fredag 24 juli 2009

hiss&diss



- hotell, enkelt, smidigt, lyxigt och mysigt
- film, film , film, vad vore man utan bra filmer dessa gråa dagar?
- loppisar! somrigt, fyndigt och härligt!
- hundcoachen -duktig på det han gör, roligt att titta på
- kaffe, den bästa drycken ever.



- regn! en dag får räcka! tvi vale
- bortresta kompisar, vart är ni?
- slinging.org, världens tråkigaste forum där jonas hänger, sorry jonas!
- desperata, naiva kvinnor som kryper ner på sina bara knän för sina män. RYCK UPP VAFAN!
- för mycket, för ofta - reklam

mysiga mornar

i vanliga fall är morgonen inte min favoritstund på havet pga att det är då man är som tröttast och måste förmodligen kliva upp till något som väntar, något JOBBIGT som väntar.

men när man får se denna syn när man vaknar på morgonkvisten kan man inte annat än att le och tänka att tidiga mornar är rätt mysigt ändå.


agility

idag var jag och jonas in till stan och köpte till aguility-hinder till gunvald (ska så fort det bli bättre väder börja på riktigt att träna aguility med gunvald! tror verkligen han skulle tycka det var riktigt roligt, energi har han så det räcker och blir över, haha

började lite smått att träna lite idag i regnet och han var faktiskt riktigt duktig för att vara dförsta gången, tunneln var lite läskig först men efter lite övning så kröp han igenom alldeles av egen vilja! och hindrerna klarade han jättefint med.

det är rooooligt (:


torsdag 23 juli 2009

semestersvenskar

















oj, nu har det gått ett tag så man har lite att skriva om.
som planerat var det tänkt att jag och jonas skulle bila till öland, jag hade packat och vi var helt redo för att åka dagen efter.
kvällen innan fick vi för oss att gå in på olika vädersajter och titta vad det skulle bli för väder under det dagar vi skulle tillbringa där, och mot en stor förskräckelse så ser vi moln och regn, VARJE DAG. trodde först inte det kunde vara så och testade och gå in på andra sajter men alla visade dessvärre likadant.

så då kände jag och jonas, åka 100 mil och betala en massa pengar för att åka till ett regnigt öland?
vi såg framför oss hur vi satt i stugan och deppade över att vi överhuvudtaget befann oss där.
så efter många om och men så avbokade vi resan, med blandade känslor såklart.

vi fick då för oss att vi iaf skulle velat gjort någonting men att vi skulle bara ta det över en natt och inte så fruktansvärt långt bort. (gärna norrut också med tanke på att det tydligen skulle regna och ha sig som mest söderut)

det var då min tanke om övernattning i den fina, rätt stora staden luleå kom upp! inte alls lika långt, och vädret där uppe såg betydligt bättre ut! och så blev det! bokade hotell över en natt och åkte dit dagen efter, hade otroligt tur med vädret och solen sken i princip helatiden vi var där.

under dagen gick vi på stan och handlade, dom hade minst 3 gallerior, du kan TÄNKA dig att jag var i sjunde himlen!
kvällen spenderades på en stor brygga nere vid en båt och åt otroligt god mat till trevlig underhållning av duktiga trubadurer.
vi vandrade omkring och var allmänt nöjd att vi tog beslutet som vi gjorde, än fast det känds tungt i början.

på vägen stannade vi en den mysiga staden piteå och strosade vi omkring i stan, eftersom piteå dansar och ler skulle vara under helgen så hade det mjukstartas med olika stånd och musikunderhållning.
nästa stopp efter det blev piteåhavsbad, dock inte så lång stund men vi gick ner vid strande och kikade och passade på att ta några kort.

sammanfattningsvis en riktigt mysig lagom tripp med älskade. skönt att vara hemma.
bilderna är inte i någon ordning dock!

godnatt mina vänner.
























hööme

nu är vi hemma, inte bloggat på jättelänge och jag har dåligt samvete, sjukligt va? kommer in snart igen ju.

måndag 20 juli 2009

det var en kväll i juli

sitter och slökollar på lotta på liseberg samtidigt som jag försöker koncentrera mig på att blogga.
jag vet inte om jag är sådär överdrivet förtjust i lotta som programledare faktiskt, hon är sådär jobbigt klämmig och har sveriges dåligaste skämt som hon säkert har tränat in 100 gånger innan sändning.

