måndag 14 juni 2010

JOKKMOKK




































lite
mixade bilder ifrån helgen i jokkmokk.. vi hade sol varje dag, vi umgicks med världens goaste hundar och var en massa ute i naturen och njöt.
kunde man få en bättre mini-semester? nöjd!

torsdag 10 juni 2010

GRATTIS ALIDA



idag gick min lillasyster ut 9:an, tänk vad tidn går fort.. vuxna damen snart.
känns som evigheter sen man själv gick ut 9:an.. minns det med glädje och sorg, hade otroligt fina vänner under högstadietiden men samtidigt var det en befrielse att få börja gymnasiet.. nytt ställe, ny skola, nya vänner och helt andra ämnen (nästan iaf..)

alida är en tuff brutta och ska gå bygg med grabbarna, lycka till!

MED JOHANNA OCH SANDRA EN SVÄNG











vilken kanondag vi har idag! solen skiner gott, jag är ledig och balkongdörren står öppen och in kommer sådär lagomt svala vindar medans jag fläkar ut mig i soffan efter en sväng på stan och museum med johanna och sandra (johannas kille perre ställer ut, otroligt duktig är han!)

sprang in på hm för att köpa diverse nödvändigt smink som tagit slut nu innan resan (om nu smink kan vara nödvändigt egentligen men.. ) haha.

tjing tjing.

onsdag 9 juni 2010

HAPPY



ursäkta för ruskigt dålig paint-konst.. men den får ni nöja er med..
fick mig en finfin överraskning ikväll, gick in på internetbanken för att kolla lite.. och märkte att jag fått mina skattepengar, tror jag flög fem meter upp.. (kanske inte riktigt men, kunde jag hade jag gjort det..)

HELLO SUNSHINES









ny jobbdag, nya tag.
bjuder på några tråkiga cambilder idag pga dålig fantasi!

idag är sista jobbdagen och sen har jag helg.. underbart.
johanna har kommit hem ifrån göteborg och kanske hälsar på ikväll.. hon har ju inte hunnit se lägenheten sen jag flyttade in i mars.. ska bli så kul!

i helgen åker vi ju som sagt till jokkmokk, tåget går väldigt tidigt på fredagmorgon, vid 5 om jag inte minns fel.. och vi kommer åka hem på söndag eftermiddagen (minns inte exakt tid..)
har verkligen ingen aning vad vi kommer att hitta på där men det ryktas om lite hemliga planer.
hoppas det inte regnar varje dag iaf.. men vem vet, vädrets makter är stor..

hörs ikväll!

tisdag 8 juni 2010

GUD VAD NI E BRA!

34 besökare idag! åh vad glad man blir, keep up the good work!
.. ni gör att man vill bara skriva och fota mer och mer och mer.
jag ska göra mitt bästa!
kärlek!

btw, en bild ifrån i helgen slänger jag in, rätt söt ju. systersanna och herr G.

.. TISDAGEN DEN 8 JUNI


köpt nya superfina gardiner till vardagsrummet, ingen kan väl ha undgått att jag älskar lila?

<3

jaovars.

gunvald har fått en sko!

köttfärs-soppa till middag idag, mumsfilibabba.

måndag 7 juni 2010

FYND OCH IDEÉR BY PAULINA


väggskåpet fyndade jag på second hand för 125 kronor, det var en ful ljusblå färg på det så jag målade om det vitt, vitt funkar alltid, i like!

en närmare titt..

ett nytt vitrinskåp som jag fått i present, fint va? vitt funkar ju alltid, dock inte lyckats fylla det så bra än, tygtavlan har pappa meckat ihop och jag valde det ubersnygga tyget. har inte hängt upp den än men det blir snart av!

en närmare titt på tyget..

lampstången fyndad jag på second hand för 75 kr, skärmen köpte jag separat för 20 kr några dagar senare, den var tidigare i någon ful gulfärg, jag ville göra något eget av det så jag köpte en vacker mönstrad tapet och limmade på, riktigt nöjd med resultatet.

närmare titt på skärmen..

blommor piffar upp hemma, eller hur?!

eftersom jag avgudar denna tapet passade jag på att rama in 2 ramar med den.. annorlunda och fint.

sådär,
där var lite smakprov av ibland kreativa jag.. OBS, IBLAND!

söndag 6 juni 2010

LADIES NIGHT

oj, det var en hel del bilder..great!
tack för en supertrevlig kväll tjejer, det får vi göra om..
bilderna får tala för sig själv, enjoy.

































lördag 5 juni 2010

BACK ON TRACK

blir harrys ikväll med bla jennie och jessica, ska snart kila iväg till jennie, det är jäääätte långt till henne, typ 100 meter eller nått härifrån, hur ska jag klara det utan att bli svettig på vägen?

jag tror nämligen att det var minst ett år sen vi var ut tillsammans, tragiskt va? har bara inte blivit av, jessica i australien och jennie fick en liten vendela.. men nu är dom back on track! i like.

har haft lite klädnoja senaste timmen, men det löste sig tillslut, blir en lång lila tunika, ett par jeans och klackar, inte så märkvärdigt men det duger nog iaf.

jaja, ska strax kila, bilder kommer förmodligen imorgon, puss.

GRATTIS PAPPO



grattis på födelsedagen bästa pappa. (lite i efterskott)
tyckte den här bilden speglar lite din personlighet!

torsdag 3 juni 2010

PAULINA LAGAR MAAT!


laga maat!

ääälskar groddar

mumma, mkt smör ska det va!

voila! såååå goda!

ETT ÅR HAR GÅTT..



det
här mig för ungefär ett år sedan, shit vad tiden går fort.. man tror inte att man förändras mkt på ett år.. men det gör man.
ett år ..är ett års mer erfarenhet i livet..?

att tiden får fort är både på gott och ont, jag känner mig rätt mogen.. MEN!..
vänner/bekanta i samma ålder runtomkring en får barn, har fast jobb och flyttar till hus..

jag trivs i min lilla lägenhet och har inte ens haft en tanke på barn än.
är dom tidig eller är jag seg?

och sen föressten har jag mig en finnig tonåring redan, han heter gunvald. haha.
inom snar framtid kanske det ploppar upp en nosig sak till också..!

slut på fundringar, back to.. what?

onsdag 2 juni 2010

SPRING



idag
har jag fyndat som bara den på second hand, köpt ett köksskåp med glasdörrar som jag har målat om i en vit färg idag hemma i gottne, sen har jag även köpt en jättefin lampskärm, så nöjd så nöjd..

har en period nu med på tok för mkt ideér och inspriation. man vill så mycket men har inte ens råd med hälften... en sak i taget paulina!