onsdag 8 december 2010

GOTTA LEAVE MY TROUBLES BEHIND..


weiii. äntligen har man fått lite arbetskläder man kan använda ibland när man har lust på jobbet.
tom en vinterjacka fick jag ^^ yäy. men det är jag värd.

hursomhaver,

..inväntar sandra som smsade idag och begärde en dejt med mig på tu man hand.
och trevligt sällskap tackar jag ALDRIG nej till.

ikväll är jag adidas-nörd.
för mycket? nääh. det kan inte bli för mkt adidas ^^


p u s s!

..pssst, robyn är grym för er som inte visse det!

tisdag 7 december 2010

BAH

häjjj. var och handlade på kvantum ikväll och inser hur mycket smink&produkter dom börjat sälja nu, asbra!
så nu behöver ni inte längre kuta omkring på stan som galningar, gör ett besök på ica kvantum istället ;))
hittade iaf ett jättefint nagelack som jag tänker inviga imorgon.

nej, snart börjar "halv8 hos mig", ett måste att se! resten kan jag skippa.
t j i n g.


heeeeij.

köpte finfint nagelack idag ju ^^

måndag 6 december 2010

VARDAGSLYX











spenderat kvällen hos jennie (för förövrigt flyttit till samma hus som mig nu fast längst ner nu ^^) med var också jessica och emma.. ätit god mat, ätit oss spyless på godis och tittat på tv.. jennie har en 50 tum. jag vill också >.<

tänk vad vänner man pigga upp en när man känner sig omotiverad&hängig.

vi pratade om hur trevligt det var att bara bryta vardagen några timmar och göra något roligt.. (som man egentligen oftast gör på helger..) som ikväll.. lagat mat tillsammans, fläskfile, på en måndag? JAAA!

mer vardagslyx, eller hur? :))

HAH



fick
mig ett gott skratt när jag såg denna bild..
ett gott skratt förlänger livet, det är bara så.

men en sak är säkert, inte ens denna bild kan få mig att sluta pussa på min underbaring.
blötahund-pussar är ju bland det mysigaste som finns! (finns en hel del som inte håller med mig där...)

måndag idag, tråkigt.
fast egentligen. är tisdagar så mkt bättre? onsdagar?
är i nån svacka känner jag.
någonting nytt, spännande, roligt måste hända snart.. annars går jag nog under.

men tills dess får en rolig bild göra min dag.
adjö!

söndag 5 december 2010

BEDTIME!

gasen i botten!
jobbat 14-21,30 idag extra på korttidsboendet och imorgon jobbar jag dag.
fick lov att kuta in på macken påvägen hem och köpa en ny kupevärmare till bilen..
den jag hade innan hade börjat lukta bränt såfort den varit på en viss tid..
man vill ju inte att den ska börja brinna ;P

well well, den var gammal & nu är den begraven.. kommer inte sakna den!
köpte någon billigare variant men den duger säkert till min lillskrutt till bil.

nej, kanske man ska sova nu med tanke på att jag ska upp vid 6 imorgon? yäää.
sovmorgon hade iof inte vart fel men... pengar pengar, peppar peppar!

hörs imorrn!


lördag 4 december 2010

U SHOULD KNOW BETTER


jonas med sin mössa 1.

jonas med sin mössa 2.

jonas med sin mössa 3.

och nu undrar ni.. HAR hon inget intressantare att komma med?
svar nej, jonas och hans mössa får bli det intressantaste i det här inlägget ^^

...psst, äntligen har jag köpt högtalare till datorn, välbehövligt!
äntligen ljud värt att digga till ;D
förfest här snart dåra ^^

WORD



.. varför inte börja dagen med kloka ord? ^^
godmorgon vänner!

OLD OUTFITS

..fick för mig att börja gräva i gamla "outfit-bilder" och göra ett inlägg av det.. :)
enjoy.

























...nej, åter till vindrickandet och tvmyset, godnatt!

fredag 3 december 2010

JUST THE WAY YOU ARE

en svart långärmad tröja & en lila leopardscarf får duga som dagens klädsel..
tänk vad smycken, scarfar och andra accessoarer kan liva upp en tråkig outfit.
nu ska jag tända lite ljus i lägenheten och invänta idol.. tycker minnah gott och väl kan åka ut ikväll! har ni någon favorit?

ha en riktig härlig kväll nu!