äsch, jag vet inte, jag kanske bara har ett jäkla pms humör eller dylikt!
åkte in till mellansel ikväll och köpte på mig lite frukt, nötter och choklad. seriöst, skulle man kunna överleva utan det? mycket svårt att tro.
mamma är sådär jobbig och ska bara sno helatiden, känner mig sådär lagomt ego när jag helatiden får skrika att det är minsann mitt! suck

eftersom gunvald följer med till öland imorgon blev det en duschning ikväll, fick för mig att filma en snutt får ni ser hur otroligt söt man blir när han är blöt, och hur otroligt SUR han ser ut, haha.



lyxa bör man!


dagens

Dagens humör: sliten, trött på regnet, glad, sur. blandade känslor.. hormonsvängningar
Dagens utseende: blå jeans, vitt linne och en svart munktröja med silverränder på armarna.
Dagens planer: isolera mig inomhus pga regnet, packa inför öland.
Dagens gjort: jobbat, långpromenad med gunvald.
Dagens låt: sommaren är kort, det mesta regnar bort (uppiggande låt? men.. är det inte så?)
Dagens köp: ingenting ( vilket är ju bra)
Dagens vill ha: en påse nötter och nektariner! mumsigt värre.
Dagens måste: PACKA! åker imorrn fffs.
Dagens saknad: nasse, var eru :(

söndag 19 juli 2009

good things

ibland gör man ju riktiga fynd! som kanske ni alla vet, eller inte vet, är jag ett riktigt produkt-monster.
JAG ÄLSKAR att handla mirakelprodukter för hår, hud, u name it.
smink, borstar. osv osv.
men var tusan får man plats med allt och var tusan kan man ha allt på samma ställe så det är lätt att hitta när man ska använda? och smidigt att ta med sig när man ska resa bort.

och så hittade jag denna väska idag när jag åkte in till en affär en bit härifrån!
hur praktiskt som helst för en produktnörd som jag. (psst, och snygg också)



jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams





1.Berätta om första fyllan
haha, kanske inte så otroligt bra eftersom man inte visste hur mycket man tålde?

2. Vem är ditt snyggaste hångel?
jag tycker verkligen det är så att man kan vara fin/snygg på olika sätt.
jag är inte så utseendefixerad så det är inget jag lägger energi att fundera på.

3. Yngsta respektive äldsta hånglet?
OJ. yngsta? kanske ett år yngre (förhoppninsvis, haha) äldsta? 24 kanske?

4. Har du hånglat med fler än en person under en 24-timmarperiod.?
tyvärr så har jag det. (skäms)

5. Säg något du är nöjd med i ditt utseende.
okej, nu ska jag vara sådär ruskigt ärlig, (för det är ju det sånt här är till för i guess)
såklart att man inte tycker att varenda del av sig själv är helt perfekt men det är egentligen inget jag skulle vilja ändra på i stort, jag har helt enkelt försökt acceptera mig själv som jag är, jag är stolt över mig och tycker jag är fullt duglig.
jag tycker om mina ögon, dom är stora och sen gillar jag färgen med. haha.
sen tycker jag om mina bröst. (IN YOUR FACE! får man inte tycka det?)

6.Nämn en detalj i andras utseende som attraherar dig.
en av dom mesta attraherande saker på killar är killar som tycker om sig själva, inte så att det blir överdrivet skrytigt men att man vet vart man står, vem man är och att man är bra.
sedan gillar jag inte pinnsmala killar utan det får gärna vara mycket underhudsfett, låter det skrämmande? haha.

7. Favoritsexsoundtrack.
eddie meduza - runke balle. (skämt åsido) dunno

8. Vilken är den pinsammaste skivan du äger?
alla skivor har sina årgångar och perioder i mitt liv, det finns ingenting jag skäms över men jag har tex bland annat westlife, spice girls osv. kvar.

9. Vilken manlig/kvinnlig kändis skulle du kunna tänka dig att ha sex med?
manlig: russel crowe - som han ser ut i filmen "romper stomper"
kvinnlig: angelina jolie

10. Har du ljugit för att få någon i säng?

tjejer är aldrig desperata.

11. Har du strippat för någon?
inte seriöst, nej. haha

12. Har du stoppat upp behån/byxorna någon gång?

haha, nej? gud vad fånigt.

13. Har du moonat?
haha, ja faktiskt, lääängesen. impuls kallas det va? till en bil.


russel crowe, för den som är nyfiken.

lördag 18 juli 2009

memories

vilken fin kväll jag haft! hade sen ett par dagar bestämt med min kompis sandra att vi skulle umgås någon gång under helgen, bestämde mig för att åka dit efter jobbet och bara umgås. (hon har även ganska nyligen flyttat in i en lägenhet i stan med sin kille så det var första gången jag var dit, JÄTTEFINT! verkligen. blev lite avis minst sagt)

blev glass och melon-ätande, en skön promenad ner till hamnen där vi satt och pratade över en timme! galet skönt.
gamla minnen är något man gärna pratar, helst när man tillbringat så mycket tid tillsammans under livets gång,
eftersom jag jobbar imorgon och hon åker till gotland imorgon blev det inte så sent! men det var mysigt det som var, helt klart.

när jag kom hem gjorde jag en hel-kur.
gjorde en lyxig inpackning till håret, ansiktsmask i vanlig ordning, och smörjde in mig med en väldigt härlig bodylotion (som jag dessvärre snodde av syrran! mohaha, men hon läser väl inte det här? haha)


härligt härligt

detta supergamla kort är det ENDA jag har på sandra! tro det eller ej men hon är långt ifrån en linslus, haha.
kommer iaf ALDRIG att slänga kortet eftersom jag tycker hon ser så jäkla soft ut på det.
snacka om vad man förändras på några år?
blondin och allt nu ju!
ahh, det är härligt med nostalgibilder.


