onsdag 27 januari 2010

BEBISEN VÅRAN









svårt
att förstå nu att gunvald varit så liten! så roligt att ha kvar alla bilder och titta på ibland.
nu har han blivit min trottsiga tonåring istället ;)
dock lika söt och underbar, på ett lite annorlunda sätt bara. haha

PUSSPUSSPUSS!

tisdag 26 januari 2010

EFVA ATTLING SMYCKEN








åh vad jag tycker om efva attling smycken, dessvärre är dom rätt dyr (enligt mig iaf)
men någon gång när man känner sig sådär osnål mot sig själv och vill unna sig något fint så kanske man ska sattsa?

kan man någon gång få nog av smycken? det piffar upp både till vardags och till fest och får en rätt trist och grå look att bli helt galet snygg!

sådetså. nu blir det tvtittning.

NOTHANKS

nej tack till..

dom äckligt sjuka priserna på sketna lägenheter i stan, fyfan.

personer som slickar på kniven efter dom ätit, hur äckligt är inte det?

tiger woods. ni har aldrig hört talas om han va? det ante mig.

politikerna skulle kunna använda mycket av deras pengar som skitpapper, medans barn i tex haiti skulle döda för lite mat.

tandvärk, uj uj uj, vilken förbannelse.

måndag 25 januari 2010

SANN SKÖNHET

om ni tittat på "stjärnorna på slottet" kanske ni sett meg? en gammal skådespelare som varit med i måånga filmer.
hursomhelst. hon är.. nu kommer jag inte ihåg exakt men närmare åttio år och hon är fortarande så SJUKLIGT snygg att det är inte sant.

hade jag sett ut sådär vid den åldern hade man inte annat än att varit nöjd. (och alert som tusan är hon på det också)

en sann skönhet helt enkelt.



VISSA BILDER FÅR MAN ALDRIG NOG AV



..som den här tex. <3
memories last forever

söndag 24 januari 2010

BILDER FRÅN MIDDAGEN IGÅR




förätten: bruschetta

varmrätt: fläskfile och klyftpotatis


lördag 23 januari 2010

MAMMAMIA NÄSTA





ikväll
tänker jonas bjuda mig på middag ala mammamia, otroligt längesen jag var där nu tyvärr, verkligen jättemysigt ställe.
har klätt upp mig en en lite fräsig hängselklänning som jag köpte i sthlm förra sommaren (knappt använd) dumt va?
hade nästan glömt den.

lyssnar på pepp musik nu är känner mig otroligt danssugen.
uschabuscha, det får bli krogen snart igen.

hörs sen folk.

JAG DÖR



kanske bland det roligaste jag sett, kanske.

fredag 22 januari 2010

EN RUBRIK


hockeypulver, bland det godaste som finns.

jag och lillplutten.

AOOO

HEJDU

ska strax åka iväg och handla med pappsen på willys, vi tänkte äta pitabröd ikväll,
namnam det är grejern det.
sen tänker jag köpa apmycket godis och proppa i mig som om jag inte ätit godis på ett år.. fast riktigt så längesen var det inte, tyvärr.
klämde in alida på en av bilderna idag också. tycker jag faktiskt har ganska söt lillasyster trots att hon kan vara ett riktigt monster ibland (fast det kan jag iof med så..

ikväll kommer jonas och stör nu igen, jag som har det så lugn och skönt här i veckan..
skämt åsido älskling, du är alltid välkommen.
<3

hörs senare

torsdag 21 januari 2010

SUCK

4 saker jag vill ha:

en fin lägenhet

en fin lägenhet

en fin lägenhet
och..

en JÄTTEFIN lägenhet

söker just nu lägenheter som en tok och inser mer och mer hur otroligt svårt det är.
det finns ju inget och det som finns är antingen usch eller alldeles för dyrt.
MÖÖÖB

onsdag 20 januari 2010

GAAÄÄLEN

usch, ibland har man dumma dagar då ingenting går som man vill/planerat och allt känns hopplöst.

härmed censurerar jag mina känslor i ord med : Piiiiiip PiiipPiiip Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip PipPip PIIIP!!

tisdag 19 januari 2010

ETT CITAT ATT TÄNKA PÅ



“Gräset är inte grönare på andra sidan, gräset är grönare där du vattnar det!”


