadur som körde väldigt blandade låtar och dom flesta kände man igen och kunde sitta och nynna till, men vi ville dansa! så lite senare mot kvällen drog vi till olaerys, och DÄR var det folk.
man fick nästan tränga sig igenom folkmassorna.

nu tänker vi snart ta en härlig promenad och få oss lite frisk luft.
vad som händer ikväll får vi se!
kanske blir det fest igen, men då måste vi jäklar i mig få lite vila innan.

ha det bra!

fredag 21 augusti 2009

underneath your clothes there's an endless story


titta vilken tokfin bild på petra jag fotat, hon gör sig så himla bra på kort med hennes feminina kropp och underbara tatueringar!

ikväll tänker vi gå ut! det var så otroligt längesen vi var ut tillsammans och bara DET är värt att firas. vi tänker köpa billigt vitt vin på systembolaget och mot kvällen så har vi den bästa förfesten man kan tänka sig- dvs bara hon och jag och en flaska vin, OM NI VISSTE HUR ROLIGT MAN KAN HA DÅ!

vi tänker plåga oss i högklackade skor, dansa hejvilt på dansgolvet och dricka färgglada drinkar.

vi ses där ute gott folk! <3

kramar i massor






torsdag 20 augusti 2009

petra gästbloggar:


















Hej hej,
Nu ligger jag under täcket och lyssnar på bra musik medan Paulina nynnar låtar. Idag har vi varit på stan, jag har fyndat en stickad tröja för endast fyrtio kronor och provgått mina nya skor. De var väldigt sköna och är nu mina favoriter. Det är så härligt att umgås med Paulina. Senare ska vi göra smoothies och kolla på film. Hejdå.

onsdag 19 augusti 2009

svåra val i livet


1. "gulligt, enkelt, stilrent och oskuldsfullt"
en variant av partykläder



"utmanande, sensuellt, självsäkert och sexigt"
en annan variant partykläder



"rockigt, slappt, enkelt och vardagligt"
den sista varianten av partykläder


ni ser? att gå ut på krogen (vilket jag planerar att göra med petra snart) är verkligen inte bara! man måste inte bara tänka ut VILKA kläder man ska ha, utan även vilket "stil" man vill köra på.
detta är tre stilar som jag ser som "grundkoncept" när man går ut, men det är självklart bara tre av tusen.

alla har sin charm på sitt sätt och är snyggt på olika sätt, hjälp mig?

kvällens











sådär,
nu har man kanske lite mer samvete att gå och äta god mat at farmors place.
var ute i svettades i sådär 45 min eller dylikt.
fräschat upp mig en anings och känner mig otroligt taggad (mat gör mig alltid taggad)

btw, skorna på bilden köpte jag på ett second hand igår, totalt ovanvända såg dom ut och kostade bara 3o kr!
förstår ni nu varför man ska köra seconhand? både bra på plånboken, miljön och sen går mycket av pengarna man betalar med till bra saker med.

"nitade" till min tråkiga look som bestod av ett jeanslinne och svarta byxor med ett nitbälte och ett snyggt armband som jag förövrigt köpte i italien förra året.

godkväll!

spruckna läppar söker tröst



gårdagskvällen och natten spenderades hos petra.
kvällen var fylld av glädje skratt och en gnutta motion.

efter att ha suttit inne och bokstavligen vräkt i oss av petras mamma supergoda guacemole så bestämde vi oss plus katti för att gå ut och bokstavligen låta fettet komma i gung litegrand.

och gick gjorde vi, fort och långt. kände mig för en stund lite hurtig (väääldigt ovanligt)

det borde vi och MAN göra oftare, dvs powerwalka lååånga promenader, sällskapet gör att det känns mycket mycket lättsammare.
jag är nog en periodare i allt, visst kan man komma in i hälsosamma faser, men det är lätt hänt att dom dagarna blir ett minne blott med, haha.

jag sov ganska gott den natten, låg och vred på mig någon timme pga en massa tankar surrar inom mig. fast, vad vore livet utan lite bekymmer alls?
huvudsaken inte allt kommer på en gång >-< style="font-size:180%;">
ikväll fyller farfar år, det innebär god mat och en härlig tårta efteråt.
fast ska jag vara strong att skippa tårtan? ska jag?

JAJAJA.

nu tänker jag gå ut och powewalka en obestämd bit, gunvald får bli mitt sällskap denna gång, och min mp3.

dubbelt upp!







gunvald larsson kan man inte få för många av.

tisdag 18 augusti 2009

absolute svenskt


http://www.youtube.com/watch?v=TX47AAYWm2U
Jag känner hatet cynismen flåsa mig i nacken
Jag vill, kärlek revolt, detta ska visst likna tacken
Sorg, frustration vill liksom snärja mig
Svart attack och jag kan inte värja mig
Jag kan inte berga mig
Jag vill börja skjuta slå
Gå från öm till rå, känns som man gör nåt då
Men när jag känner så, känner jag heller inget annat
Förbannat sant att nåt av en dröm besannas
I en sista millitant akt sätter tydliga spår
Våren går och blir till intet ändå
Jag känner misströst, svårmod, tomhet ingenting
Borde leta vägar men svärtan gör mig blind
Inget går in, ??, Inget som lockar
Drömmarna glömda, elden har slocknat
Men just när jag bestämt mig för att sluta lägga ner
Kommer drömmarna tillbaks och jag ser


lyssnar
svenska akademin nu, får sådär mysig urkult-feeling av dom, sen är dom ju bra också!

jag trodde inte jag skulle säga det här men jag är så ryysligt sugen på en kall öl eller cider att jag skulle kunna gå tiotusen mil för en helkväll.
gå uuut snart? *ner på mina bara knän*
nån nån nån!??

nej, på återseende!


inkräktare i syrrans garderob


paulina och randigt? mycket sällsynt

slöa jeans är en hit!

nejmen titta vad "inte mig"

blommig??

rätt snygg jeanskjol

läppstift i en sensuell rödfärg?

blommig flickig kjol?

att ha syskon kan ha sina fördelar på olika vis.
att ha relativt lika storlekar och vara i samma kön är en fördel om man ska kunna snorta till sig lite kläder i deras garderob.

gjorde en liten upptäcktsfärd i alidas garderob idag.
en sak kunde jag direkt konstatera-påtok olik stil. men jag gick lös på kläderna på en gång ändå och började prova på en gång, kläder flög hit och dit och kameran var på g.

kanske jag ska börja köra med det blommiga, rosa flickiga puttinutt stilen nu?
BIG NO.
någon gräns får det vara.