SNART KLAR!

var ner på stan en sväng idag helt själv.. rätt skönt ibland.
hittade en jättefin julklapp till mormor som jag tror hon kommer bli nöjd över.
snart är alla klapparna köpa ^^ wei.

hittade även en svart tröja till mig själv..
usch. borde egentligen inte köpa till mig nu.. men ibland är det svårt att tygla sig ;))
men det är ju typiskt.. när man vet att man inte BORDE köpa något själv så hittar man huuur mycket snyggt som helst.

eftermiddagen avslutades på coop med mamma&mormor för handling och lite fika.. coop har faktiskt grymt gott fika! kanske inte den mysigaste miljön men det duger gott för mig! ^^

nej. ut och rasta hunden.. på med täckbyxorna också, kan behövas.
kraaam.



fika på coop med mamma. <3

.. och mormor!

kaffe & gookaka. äre fredag så äre.


..en liten film ifrån imorse i skogen:


LIVET..



























nog om livet. nu blir det julklappshandling för hela slanten.. men först till mormor en sväng!
hörs!

torsdag 2 december 2010

TRIPP TRAPP TRULL


hur gammal kan man ha varit här? ett par år..
enligt mamma&pappa blev jag ofta påkommen tuggandes på grus&sand. NAMNAM!

paulina i en fånig klänning med storasyster sanna.
men vad SUR jag ser ut! ser jag fortfarande sådär sur ut? XD

få inte en chock nu men jag har faktiskt varit sådär blond! svårt att gissa ålder på det här kortet men nån gång under mellanstadiet. oj vad längesen man hade lugg!

FÖRLÅT JONAS!

...och jag som egentligen inte gillar att spela spel.. men detta är roligt! jag lovar. TESTA!
hahahaha XD

ps. i love u.

PUST


100 frågor om mig

01. Fullständigt namn: fanny paulina hallin

02. Ålder: 21
03. Vart bor du: örnsköldsvik, överstan.
04. Bor tillsammans med: gunvald (min hund) och jonas på helgerna
05. Husdjur: 1 hund
06. Färg på ditt hus: vitt med vinröda knutar.

07. När är du född:19 juni 1989

08. Klass: ?
09. Vilket år tar du studenten: ja.. vad blir det.. 2008?

10. Något jobb: jobbar som personlig assistent och ibland på ett korttidsboende & i ett lyftteam.
11. När gick du upp i morse: vid 6 ungefär? lagomt roligt, not.
12. När ska du sova: när jag blir trött kanske?
13. Duschat idag: ohyes!
14. Kramat någon idag: icket icket. men ser ni mig så kom och krama vettja!

15. Pussat någon idag: ja, min älskare! skämt åsido.
16. Vad har du ätit idag: välling & ett äpple
17. Dagens klädsel: leggings, ett långt linne och en svart kofta.
18. Dagens smink: mascara, ögonbrynspenna och foundation.

19. Dagens sötnos: alltid gunvald, alltid.

20. Dagens roligaste: dom här frågorna? haha

21. Har du många vänner: beror väl på vad man menar med många.. men dom bästa iaf!

22. Hur många har du kysst: det vill du bra gärna veta?
23. Vem kramade du senast: min jobbarkompis.

24. Vem saknar du: saknar alltid alltid emma, än fast hon bara bor 5 mil bort..

25. Hur många har varit otrogna mot dig: ingen vad jag vet (hoppas jag)
27. Har du pojk-/flickvän: ohyes.
28. Vem pratade du med i telefon senast: jobbarkompisen.
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det: sandra :"vad bra, då hörs vi ses då:)"


FAVORIT:

31. Film: oj svårt.. men jag älskar allt som har med deckare att göra! dels utländska såsom morden i midsomer osv.. och även svenska som beck, wallander.

32. Låt: alltifrån uno sveningsson till iron maiden.
33. Mat: kött, klyftpotatis nån krämig sås och en god sallad, nam nam nam.

34. Dryck: kolsyrat vatten!
35. Färg: lila (vilket man ser i lägenheten)

36. Tv-serie: stort "sex and the city"- fan

37. Stad: örnsköldsvik såklart... sen är göteborg väldigt trevligt också.
38. Land: har inte varit i så många länder men jag älskade grekland iaf!
39. Ämne i skolan: hmm.. praktiska ämnen såsom bild. osv.
40. Tv program: många.. gillar dokumentärer!


SENASTE:
41. Personen du tänkte på: vaktmästarn kanske? försökt nå honom idag.

42. Personen du pussade: gunvald räknas inte så jonas ^^

43. Gången du spydde: måste varit för några månader sen när jag hade magkatarr.

44. Gången du grät: kommer inte ihåg. men händer väl.

45. Pizzan du åt: var nog ett tag sen faktiskt.

46. Gången du var i Göteborg: nått år sen?

47. Gången du var i Stockholm: hmm, det var bara föra några månader sen.
48. Gången du duschade: igår!
49. Gången du sov: inatt?
50. Personen som såg dig gråta: antingen familjen eller jonas skulle jag tro, mitt minne är inte det bästa!

