måndag 17 januari 2011

BUH.


..den mest passande bilden för inlägget, jag pekar fuck u åt huvudvärken, inte dig! ^^

..jag
har huvudvärk, en riktig hemsk huvudvärk som vägrar att släppa helt, inte ens efter två alvedon. har även känt mig illamående, lite bättre nu.

kom hem ifrån hsand idag efter en jättehärlig helg där.
jag mår bra av att komma ut på landet, gå på långa hundpromenader i skogen och koppla av.
och precis det har vi gjort i helgen! och ätit en massa god mat såklart ^^

men det känns ändå skönt att vara hemma i lägenheten.. fick fara och handla också, kylskåpet ekade tomt. det blev dyrt ;// buh.
ikväll har jag varit och hälsat på en av dom bästa - mormor, tyvärr blev inte vistelsen så lång med tanke på min huvudvärk, man blir liksom inte så social då, då kändes det bättre att gå hem och kura in sig under en filt och bara vara för sig själv..

funderar också på att ta en dusch, göra en inpackning i håret skadar nog inte.
men orkar jag? njae.

söndag 16 januari 2011

MIN HELG I BILDER...


pixie följde med på promenad och fick snö på nosen.

gunvald och pixie.

man blir populär om man har godis i fickan ^^

en massa snö i härnösand, jag lovar.

ah. gruppbild < 3

skogshuggar-tröjan.

torsdag 13 januari 2011

IN HÄRNÖ


massa lek, om gunvald får bestämma.

gunvald fick en pipande sko idag, lycka? yes.

hemma hos jonas.


..jag matar på med filmer som vanligt.. ^^

gunvald snor en godis ifrån husses mun.

lite tricks igen!

O´BOY!



..rast, det är lite kyligt ute så jag sitter och dricker varm choklad..mhmhm! en riktig sockerbomb men det unnar jag mig idag.
idag efter jobbet åker jag hem och packar och beger mig till härnösand över helgen.. gruvar mig lite över att köra med tanke på att jag har ingen aning hur väglaget är eller kommer att bli... men kör man försiktigt så brukar det gå bra.

nej, dags att kila vidare..

tänkte bara visa er en superfin bild min mamma jag hittade nyss, snyggmamma!
ser jag ut sådär när jag är 50 så kommer jag vara med än nöjd! :))



PUSSHEJ!

onsdag 12 januari 2011

DOGS!


var ut och gick med 3 snygga hundar idag ^^ var en utmaning, stor skillnad att gå med 3 jämfört med 2.. haha. men mysigt hade vi! :))

sedan kom kusin wilma och hämtade sin hund men jag fortsatte promenaden med gunvald och farfars hund keijo. betydligt lättare.. och duktiga var dom ^^

tisdag 11 januari 2011

FLYTTHJÄLP


jag och jennie var flytthjälp åt jessica idag som flyttar till stan som sagt, yäääy!
diskade, vek kläder och plockade så det stod härliga till! tror hon var tacksam över vår hjälp ^^

jessica - blivande stadsbon :D

vendela var med till jessica och hjälpte till ;))

efter hårt slit åt vi sedan gomiddag hemma hos mig - potatisgratäng&kyckling! mhm.


..kvällen
avslutades sedan hos jennie eftersom vendela skulle sova.. vi åt sorbet & tittade på tv.
en fartfylld och bra dag!
ser fram emot många besök i lägenheten din jessica, och en och annan fest? ;)) pssst.

nattie.

måndag 10 januari 2011

EN MÅNDAGKVÄLL..


gunvald fick en denta efter han ätit ^^ och han älskare.

det här är vad jag hade hemma så det fick bli en natchotallrik! mhmh!

kaffe efter maten.. jaaaa!!

skar mig om vanligt idag när jag hackade salladen.. batmanplåstret fick rädda situationen..

såja.

söndag 9 januari 2011

SOVDAX

..då var det slut på den här helgen..men som tur är tycker jag att veckorna går ruskigt fort..
dessvärre tickar klockan på och jag känner mig inte ett dugg trött, men men, får helt enkelt tvinga fram tröttheten i mig.
upp sex imorrn så nog fasen behövs sömn, gunvald sover redan, på sin vanliga plats - sängen, vid mina fötter ungefär ^^

har som vanligt haft en superduper helg med jonas,. jag och gunvald saknar honom redan.
ska bli så skönt när han flyttar hit, slippa alla resor och såklart umgås mkt mer..

nej, nog med skriverier, pussgonatt!





ZzzzZZzzZzzz....

ANOTHER DOG MOVIE



..ännu
en hundfilm.. förstår för er som inte är hundintresserad att det är trist..
men då behöver ni inte titta ^^
hursom, filmade imorse när vi var ute och plumsade i klibbsnö!

vi kastade snöbollar och gunvald försökte förtvivlat hitta bollarna.. stackars.
nu ligger han helt utslagen på golvet.. en trött&nöjd gunvald.

lördag 8 januari 2011

DRINK

..hur man gör en SUPERDUPERGOD drink ala jonas and paulina..


.. en skvätt vanlig vodka (efter smak&tycke)

..häll i ganska mkt av sprite!

.. och lite mindre av tränbärsdryck! JOKK.

