fredag 4 december 2009

PUSTOCHSTÖN


nya glas och bambu underlägg från ikea

köpte en passande lila sallandsskål idag till min tallrikar.

myspyströjan min

lax till middag idag. DROOL

jag är SJUKLIGT TRÖTT efter en hel dag på birsta, kom hem och direkt började jag städa, när jag var klar med det började jag direkt med middagen.
det är inte förrens nu jag känner att jag kan pusta ut. PJUUUE.
härligt med fredag föressten, funderar på utgång ikväll.
återkommer

DAGENS PSYKO



"uuurin, verkligen gott"

torsdag 3 december 2009

HEJKANIN


impulsköpte en snygg klänning idag på rean i jeans. i like

SHYYYY

dress

så är det.

petra följde med mig till härnösand idag, jag gourmetkocken bjöd på något så avancerat som köttfärs och spagetti, höhö. det är tanken som räknas?

hon verkade nöjd?

onsdag 2 december 2009

KLASSIKER



VARNING

tittar du på det en gång är det fast i hjärnan föralltid, "....ababa om ba ba ba!"
GODNATTPUSSEN

FYNDAR´N IS BACK


asballa miss sixty jeans - 40 spänn

najsshit

hejohå

lite annorlunda halsband-5 spänn

har tom hunnit med att svänga förbi second hand här på byn en sväng, jäklar vad jag har fyndat.
ett par asballa småslappa miss sixty jeans för 40 kronor och ett lite speciellt halsband för 5 kronor, tror ni jag blev ruinerad?
skämt åsido.
det är riktigt roligt att fynda såpass att det itne svider i plånboken.
jag vägrar betala tusen spänn för ett par sketna jeans, jag gör det bara inte.

så. nu ska jag ner och äta risgrynsgröt, juligt va!

GÅRDAGEN


jul-lyktan framme. TITTA, SNÖÖ!

varma kläder är ett måste!

fikanamnam
seg som jag är lägger jag in gårdagens bilder IDAG, hmm.
dagen spenderades till en början på jobbet, direkt efter åkte jag in till stan för att möta sötan, för att kolla in lite julklappar och ta en fika på waynes. (jag rekomenderar starkt deras varma mackor, MUMMA)

efteråt följde petra mig hem, vi roande oss med att ta en långpromenad med gunvald osv.
och hon sov hos mig över natten, mysigt värre.

ny dag idag, nya krafter. pinsamt nog har jag inte köpt en enda julklapp än, börjar få lite smått panik.
men känner jag mig själv rätt köper jag alla i sista minuten, dagen innan kanske?

nej nu ska jag åka till jobbet igen, snart slut på rasten.
vi hörs sen

tisdag 1 december 2009

YOU BELONG TO ME



ibland
hatar jag mig själv när jag inte tillräckligt ofta berättar för mina kompisar hur mycket dom betyder, det kan man ALDRIG göra för ofta.

jag har varit sämstaste på att höra av mig och varit totalt off. mycket på grund av jättemycket jobb och extrem trötthet när man väl är ledig.

men skönt att få det sagt iaf, jag hoppas att ni förstår och att ni vet att ni betyder än fast jag kanske är vissa perioder sämst på att höra av mig.

här är en låg tillägnad dig petra:



PUSSEN

måndag 30 november 2009

JULSTÄMNING TACK!


vilken jul det skulle vara, jonas kommer indrellandes med en het brutta
under ena armen, eller inte, haha

massa jonasar i julgranen, enformigt?

eftersom snön fortfarande inte kommit än så måste jag för mig själv försöka hitta på ett sätt att få lite julstämning på.

för första gången på länge längtar jag faktiskt lite efter snön, jag har mycket mycket hellre en massa snö än detta regnslask väder som pågått länge nu.

till vintern funderar jag på att försöka ta på mig skidorna igen, denna gång försöka mig på att kombinera nytta och nöje, dvs få själv lite motion men samtidigt låta gunvald vara med.
håller på att leta efter någon slags dragsele till gunvald så han kan springa brevid, haha. okej, han kanske inte orkar dra mig, men det blir absolut en rolig träning när båda två kan vara med, samtidigt!

slut på funderingar, dags för lite vila.

