söndag 4 juli 2010

SOMMAR I ÖJE












gårdagen spenderades i öje på eftermiddan..
det blev grillning! aldrig fel..
vi satt ute i den relativ nybyggda inglasade altanen och mådde gott.. blev riktigt varmt dock.

hundarna sprang ute på gården och lekte..
när jag blir äldre vill jag bo sådär utanför (men ändå inte för långt ifrån stan).. lugn och ro..
och gunvald skulle få springa ute på gården hela dagarna..
skulle vilja ha ett trädgårdsland.. ett växthus.. en stor och härlig inglasad altan innehållande en hammock att vila i under heta eftermiddagar.. härligt.

menmen. den dagen.
den som lever får se!
kram

UTGÅNG HSAND DAG 2































.. imorse:


lördag 3 juli 2010

PROMENAD


mat på prisma!

petra poosar.

finfina.

moi

ner en sväng till stan idag.. strosade runt lite i dom få butikerna som finns och käkade lite (vi var helt utsvultna)

varmt var det också.. jag har lyckas bränna mig ganska ordentligt men som tur är svider det inte.. det syns bara helt enkelt, vackert, eller inte.

sitter och funderar på vad vi ska göra ikväll.. att sitta tre sycken svettiga varelser i en etta tycker jag inte låter så upphetsande.. så vi får se. spontanitet är det bästa.

UTGÅNG HSAND

































blandade bilder från gårdagens utgång i hsand..
först lite parkhäng och sedans iväg på bittens och gennys.

som alltid; bilder säger mer än 1000 ord.. enjoy.

torsdag 1 juli 2010

FÖRBI HAMNFESTEN EN SVÄNG


spooky!

moi

påväg ner till hamnen

REMMAR <3

matstånd, yammie.

sandra

nere vid hamnen..

mkt vackra klumpar.. konst.. mhh.

DAGENS




Dagens vill ha: mer sommarkläder..
Dagens klädsel: träningsbyxor (adidas) och en bru långärmad tröja.
Dagens smink: smink helt enkelt.
Dagens frisyr: vågigt (flätade efter jag duschat)
Dagens händelse: träffade en gammal utflyttad vän på byn! trevligt
Dagens låt: tystnad
Dagens planer: hamnfesten
Dagens saknad: stranden..
Dagens dummaste: ?
Dagens sjuka: dödstrött imorse. räcker det?
Dagens drog: socker?
Dagens roligaste: kaffe! jag har druckit massvis me kaffe!
Dagens favorit: kaffet, helt klart.
Dagens köp: hundmat.
Dagens godis: gunvald är mitt ögongodis.
Dagens humör: torr och seg.
Dagens ord: jorsåsåatté..

onsdag 30 juni 2010

2HAND FYND



voila!
denna snygga klänning fyndade jag idag under rasten i en secondhand butik..
jeans är ett tyg man aldrig ledsnar på och det funkar i ur och skur..
nöjders!
(koncentrera er snälla inte på min bleka hud på bilden, kan verka stötande. haha)