torsdag 7 januari 2010

BILDER FRÅN VECKAN HOS JONAS


UT I KYLAN, halsduken ett måste

testat våra nya tallrikar, tada!

gjorde gogomat.

sådär, där var lite bilder ifrån veckan i hsand som jag glömt, så ni får dom lite i efterhand. schysst va?
-30 här idag, rena sommarvärmen va?
jag har bosatt mig under filten och det är inte mycket som kan få mig att slita mig härifrån.
kom på något då!

jag har mer och mer börjat uppskatta era blogginlägg, att läsa bloggar under en varm och gosig filt i denna kyla får ju en att överleva.
BLOGGA MERA! (för det är ju jag så duktig på, harkel)

onsdag 6 januari 2010

AKTIVITET TILLSAMMANS



en sak jag tycker är viktigt när man har hund är att låta hunden bli en naturlig del av ens vardag, låta hunden vara med när man själv ska ut och röra på sig.
därför har jag och jonas köpt en sele till gunvald.
i selen knyter jag fast ett speciellt koppel som sedan sätts på ett bälte man har runt midjan, sedan är det bara iväg på en skidtur.

ikväll var första kvällen jag provade det, och det var verkligen jätteroligt! trodde först att gunvald skulle bli stressad och osäker när jag började åka men han sprang vid sidan så glatt (och om han var trött sedan)
pga kylan åkte vi inte så långt, kanske sammanlagt 2 km och bara runt byn, men det var roligt att testa och jag rekommenderar det starkt till alla hundägare!

bilder på när JAG åker med gunvald kanske dyker upp någongång i vinter, tillsvidare får ni nöja er med någon sketen google bild. höhö

måndag 4 januari 2010

HEJ GRÅDAG


köpte dessa fina ljuslyktor idag i guld som står på matbordet.

yezzzz.

PÖSE

jonas ser grym ut?

sitter just nu och kollar på repriser av silent libary. IGEN
tv3 play är verkligen theshit om man har lite att göra.

idag har jag inhandlat lite mat, vuxenpoäng til mig va?
köpt två jättefina ljuslyktor som glimrar i guld som jag har ställt på matbordet, visserligen hade jag redan 2 andra sen förut men precis som man byter hårfärg kan man väl byta ut hemma än fast det inte gått sönder? eller?

har precis gjort färdig min auberginelåda (nivet den med aubergine, svamp, mozarella, tomater, köfffärs och kryddor) och har dukat finfin på bordet tills jonas kommer hem från jobbet.
imorgon är han ledig så ikväll blir det nog lugnt.

FOTAT BY ME









lördag 2 januari 2010

LÖRDAGEN I BILDER


mamma och gvald



nonas

fick lov att testa min julklapp från sanna!

nawwww, efter lite pyssel och arbete

lite slingor i det röda sen var det fulländat

jajjamän

köpte en lila lång kofta idag.

NYÅRSAFTON











































SÅDÄRJA


dagens

efter en natt med välbehövligt sömn har jag nu laddat upp batterierna igen.
ska alldeles stax in till stan för att fixa ett x antal ärenden med jonas.

nyårsbilderna får ni som sagt sen.

fredag 1 januari 2010

TILLBAKA

hejsan mina vänner.
jag förstår att ni har saknat mig oerhört mycket nu över nyårshelgen, men det har väl gått bra ändå?
haha okej, dåligt försök till ett självgott skämt.

jag har iaf spenderat min nyår i umeå med en massa vänner och även lärt känna lite nytt folk, inte helt fel,
har haft det super, somnade väl vid 4 inatt så ni kan ju gissa om jag är trött.
har fotat en massa så lägger upp bilderna imorgon.

jonas har precis lagt sig på spikmattan, vilket hittepå va?
jag tänker kolla igenom era bloggar för att se hur NI haft det innan jag somnar.
hörs imorrn.