GEMENSAMMA INTRESSEN





jag har tänkt på en sak, många tycker att man i en relation inte ska vara för lik sin partner utan att olikheter snarare kan vara bättre.

jag är iaf sjukt glad att jag och jonas delar ett stort intresse - hundar.
ett liv utan hundar är för mig ett mindre meningsfullt liv, vilket jag även tror att jonas tycker.

när allt fallit på sin plats och vi flyttat ihop kommer det att finnas utrymme för en till "familjemedlem", längtar redan.

men hursom, det jag ville komma till är att jag tror att för att en relation ska hålla i längden krävs det lite gemensamma intressen , iaf nått.
dvs någonting som båda brinner för och tycker är tokroligt och tokmysigt på sammagång.
någonting man kan prata om, diskutera om, och aktivera sig med - tillsammans med partnern.
sådetså.


true love

söndag 29 november 2009

HEJALLAGLADA

hej, ni har väl inte övergivit mig? jag har inte övergivit er, jag har bara vara aningen förslappad eller nått.
har under ett x antal gånger intalat mig själv att blogga men tydligen inte.

jag har nog bara njutit extremt att min helgsledighet.
helgen har bestått av en hel dags julklappshandlig (var det tänkt) men det hela slutade i att jag kom hem med en röd bh till mig själv, så typiskt, haha.
skärpning, nästa helg!

nu blir det till att sova och ladda inför en ny arbetsvecka.
tills dess..

hittade den här bilden, den här stackaren ska tydligen vara utsedd till "världens fulaste hund"
var den inte lite småpnuttig?

fredag 27 november 2009

SVERIGES FEM SNYGGASTE MÄN


ola rapace

andreas johnson

markus schenkenberg

brolle jr

paolo roberto

dessa 5 killar är enligt mig sveriges snyggaste kändismän.

härmed utmanar jag DIG, ja DIIIG att utföra denna lite småfåniga lista. sådetså.

SPETS-SPETS-SPETS





kanske ska visa dagens överdel också?
ett vitt linne och en långärmad spetströja, råkka phätt.

DAGENS KÖP





köpte
dom klassiska "jeansleggingsen" idag som jag länge funderat på att köpa.
var på stan me bruttan min jag är assistent med och hade en mysig dag.
det värsta med det hela är att 50 procent av alla tonårstjejer äger sånna men det får man väl stå ut med ibland?

idag är det fredag, wioo.
jonas anländer om ett par timmar och innan dess ska jag gå på affärn och köpte lite namnamgöttigötti.

imorgon tänker jag sova UT, läääänge, nååde er om ni ringer och väcker mig, då är ni förevigt min största fiende. höhöö.

torsdag 26 november 2009

ME LOVE INDO

är den någon stil jag skulle säga att jag verkligen fastnat för och ÄLSKAR är indo-möblerserien, dvs möbler i indisk stil, så fruktansvärt vackert.

skulle gärna ha alla möbler nedanför men dessvärre kostar endel mer än vad plånboken tillåter.

imorgon är det sjunde dagen jag jobbar på RAKEN, EN HEL VECKA! om jag längtat till helgen? OM.







onsdag 25 november 2009

SEXYMAMA



nu ska denna puddingen sova, följer du med?
..eller vilken onödig fråga, det är klart du vill!

godnatt mina vänner.

MIN ANDRA ÄLSKLING HAR ANLÄNT









denna
väska är jag i ett nötskal.
porrig, exotiskt och lite annorlunda - på ett bra sätt (hoppas jag)

nu ska jag iväg på jobbet igen.

tisdag 24 november 2009

GAMMAL KÄRLEK ROSTAR ALDRIG





för
några nätter sen låg jag och vred och vände på mig i sängen säkert två timmar, kunde verkligen inte sova.
fick för mig att börja rita för att göra något för att bli trött.

jag tycker jag att kärleksfulla gamla par är otroligt sött.
ni vet när en dam på 85 och en gubbe på 90 går runt på stan, håller varandra i handen och ser nästan nyförälskade ut.
är det inte underbart?

"gammal kärlek rostar aldrig" döpte jag mitt mästervärk till.

måndag 23 november 2009

ÄLSKADE KLOCKA







ÄNTLIGEN
har jag tagit mig mod att köpa klockan jag lääänge lääänge gått och dregglat över, den är GIANTISK och helt underbar.

..den är MIN nu och det kan INGEN ändra på.
höh

söndag 22 november 2009

JULKLAPPSÅNGEST



hjeeelp mig.
jag har ont i ryggen och en otrolig julklappsångest.

vilka ska man köpa till?
i vilken prisklass?
vad behöver personen?
vad tycker personen om?

detta är inget i-lands problem, detta är den årliga JULKLAPPSÅNGESTEN som börjat komma krypande..