fredag 12 februari 2010

HÄRNÖ BY NIGHT




















tog en timmes promenad igårkväll med gvald runt omkring stan här i härnösand och beslöt mig för att fota lite, det blir så fina bilder på kvällarna när allting är mörkt och stan lyser upp av snön och lampor av olika slag.
otroligt härlig kväll helt enkelt!

torsdag 11 februari 2010

HULA HULA


inte igår, inte imorgon, idag.

dagens outfit, utttjatat? hursom. brist på annat så..

onsdag 10 februari 2010

MADE MY DAY





idag på jobbet fick jag en jättevacker ros helt spontant av en anhörig som tycker jag gör ett bra jobb.. hur ofta händer sånt?
blev otroligt glad och rörd.. det gjorde min dag, helt klart.
älskar den här spontaniteten.
varför måste människor bara ge varandra blommor/saker när det är nått speciellt?
kan man inte visa uppskattning utan att det behöver vara någon speciell dag?
kanske bara av anledningen att det är en speciell person eller att personen gjort/gör något bra?

SKÖNA HEM









var
inne på sköna hems hemsida för att få lite inspiration, hittade bilder på en familjs hem med lite indiskt touche som ni alla vet kanske att jag avgudar, VAD MYSIGT det var!
sådär skulle jag inte ha något emot att bo, eller vad tycker ni?

tisdag 9 februari 2010

FRÖKEN FRÄKEN



titta vad liten jag var.
blont naturligt hår, fräknar i ansiktet, oplockade ögonbryn, inget smink.
blommig tröja och ett ärligt leende.



"det finns bara två bestående gåvor vi kan ge våra barn.
det ena är rötter, den andra är vingar.."

MIN LEDIGA DAG


tycka om.

x tycka om

underbara

keijoochherrG

läsa hemmets journal hos farmor under en go filt, guld.

ute i snön, som alltid.

glad idag.

idag är jag ledig, mamma och pappa jobbar och alida är på skolan, jag är alldeles själv och det är guld ibland (men inte alltid)
har spenderat förmiddagen hos farmor och farfar där jag suttit och druckit kaffe, ätit goda saffranskakor, umgåtts med hundarna, ute på en långprommis med gunvald i skogen, bokat in ett tur till ikea med mina underbaringar emma och jennie den 26 februari.


livets enkla dagar är oftast dom underbaraste, det är då man känner att man lever.

måndag 8 februari 2010

LITE SÅHÄR


spårlöst på tv ikväll, alltid lika spännande.

nosgos.

brevid mig i soffan: en trött mamma, en trött gunvald.

yohgurt, banan och apelsin, perfekt kvällsfika.

söndag 7 februari 2010

VINTERVITT COH GLITTRADE SOL























förmiddagen har bestått av en hel del bus men även lite allmän träning med lina.
gunvald ligger du helt avdeckad i sängen och jag har kurat in mig under min älsklingsfilt.
börjar jobba fyra idag, ska försöka vila lite innan.
föressten vilket underbart väder vi har idag! idag kan man verkligen inte klaga, tvärtom.
ut me er alla slashasar och sitt inte vid datorn hela dagen nu!

en liten film där vi kastar gunvald i djupsnön, mohhaa!:

fredag 5 februari 2010

F DAY


jag idag.

haha g ser otroligt road ut i glasögonen!

fredag idag, helg tänker vissa, helg full av massa jobb tänker jag.
jag och jonas tänker snart åka och köpa godis såfort han kommer hit, weoo. min kväll är räddad.
en fredagkväll utan godis är som.. en värld utan mig.. HARKEL. hehe.
hejssvejs.

torsdag 4 februari 2010

MANNEKÄNG





min mamma är så fin.
idag har hon varit i umeå och shoppat, hon kommer hem med en passa påsar och ett stort leende, hon gör som hon alltid brukar - mannekängar för oss och står sådär poosande framför spegeln, jättefina kläder!

dagen har varit bra, umgåtts med mormor, en härlig burgare på sibylla, och en sväng på stan och köpt lite fina köksgrejor. sådetså.
imorgon och hela helgen lång blir det jobb, 3 olika jobb också, varje dag. det ska nog gå bra, jag är nog rätt formbar, försöker iaf :)

godnatt mina vänner, sov gotti

onsdag 3 februari 2010

RÖRANDE VACKERT













..jag vill också vara lika kär, galen och lycklig när jag blir gammal..
blir så otroligt glad varje gång jag ser sånnahär bilder och kan inte få nog av dem.
jag blir inte lika ångestfylld när jag tänker på framtiden och ålderdomen, jag blir varm inombords.

tisdag 2 februari 2010

ANG FLYTTEN


hellå mina vänner.
vart otroligt oduktig på att blogga senaste tiden, vart så mycket.
(har inhandlat otroligt mycket införflytten, nivet allt ifrån bunkar, saxar, porslin, slickepott, diskmedel, tvättmedel, knivar - U NAME IT! allt allt allt.
känns bra att få bunkra upp lite innan så att man kommer att kunna börja leva någorlunda normalt med en gång..

det enda som fattas nu i det stora hela är gardiner i olika slag, lampor och mattor (möbler tar man väl med tiden... och rätt mycket har vi själv)

i framtiden kommer jag absolut att fota i lägenheten såklart när jag börjat fått någon ordning och ni kommer få LOVA på heder och samvete att aldrig vara rädd att fråga om ni får hälsa på, våldgästa mig mer än gärna, sällskapssjuk har jag alltid varit och kommer alltid vara.

idag tänker vi åka och titta på lägenheten återigen för att ta lite mått osv.
känns lika roligt som förra gången.
tänker förmodligen köpa träpersienner till köket sedan också. så nu vet ni det!

måndag 1 februari 2010

2 BILDER SOM SÄGER ALLT:





brr,
nu tänker jag bege mig till rusta och köpte lite nödvändigt skit såsom tvättmedel, diskmedel osv. inför flytten
mer hinner jag inte säga, HAHAHAHAHAHAHAHAHA.

långkalsongerna är på iaf, sexy.