tisdag 11 maj 2010

SNARTÄRDETSOMMAR


åh, kolla vad jag hittade, maskrosor! starkt"snartärdetsommartecken" ju.

tramp tramp

kolla vilken fin sten! och självklart skulle gunvald gå och kissa på den innan den fotades, lol.

skogstrollet

moi

måndag 10 maj 2010

ROLIG SIDA







har tråkigt och hittade en rätt rolig sida, tidsfördriv till tusen.
http://www.funtasticface.com/

söndag 9 maj 2010

3

3 dåliga saker

imorgon ska jag till läkaren, inget dåligt med det men varför får man alltid dom tidigaste tiderna? gash.

lite snö ligger faktiskt kvar på vissa ställen, det är maj, borde det inte vara HELT borta nu?

jag har lite mat i kylen och borde handla, jag orkar inte..

fredag 7 maj 2010

ITS A BEUTIFUL DAY





















vi har helt enkelt och kortfattat haft en superbra dag i lilla övik.
nu blir det middag ala fläskfile, njuuuuut.

torsdag 6 maj 2010

PIFFA

i eftermiddag har jag pysslat med att fixa lite fint på balkongen, massa penséer i två stora krukor har jag satt, målat en bänk som jag köpt på loppis för ynka 75 kr och målat vit, nytt bord med två stolar, en stor lykta. osv.
blir så fint! kommer att fota framöver får ni se.

åh, nu är det simon&tomas, mina favoritbögar!
jag vill ha en bögkompis! haha.

onsdag 5 maj 2010

PINAMMA REKLAMER



ligger
och tittar på tv i sängen innan läggdax.. reklam är väl allmän hatat och irriterande för dom flesta, men vissa reklamer slår alla rekord..

ta tex "toffifee" (rätt gott men skitsamma..)
slogan; "..man har så KUL med toffifee" en "svensson-famil"j sitter i soffan tillsammans, alla med världens fetaste falskaste leende av lycka för att dom äter.. toffifee?!

patetisk.
pinsamt.

3

3 bra saker.

jag och jonas har semester samtidigt i sommar och förmodligen blir det en sista-minuten resa om vi hittar något bra!

jag kommer att få tillbaka en bra summa på skatten, mer säger jag inte. WIIIIE. *lycka*

vår snälla vaktmästare var här och målade och fräschade upp lite i lägenheten för några veckor sen, skadar aldrig.. fina fina lägenhet.

sådär, ibland måste man ju vara lite tacksam också.

tisdag 4 maj 2010

VÅRTECKEN


det går mot varmare tider..

min nya jeansjacka.. nu är det vååår!

kolla

ledig idag, känner mig mjölig i huvudet nu... nivet, mjölig?
fm bestod av en promenad med sandra ner till djurmagasinet och sedan hit för lite tv-tittning på vår nya tv! sa jag att jag älskade den? man blir otroligt slö av att ha tv framför sängen.. ha aldrig det! ett tips bara, haha..

sedan på willys för lite handlig av mat och mot eftermiddagen så kom petra hit på besök, vi ligger och småskrattar till vänner på tv:n.. jag har aldrig varit något stort vänner fan men i brist på annat..

fullt upp helt enkelt.. snart är det vår, nya tag, ljusare dagar och mer kärlekspirr.

måndag 3 maj 2010

IMORGON JU

.. så otroligt slö jag känner mig.
har suttit länge och försökt komma på något vettigt att skriva.. men icke.
imorgon är jag en bättre människa.

..tycker alltid att det är lika roligt att titta på gamla foton, detta står prydligt i farmors vardagsrum.. mina fastrar och pappa är det. <3


en ung, slank och skäggig pappa.

söndag 2 maj 2010

SLÖ SÖNDAG


vi har köpt en platttv! yääääy.

ihhh!

ben and jerrys, just love it.

gomat! rostbiff, potatisgratäng och fetaostsallad.

lördag 1 maj 2010

GUNVALD ON FIRE

PAULINA 50





..vad tror ni.. har jag något att se fram emot?

fredag 30 april 2010

torsdag 29 april 2010

DAGENS PIC


jag idag på jobbet.

crazy

hula hula

väska från second hand, 50 kr, me like!

ihhh.

onsdag 28 april 2010

LITE KÖPT IDAG


kort vår/sommarjacka!

gorilla linne, haha

MORR


helt
slut efter en stan denna shoppingkväll på gallerian som hade öppet till nio ikväll.
modevisningen var rolig med en skön mix av kläder, lyckades få med mig hem.. (se bilder) plus ett par svarta leggings och mjukisar, användbart skit som inte är värt att fota, haha.

tycker däremot att mitt nya gorillalinne är rätt tufft, fånigt kanske, men tufft på samma gång.

nu tänker jag ta mig friheten att pusta ut och småkika lite på fuskbyggarna, jäkla idioter btw. hursom, sovgotti namnam.

tisdag 27 april 2010

STRIPPAN



någon mer än jag som tycker att "strippan" i ballar av stål är OTROLIGT underhållande? ^^

måndag 26 april 2010

CHOCKBESKEDET

citat jonas:

- "gunvald.. det är något som jag och matte inte har berättat för dig.."


(gunvald vrider på huvudet och ser ut som en frågetecken)

-"jag och matte är inte dina riktiga föräldrar.. du är adopterad"

- "och det värsta av allt, du kommer ifrån kramfors..."

LOL

söndag 25 april 2010

NUSKAVISE


beställde mjusglass på sibylla, det var slut på "vuxenbägare" så dom frågade om det gick bra med barnbägaren, javisst! eller?... haha.

fyndat fina glasunderlägg på loppis
söta!

vad händer?

påväg till harrys

rökpaus

fredag 23 april 2010

GALET ROLIGT

den här serien är så jäkla klockren och helt i min smak, kan helt enkelt inte få nog av den..
K Ä R L E K





LÅNGHÅRE



haha, jar har nästan glömt, eller rättare sagt förträngt jonas "page-period"..

VIDEO

juste, glömde lägga ut videon från gullvik där gunvald skuttar omkring och ser nöjd ut.
idag är jag ledig, vart ner på stan och skruttat omkring med vovvis.
suttit på en bänk på torget och spanat in folk, jag har diskat, och tvättat sängkläderna.
AWESOME!

om en timme ska jag på en kurs på en timme som handlar om hur man rapporterar jobbtider på datorn, känns ju mindre kul men är det obligatoriskt så är det.

jonas kommer dessvärre inte förren sent ikväll eftersom han jobbar kväll, vad ska man hitta på då måtro? sitta i sin ensamhet och dricka 4 glas vitt tills man slocknar? haah.

nej, back to work