..läste
jag för ett par månader sedan någonstans, och sedan dess har det kloka citatet fastnat inombords och jag kan inte annat än att hålla med och tycka det är otroligt bra sagt.

istället för att gnälla på det har har och jämföra, dagdrömma, önska någonting bättre, snyggare, snabbare. u name it.
vattna då istället det du redan har så att gräset blir klargrönt, friskt och fint.

NORDMANLING M BRUDARNA OCH LILLA VENDELA















film: emma gulligullar



vilken heldag vi hade igår!
igår tog jag och jennie (och lilla vendela) bilen och drog till nordmanling där emma bor.
emma bjöd på seriöst den godaste kladdkakan jag någonsin ätit och vanlijsås, omg.
vi åkte till en presentbutik där jennie hittade en jättesöt pyamas åt lillan.

vidare till hörnefors som ligger ett par mil bort emot umeå där vi hälsade på jennies mormor och emmas mormor och morfar.

kvällen avslutades hos emma där vi spenderade kanske ett par timmar sittandes på emmas dubbelsäng och bara surrade om allt och ingenting.
tiden gick oerhört fort den dagen och jag hade riktigt riktigt trevligt.
nästa gång har vi bokat in ikea/birsta. NICE!

nu ska jag in till stan för APT med chefen, vuxenpoäng?

måndag 18 januari 2010

BOERN MED VITTRA OCH HERR G





















en helmysig förmiddag på boern igår med jonas och hundparet vittra och gunvald.
vi åkte madrass, åkte skidor över sjön och in i skogen (hundarna sprang såklart med)
drack varm choklad och mådde gott.

söndag 17 januari 2010

ADAJDAS





detta är då mina dagens outfit bilder för dom som är intresserad.
hinner inte skriva så mycket, ska förmodligen ut på en liten utflykt nu.
bilder kanske kommer lite senare!

lördag 16 januari 2010

SKIDTUR I SKOGEN











såhär
mysigt hade vi det imorse när vi tillsammans åkte på en liten skidtur i skogen en bit härifrån.
härligt sätt att starta dagen på ju!
nu är jag pigg och alert (ganska iaf)

tänker spackla på mig och bege mig en sväng till stään och kanske möta upp lite folk, jojumensan.

fredag 15 januari 2010

DAGENS KÖP


svart adidaströja, halvareapriset, fick den för 199 och har kostad 699! nice!

suddigt

en kort slapp tröja, och ett baslinne under.

närbild.

plus en vit/beige mysig mössa, välbehövligt till tusen.

NIGHTMARE

drömmar är något jag sällan, eller aldrig överhuvudtaget tagit upp på bloggen vad jag vill minnas.
oftast drömmer jag fina drömmar, dvs att man är på en vacker plats, med underbara människor och gör roliga saker.

.. men ibland, väldigt sällan är det helt tvärtom. inatt drömde jag en mardröm.
jag kommer dock inte som tur är ihåg allt utan det är rätt suddigt (som tur är?)

jag skulle gå upp i någon slags trappuppgång i ett lägenhetshus och plötsligt började två äldre karlar prata med mig i något språk jag inte förstod. dom log och verkade trevliga men jag hade ändå en dålig känsla i magen.
plötsligt minns jag hurdom griper tag i mig, och båda två för ner mig i källaren där i lägenhetshuset.
jag minns hur jag börjar desperat skrika på hjälp men ingen hör.
dom börjar slita av mig kläderna och jag kunde känna paniken, rädslan och allt det där öka. jag var helt enkelt dödsrädd. (kan nästan känna det nu)
dom var iskalla, hänssynslösa och dom hånskrattade tillsammans medans dom våldtog mig samtidigt som dom slog mig.
sen tar det slut (förmodligen vakade jag någongång därefter och det var en stor lättnad..)

så slutligen kan man väl konstatera att drömmar kan vara allt annat än en sommaräng.

men nu är jag vaken, allt är över, jag kan pusta ut och gå och äta en god frukost,
godmorgon mina vänner.