älska patronbältet!

haha, jomen alla har väl haft sin alternativa period? även jag.

fredag 17 juli 2009

paulina design





jag blir så arg så arg, idag har jag och johanna haft världens mysigaste roadtrip till åselse marknad, solen har skinit och vi har haft en supermysig dag! kameran hade jag med mig också, TOPPEN tänkte jag, TILLS jag skulle fota johanna vid en gullig damm..
den går inte på! batteriet slut.
först blir jag bara allmänt arg och sur tills jag inser att det faktiskt är mitt eget fel att jag inte hade laddat det bättre.
hade kunnat blivit mycket fina bilder men det är smällar man får ta om man är så DUM!

hursomhelst fyndade jag en jättesnygg AD/DC tröja. (ett av dom bästa, eller dom BÄSTA kanske tom.. rockbanden i världshitsorien?)
kom hem, klippte upp den vid ärmarna och halsen och den blev helt enkelt rå-snygg ala paulina design, snyggt att ha till något stilrent.

gud vad roligt det är att klippa och fixa, göra något eget av något, second hand. osv.
kan bli ganska utttjatande att köpa något halva stans tjejer redan bär.

nu tänker jag sova och vila upp mig inför en helg med mina goa tanter och gubbar.
mors!

grannfejden


efter en slitsam kväll på jobbet landade jag genast i soffan hemma tittandes på grannfejden med mina föräldrar.
min första tanke efter en kvarts tittande var ungefär " det här måste ju vara fejkat"
folk var så fruktansvärt sura och otrevliga mot varandra så jag kunde verkligen inte tro mina ögon, eller så VILLE jag helt enkelt inte tro mina ögon.

är det här sverige?
eller snarare, är det här VUXNA människor?
.. barns förebilder?

samtidigt får man väl ta det med en nypa salt, man kan välja att skratta åt det, eller att faktiskt bli riktigt riktigt.. ja, jag hittar inget ord.
men jag valde att se allt som ett stor skämt.

i detta fall var problemet, eller ska man kalla det ett problem? hursomhelst, att en av grannarna, en 61 åring kvinna brukade gå runt i en kort morgonrock på gården utan trosor under och hänga upp tvätten osv.
men VARFÖR bli så distraherad av det? behöver man ens kolla på henne? behöver man ens bry sig om varandra? jag menar så länge det inte skadat på något sätt.

nej usch, nog med funderingar. imorgon åker förmodligen jag och johanna till åsele marknad! ses vi där? jag behöver sova.
ögonen hänger inte med känner jag.

slutligen kan jag ju iaf säga att robban aschberg är ju rätt cool ändå, haha

torsdag 16 juli 2009

911


åh, vore inte helt fel!

nu är man hemma igen, att köra bil 9 på morgonen när man är dyngtrött är ingenting jag rekomenderar, höll nästan på att somna vissa stunder, blärp.

inne i lägenhetsplanering nu under sommaren, men hur lätt är det att leta bostad när man inte vet hur man effektivast hittar en och hur man bäst går tillväga?
jag känner mig som en nybörjare, en ovetande looser.
finns det någon veteran inom branchen som man tipsa om vart man ska vända sig eller nummer och dylikt? skulle VERKLIGEN uppskattas.

jag drömmer mig bort i en STOR och rymlig lägenhet men en ENORM ny renoverad toalett, snygg köksinredning, nya fräscha tapeter, stor och härligt sovrum, en härlig inglasad balkong med utsikt över hela stan.
max 2 km in till stan (skönt att kunna ta sig in med gångavstånd)

haha, men så naiv kommer jag inte vara, jag antar att man får vara nöjd med det övik har att erbjuda men vissa krav tycker jag man får ha, sen kan det ju finnas gränser.

hursomhelst, nya tag.. andas.

onsdag 15 juli 2009

stuga

var man hemma igen efter en övernattning i stugan, åh vilket väder vi haft! för en gångs skull känner jag att vi faktiskt haft tur med vädret.

mestadels av kvällen satt vi bara och tog det lugnt framför den den otroligt värmande brasan, drack lite, och myste.
haha (kan tillägga att jag slutligen somnade framför brasan, liggandes på golvet.

idag har vi spenderat dagen mestadels utomhus och solat.
gunvald var tuff och tog sig ett dopp medans jag och jonas bangade pga att det "inte på tillräckligt varmt" jag vet, bangare!















tisdag 14 juli 2009

little things

vad gör en uttråkad tjej som behöver muntras upp och vill känna att man lever för en stund!? man unnar sig en timmes hetsshopping och köper fina smycken och ett häftigt linne, köper senaste nummret av bästa tidningen SOLO och lägger sig i soffan och känner sig HEL igen.


bästa tidningen enligt mig, helt klart.

titta vilket superfint linne (:

ormskinn, give it to me!

läder i massor!

guuuld!

.. sen lägger man sig och myser med en som betyder nästan allt här i världen och inser att livet är ganska skönt ändå.
ingenting är som väntans tider.
jonas kommer om någon timme, måste hinna diska innan vi åker till havet
hörde ni det? HAVET! <3