söndag 18 april 2010

LÖRDAGS PIC


skogstrollet

bor inte så långt ifrån klippan! härligt att gå dit med gunvald.

unnade oss pizza, jag tog en kycklingrulle..

jonas

<3<3<3<3

pizza, en skogstur och besök av jonas pappa under kvällen..
min lördag i kort.
idag är det söndag, solen skiner och vi funderar på att ta en biltur ut till havet..
lovely

lördag 17 april 2010

SKATTJAKT I SKOGEN

bra ord och gunvalds tass.

alkisbänken måntro?

kyrkan

gunvald hittade en öl, yoohoo!

pöösss!

vi mot världen?

gangstaa

mjew

skugga!

torsdag 15 april 2010

IDAAGERS

idag har man varit ledig och allt, spenderat dagen med två av mina bästa vänner. en gullunge och två bushundar, kan nog inte bli så mycket bättre.
bjöd på fika, middag och hann även med en härlig tur ut till skogen här ovanför, jag är nöjd.
mer än så får ni inte veta, mohhah.

nu är jag trött och imorgon väntar jobb, sedan är det helg, JAAAAA!

här kommer lite bilder från dagen!...














onsdag 14 april 2010

LET GO



kärlek till denna låt.

LEVA

läste ett citat ur tidningen "leva" idag på jobbet som fastnade i huvudet.

".. en gång fanns en människa som gjorde allting rätt, ingen minns vem det var.."

är det inte lite så? visst är ingen människa perfekt, och människor som aldrig tycks vara, säga eller se fel ut blir tråkiga, ointressanta och otroligt grå.

människor jag vill ha runtomkring mig ska kunna gråta när dom är ledsen, skratta när dom är glad, prata allvar när det behövs, inte tyckas vara bättre än någon annan och faktiskt kunna skratta åt sina misstag.
som tur är har jag lyckan att ha sånna människor runtomkring mig, thank god.

lite nostalgiska bilder från skolavslutning andra året på gymnasiet. hjärta..






tisdag 13 april 2010

HARRYS







såhär
kan det se ut en kväll innan harrys, stans enligt mig bästa uteställe i övik.
lite god gräddlikör, musik ifrån petras mobil och vips är på på partyhumör.

kvällen var great, mycket folk, en hel del dans och kall öl.
ont i fötterna krälar man sig hem vid halv tre, haha, neh riktigt så illa var det nog inte..

har jag sagt hur fantastiskt det är att ha fått internet förresten?

..BLANDADE BILDER FRÅN SENASTE TIDEN
















vendelas dop

jonas

jag



pappa i sin snygga overall, haha

lillsyrran på isen

tisdag 6 april 2010

FORTFARANDE INGET INTERNET

irriterad ändå ut till tårna.

måndag 29 mars 2010

EN HELKVÄLL













som svar på frågan, NEJ har inte fått internet utan är hemma och passar på att blogga igen..
helgen har varit trevlig, helst lördagen (sombildernakommerifrån)

kvällen startade hos mig, och fortsatte sedan på torget där dileva hade framträdande.. lika bra som alltid, tredje gången jag ser honom nu (och mer ska det bli)

kvällen slutade på harrys, dansade i princip till stängningstid. OTROLIGT mycket folk var det och riktigt go stämning.
det var min helg! back to work..och på återseende. SNART hoppas jag.

torsdag 25 mars 2010

SNOK SNOK



fortfarande inget internet till lägenheten..men jag är inte förvånad, livet består av krångel så varför ska det inte krångla nu med?
är dock hemma nu vid syrrans dator och snokar igenom hennes bilder.. får syn på denna.
jag, jonas och herr g en mysig sommarkväll på badplatsen framför en varm brasa.

skvallertidningar är min räddning just nu, har ett par (alldeles för få) tv kanaler och inget internet..
nej fy vad jag klagar, jag har det ju bra!

hursom..

snart är det helg och på lördagkväll blir det till dra sig ner på torget och kolla på tomas dileva som ska göra en gratiskonsert där för earth hour.
dock sett honom 2 gånger tidigare men han är så mysig så kan gott och väl se honom igen!

nej, nu ska jag äta något, sedan kila iväg på jobbet igen!

söndag 14 mars 2010

MJAO





tjenatjena
, hemma igen så passar på att snabb-blogga lite och knäppa två egoistiska bilder ifrån camen på datorn, tadaa!
en ny hängmössa och en lila leopardsjal är mina senaste köp.
snart slut på vintern och jag går och köper en mössa, hmm. vi tar det en annan gång va.

gud vad jag saknar att blogga och ta bilder.. jag kommer att ta så mycket bilder sedan att ni kommer att drunka er till döds bland dom.. (säger vi)

nu tänker jag jobba, tjing.

torsdag 11 mars 2010

FRIENDS FOREVER



denna
bilden snodde jag ifrån jennies blogg eftersom jag tycker att den är såå fin.
två av mina bästa vänner, helt klart.

snart blir jennie btw min granne i princip och det ser jag verkligen fram emot..
ser fram emot flera utgångar och MASSOR med shoppingrundor ^^

måste gå, höres!

onsdag 10 mars 2010

FÖRBERELDESER FÖR VÅR OCH VÄRME







okejdå. jag vet att jag är lite tidig.. men man måste ju förbereda sig, eller hur?

PUST

okej. det är bara att erkänna nu - jag är databeroende och vill ha internet NU!
DÅÅ ska nu få se på speedbloggning.

måndag 8 mars 2010

STORMTRIVS


(i brist på annat..den här bilden är kärlek.)

hemma nu en sväng.
btw, jag stormtrivs i lägenheten.

visst uppskattar man familjen, rörelse och folk omkring sig.

men nog fasen är det skönt att sätta sig lugnt och stillsamt i soffan, helt ensam och känna tystnaden ibland med.

ps. jag MÅSTE färgs håret snart, jag ser hemsk ut. så få ingen chock om ni ser mig.
då var det sagt.

fredag 5 mars 2010

GE MIG INTERNET

hejhej kära vänner.
om ni undrar varför det varit så dött här sista tiden beror det på att jag inte hunnit fått internet till lägenheten än, jag kan få det imorgon likaväl som om 3 veckor, surt.. men man får helt enkelt lov att överleva och istället tillänga tiden åt något annat. (som att städa bort allt dussin papper, kartonger, skräp och skit som staplats på högar, suck.

har nu hunnit sova i lägenheten två nätter och det har känns superbra, blir bara mysigare och mysigare där. (fortfarande en otrolig oordning men det går åt rätt håll...)

gårdagen spenderades med sandra, vi gick på en härlig promenad i solen runtom i stan, shoppade lite till lägenheten, och lagade god köttfärssoppa. trevligtrevligt, nu är vi ju nästan grannar! ^^

nu ska man jobba. hare fint och hör gärna av er!