..pressa i mkt grape och en skvätt lime också! (och avsluta med några isbitar)

...voila! en snygg&smakrik drink, enjoy!

och som plus i kanten:


lite soffmys såklart!

fredag 7 januari 2011

WEIII



..yäy. snart flyttar jessica till stan vilket är grymt!
hon blir liksom "en i gänget"
det är dom coolaste tjejerna som bor i stan, eller hur var det? :))

.. såja, det var det jag ville för den här gången, nu över till matlagningen igen!

HEJ FREDAG

det är fredag idag.. skönt.
har rast nu (har på min min döösnygga jobbartröja som ni ser)
eller ja, dösnygg var kanske att ta i aningen.

på nått vis känns det skönt också att det är slut på alla helger och att "vardagen" kommer igång igen.. ett helt år kvar till jul, hiss eller diss? tja, desto närmare sommaren skulle jag säga.. :))

btw..har inte gjort någonting med håret idag. inte nått (förutom att tvättat det dårå)
men inte fönat, inte plattat och inte lockat.. har lite vågigt ändå!

..jaja, hursom, vila lite och sedan ut och förmodligen borsta av bilen, IGEN! :((


torsdag 6 januari 2011

EN BRA DAG!


jonas kom och överraskade med espresso-kaffe tjusigt på en bricka, naw!

gott är det tycker jag!

.. jonas med ^^

.. haft en riktig mysig dag tillsammans. började dagen med GOTT kaffe och en ordentlig frukost för att sedan åka till paradisbadet & relaxavdelningen, jätteskönt var det, verkligen. passade utmärkt idag också med tanke på det vidriga vädret ute.
vi bastade en massa, satt i bubbelpoolen.. och mådde bra.. :))

sedan blev det käk på matcompaniet, härligt avslut på dagen tycker jag.. ^^
nu tänker vi bara vara hemma och umgås med grabben.. guuuunvald!

hejs!

NEXT: SLEEP


..slängde ihop en syrlig fruktsallad ikväll med passionfrukt, kiwi, grape & äpple. mmmmh!
jonas är här nu, han är ledig imorrn, och jag med passande nog ^^
imorgon tänker vi ha en heldag ^^ vad det blir får ni kanske höra imorgon! :))

next: sova!

tisdag 4 januari 2011

SVART SOM NATTEN


denna härliga tröja hittade jag på birsta igår, svart, lite transparent med läckra lite hängiga fickor.

superskön är det också!

..kläder kläder.. love.
har faktiskt inte så mkt svarta tröjor så det känns som någonting behövligt.. fast det tycker man väl om allt man köper? harkel :))

nu tänker jag sova, sover nog gott i mina leopard-sängkläder..
tack sandra för sällskapet ikväll, och för att du är du.. :))

måndag 3 januari 2011

HEMMA IGEN

..jag överlevde birsta idag, faktiskt rätt lugnt med folk .. skönt :)) fyndade ett par träningsbyxor & en snygg svart topp på gina tricot som jag tänkte jag kunde fota när jag får tillgång till kamera.. ^^
nu är jag hemma med famljen, varmt&skönt är det här inne, pappa har tänt en brasa och jag ligger och myser med gunvald, han blev jätteglad när matte kom hem, hihi.

tänker fika & sedan sova, imorgon väntar jobb.
längtar redan till helgen igen.

JAG&JAG



..min okända tvillingsyster kanske? skrämmande likt!
nej, i ärlighetens namn sitter jag i härnö, inväntar min skjuts och har sinnessjukt tråkigt under tiden.. då passar det väl bra att fota värdelösa campics.. :))

ska bli så skönt att komma ut och göra nått, se lite folk och förhoppningsvis hitta något fint.
efter det blir det till att åka hem till mam&pap på landet.. har ju min älskade hund där.
åh, saknar honom redan efter bara en dag, sad but true.

hörs ikväll.

söndag 2 januari 2011

FINBESÖK





.. fick
finbesök av petra igår, vi drack drinkar & kalasade, bara hon&jag. precis som förr i världen.. härligt att ha dig hemma igen, det är alldeles för lång till skövde :((

hursom, är i hsand nu och imorgon hämtar petra, hennes mamma & syster upp mig.. för då blir det ikea/birsta för hela slanten ^^

nu: sova!

BUS!











..lite
bilder ifrån igår när vi var ute i skogen med gunvald! sprang i djupsnö & kuta upp och ner från snöberg, det gick hem hos gunvald :))
trött och nöjda gick vi sedan hem igen.. fast jag tror att gunvald säkert hade kutat några timmar till ^^

lördag 1 januari 2011

MORGONSTUND



sådär
gosig är gunvald varenda morgon, lyxigt va?
ligger på rygg och vill helst bli kliad hela tiden..

och mitt nya påslakan-set är GRYMT! eller hur ^^

NYÅRSAFTON


alla samlade runt bordet, mätta&belåtna.

johanna & syrran, looking goood ;))

jag körde på tunika&svart kort kavaj, liiike!

.. fotade visst inte så mkt igår ^^ jaja, 3 bilder får sammanfatta kvällen.
det var en lugn nyår iår med good mat & trevligt sällskap.. vi satt mest och spelade hela kvällen, ibland är det rätt roligt med sällskapsspel faktiskt.
gunvald var så duktig, trodde han skulle tycka det var jättejobbigt med alla rakter som smällde högt men han brydde sig inte så mkt, min lilla hårdning ^^

idag är jag inte bakis, yäää! drack faktiskt inte så mkt igår, lite cider, nån grogg & vid tolvslaget blev det såklart mousserande vin.. gott!

en lugn och bra kväll helt enkelt!