måndag 20 december 2010

NYA HÅRFÄRGEN!





uscha för dessa bilder men bättre kunde jag tydligen inte..hursomhelst, mitt syfte med det hela var att visa er min nya färg! betydligt mörkare än innan.. and i looove it!
har jennie och jessica att tacka för det, duktiga ni!

hemma hos mamma&pappa nu på landet.. härligt.
precis varit och hälsat på farmor&farfar som bara bor en bit härifrån och farmor bjöd som vanligt på fika! banta gör vi efter jul va?

gunvald är sviiiiiiiin gnällig.
kanske inte så konstigt.. tydligen 3 löptikar på byn nu..
funderade ett tag på om jag skulle tillfälligt sälja honom.. ;))

nu ska det bakas för fullt!

söndag 19 december 2010

SÖNDAGSMYS

var nere en sväng på stan idag med jennie&jessica, har verkligen haft en helhelg med dom, roligt!
fikade, gick omkring i butiker & avslutade eftermiddagen med att titta på idolernas framträdande på gallerian.
alla var duktiga, inget ont att säga där. (weise, olle, linnea, geir)
men dock sjöng alla bara en låt var så det var över ganska fort, ingen fara tyckte jag eftersom idolerna inte intresserar mig så mycket.. men tänkte för alla stackare som stått länge och väntat på sina idoler.

linnea var iaf klart bäst tycker jag, hon har en unik röst & hon var mkt vackrare i verkligheten!
jennie hade nog bara olle i tankarna skulle jag gissa på.









såklart idolerna skulle fotas också..?







riktigt suddiga bilder, därför får ni nöja er med 3 st. :))

BILDER FRÅN IGÅR

ännu en kväll igår hos jennie, som innehöll hårfärgning, matlagning och snyftande till "ps, i love you" typisk tjejfilm. hähä. :))

idag tänker vi gå ner till stan och lyssna på weise&olle på gallerian, det är jennie&jessica som lurar dit mig. jennie är en liten crush på olle. (tillsammans med tusentals andra tjejer i guess?) haha. hursom, får se om jag fotar där nere också.

här är lite bilder ifrån igår..









lördag 18 december 2010

LJUST BLIR MÖRKT


(bild från i somras?)

..jag har alltid trivts i ljusbrunt hår (nästan blont) men nu på vintern känner jag att det är dax för förändring.. köpte hårfärg idag i lite mörkare nyans... så ikväll blir det till att färga håret tillsammans med jennie & jessica! får se om jag fotar resultatet sen :))
vi tänker även laga goood mat, titta på snyftfilmer och bara vara!

fredag 17 december 2010

BRA KVÄLL!

det började som en lugn filmkväll hos jennie.. men det slutade att jag och jessica spontan-åkte till kvantum i snöovädret och inhandlade schweppes & lime och satt och groggade framför twilight..


(grävde fram en gammal bild från"arkivet" på¨mina snyggingar!)

SNÖKAOS!!

jag säger då det, snö snö och åter snö.
dagen startade med att min bil var helt insnöad.. bara att få bort snön PÅ själva bilen tog sin tid.. sen all snö RUNTOMKRING bilen, kunde knappt stå där.
uscha

bilen hade tydligen frysit fast vid däcken osv så den bara slirade när jag skulle backa ut.. tur att jag inte jobbade idag. pust.
inväntar att pappa ska komma och hjälpa till i eftermiddag.

så less.


min balkong. ja, ni ser ju!



.. nu tänker jag unna mig tacos, bara för att jag behöver det.

torsdag 16 december 2010

WOOAAAH


..lite sen dagens outfit bild kanske?

nej, dax för sista kvällsprommisen med herr G.
sen lägga mig i min 180 säng och pusta ut, den här dagen har tyvärr inte varit den bästa..
men det är väl livet i ett nötskal? bergochdalbana.

PAPPA&LILLASYSTER



hahah
, dör av skratt. jag kanske råkar ha världens bästaste familj och en rolig pappa som alltid bjuder på sig själv!

låt mig citera alida (lillasyster):
"världens sötaste pappa♥

frågade pappa ifall vi inte kunde ta några snickarbyxerkort,
slutade med att han kom ut från toan med kepsenbakåfam, nilssonsbygg reklam, tattos, stor prillan under läppen och visade upp håret på bröstet!

...han har då bra inlevelse må jag säga! HAHA"

MORR

bor man i norrland då vet man att det är antingen att klä sig riktigt eller gå ut i tunna kläder och frysa... MEN KLAGA INTE ATT DU FRYSER DÅ! MORR!

jag hatar kyla och att frysa, därför KLÄR jag mig så jag ska slippa gnälla i onödan.
mössa - check
vantar-check
tjock halsduk-check
kläder-check
överdragsbyxor-check
vinterjacka-check.

LITEN HÅRDING!


(favorit i repris)

gunvald var en riktig liten hårdning när han var liten..
vi ensvisades att ha på honom en "metal-outfit" som jag skulle gissa på att han inte var överförtjust att ha på sig.. men sen växte han ur den och det var han nog glad för.. :)

SUCK

usch.. får ont i magen när jag tittar ut.. det har snöat.. igen.
har man körkort vet man vad det innebär.. halt & oplogade vägar ..

alla ni som har gångavstånd till jobbet ... VAR GLAD!!

hörs.

onsdag 15 december 2010

DAGENS...

dagens roligaste: ann-katrins steela kramar i "bonde söker fru" hon är klockren! hahahh!

dagens tråkigaste: att det är mer än en vecka kvar till jul. N O O O O O !