51. Svart eller vitt: svart OCH vitt!
52. Hund eller katt: är ju mycket mer en hundmänniska så hund!
53. Ut och festa eller hemma och mysa: variation såklart!

54. Tvspel eller datorspel: inget av dom! (vilket jag är glad för)
55. Singel eller upptagen: upptagen
56. Pussas eller kramas: kramas kramas kramas
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead: helgon om jag måste välja!
58. Ragga eller bli uppraggad: bli uppraggad.
59. Big Brother eller Paradise Hotel: tvi tvi
60. Har du svart hår eller blondt: mellanbrunt med slingor.

61. Har du blåa ögon eller bruna: blå.

62. Choklad eller lakrits: lakrits!!!!!!

63. Göteborg eller Stockholm: oj, svårt. variation..
64. Högerhänt eller vänsterhänt: höger.
65. Coca cola eller fanta: vatten?
66. Pizza eller kebab: pizza, kycklingrulle, naaaam naaaam.
67. Randigt eller prickigt: randigt
68. Älska eller älskas: både och.
69. Leva eller dö: leva här och nu.

ANTAL:
70. Personer du älskar: älskar många på olika sätt.

71. Personer du hatar: finns faktiskt ingen jag hatar. (det är ett väldigt starkt ord)
72. Pojk-/flickvänner du haft: en långtvarigt och några kortare dejter.
73. Personer du sovit bredvid, både tjej och kille: hmm? många förmodligen när man räknar med vänner.

74. Glassar du ätit på en dag: vet inte.. 2-3?
75. Nämn en festival du vill på nästa år: urkult vore kul igen!

76. Gånger du haft minnesluckor: faktiskt väldigt sällan vilket jag är glad för!
77. Gånger du varit hög: NOLL!

78. Personer du saknar just nu: ganska många
79. Gånger ditt hjärta brustit: det har hänt, ja.

VEM:
80. Vill du kyssa nu: pälsk.
81. Träffade du senast: gunvald ^^

82. Sjöng du senast för: sjunger mest för mig själv!
83. Hade du senast en msn-konversation med: är nästan aldrig på msn.
84. Spelade du tvspel med senast: oj.. det var längesen man spelade tv-spel.
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu: jonas!
86. Vill du kasta en sten i huvudet på: djurplågare!!!

87. Förtjänar att dö: pass.

88. Är söt: min mormor är världens sötaste!
89. Vill du sova jämte inatt: älsk&gunvald

91. Gör dig glad: snälla människor såklart!

91. Gör dig ledsen: dumma människor!

92. Vill du helst göra nu: vila så jag orkar med resten av arbetsdagen..
93. Önskar du att du slapp göra: städa!

94. Vill du ha nu: jag vill ha jul!

95. Önskar du dig i födelsedagspresent: orkar inte fundera över det nu.. ett tag kvar ^^

96. Längtar du till: jul och ledighet!

97. Tycker du om dina betyg: dom duger!
98. Ångrar du i ditt liv: ingenting jag kan komma på just nu.
99. Är det bästa som hänt dig: livet!

100. Hur mycket är klockan: 12:13


MORGON-ÅNGEST

väckarklockan skrämmer slag på en. PIIIP PIIIIIIIIIIIIP PIIIIIIIIIIIIIP. osv
(världens otäckaste ljud)

och ifrån att ligga under ett stort duntäcke plus en varm filt ställer man sig på ett kallt golv med liite kläder (om ens några kläder alls)

tittar sig i spegeln och beundrar något vackert, harkel.

tuggar i sig frukost man egentligen inte är alls sugen på.

och sedan ut i kylan.

(negativ... jag?)

ha en bra dag!

onsdag 1 december 2010

LITE TIDIGT?



är det för tidigt att säga till alla att jag hoppas ni får en riktig mysig december-månad och jul..
finns det egentligen nån mysigare tradition är julen? tror bestämt inte det..
gemenskap, god mat, julpynt, mycket tända ljus och julklappar såklart! fast jag tycker faktiskt att det är mycket roligare att ge! fast det är självklart trevligt att få några också ^^
får hoppas att jag varit tillräckligt snäll iår.

vi har haft tomte vartenda år när vi firat jul med släkten.. alltid funnits nått barn.. men nu börjar dessvärre alla kusiner bli stora.. vad tomt det skulle bli utan tomte!
än fast det var år sedan man trodde att tomten existerade & att det inte var farfar eller pappa under dom röda kläderna så har det ändå alltid varit en fin tradition.

hursom, back to work.
pusss&kram