(bild i repris)

tisdag 14 december 2010

BILDER FRÅN KVÄLLEN..


jessica & zandra chillar vid jennies barbord.

ungefär vad vi gör när vi umgås.. slappar i soffan ;))

zandra är GLAD! och jennie ser mer intresserad ut av sin mobil.. ^^

jennie satt på köksgolvet och läste för vendela som mest sprang omkring ;))

födelsedagsbarnet!

..nej, mer än såhär blir det inte.. nu är det sängen som väntar!
tack för ikväll bruuuudz.

14DEC



g r a t t i s fina jessica på födelsedagen! kändes viktigt att inleda detta inlägg med att skriva det plus en fin liten bild.. :)) smack!

..för er som inte visste det är det SJUKT kallt här i övik iaf.. vet inte hur det är där ni bor?
här ligger det stadigt mellan 20-30 minus.
det var på håret att bilen startade idag när jag skulle iväg och handla.
dumt nog så hade jag glömt att sätta i motorvärmarn eftersom det blev så spontant att jag drog iväg.. så jag får väl skylla mig själv i guess.

ikväll blir det iaf middag på resturang med jessica, zandra och jennie eftersom jessica fyller år..
härligt, jag är vrålhungrig så jag hoppas att jessica ringer vilken minut som helst.. hon bor ute på landet så det tar en stund för henne att köra hit.. men snaaaart flyttar hon kanske till stan.. bäst bäst bäst!

förhoppningsvis kanske man fotar lite ikväll om man får lust!
seyaaa!



måndag 13 december 2010

LUCIA!


tjing!
imorgon är jag ledig och jag fick just den briljanta idén att ringa min mormor som bor några hundra meter härifrån och fråga om hon vill ha en övernattningsgäst.. och som tur är tyckte mormor bara det var roligt att jag frågade och tyckte att det var en självklarhet att jag fick det.. aw.

så efter lite käk tänkte jag slänga ihop en mini-packning och gå ner till renen där hon bor..
svenska hjältar ikväll.. missa inte det! en viktig och bra gala tycker jag.

söndag 12 december 2010

GO´KVÄLL




har precis tagit en lång och välbehövlig dusch, peelat ansiktet, inpackning i håret. osv.
jonas är ute med gunvald på kvällspromenad.. blir genast tomt. men dom kommer nog snart ^^
jonas har försökt övertala mig att se "im a legend" som går på tv ikväll som tydligen ska vara bra.. vi har lite olika filmsmak men får väl ge den en chans då :))

ikväll tänker vi lyxa till det med tzatsiki på bröd, få en liten lördagskänsla på söndagkvällen.. inte helt fel!

hoppas ni har haft en lika bra helg som mig, om inte.. det kommer fler helger, i promise ;))

GOD MORGON

börjar dagen med några bilder.. jonas fick agera fotograf!
idag blir nog en lugn dag. (brukar man säga men istället blir det full fart hela dagen?)

nej mer hinner jag inte skriva, haha, gunvald skäller och säger till att han vill gå ut.. bara att klä på sig och gå ut då..! :))

hörs senare.





lördag 11 december 2010

DAGEN I BILDER!


åt massa god mat idag. klyftpotatis&rödbetor, fläkfile, sallad och en god kall sås - exotisk mango.

..ett besök på djurmagasinet idag.. gunvalds lyckodag idag. 3 gobitar ;))

julklapptstips! ingen aning vad du ska ge någon vuxen i julklapp?
köpt någon fin burk/flaska eller dylikt och fyll med något fint eller ätbart.
vi har köpt glasburkar och pyntat dom sedan fyllt dom med svamp vi plockat. vips! 2 julklappar.

ta daaa! vad tycks?

kör på lite vågigt hår idag. det är ju lördag

fredag 10 december 2010

HIGH ON YOU







äntligen fredag ^^ jobbat i princip hela veckan så det är nu man kan pusta ut.
ikväll blir det förmodligen käk på resturang så jag fick för mig att inviga koftan på riktigt :))

varför är man så lat på fredagar? önskar jag hade orkat ställt mig och grejjat med kött. osv, men har ingen energi.. thats the ugly truth!

vad ska niiiiiii göra i helgen då? ^^

torsdag 9 december 2010

NYA KOFTAN



lite
dålig bild men här är den nya koftan jag köpte idag på vero moda. fin va?
vad kallas dom här koftorna? hmm..well, skitsamma. ^^

kanske man ska ha den på julafton dåra? med nått fint halsband till.
jaja. orka tänka på det nu, jag brukar inte planera så mkt, får se hur jag känner då helt enkelt :))

WINTER











gunvald tycker det är jobbigt när jag ska fota.. han tycker att det är otroligt onödigt&tråkigt.
det är mkt mkt roligare att kuta omkring i djupsnö och härja!

har precis kommit hem ifrån stan med jennie&vendela.. supermysigt!
gick i nästan 4 timmar, känner mig lite småseg nu.
jag och jennie köpte likadana koftor, jag en vit och jennie en röd, superfina!
tänkte visa den sen i nästa inlägg.

nu måste jag gå ut med en hund som är aningen uttråkad och rastlös, lik sin matte tror jag ^^