fredag 13 november 2009

SNÖFLINGOR OCH MÖRK CHOKLAD


utomhusplusenboll, gunvald är i himlen?

namnam gott med snö?

ja, som ingen borde ha missat har faktiskt snön kommit, inget gunvald verkar tycka är särskillt besvärande, snarare tvärtom.

petra har åkt hem och jag känner mig ensammare än någonsin (förlåt gunvald men jag kan ju inte riktigt föra en konversation med dig)

ikväll åker vi till öjje till jonas mamma och sambo och våldgästar. mohaha.



nu tänker jag avnjuta en underbar mörk choklad med mintsmak.
huvva så hemskt vad den är god, jag ska försöka att på ett vuxet vis ta en LITEN bit, verka nöjd och lägga tillbaka den till kylskåpet belåtet, hur svårt det är låter.

torsdag 12 november 2009

TJEJMYS







jag och petra fick för oss att bjuda hit bästaste taggen ikväll för lite "tjejmys"
som inkluerade lite vitt vin, popcorn och tonvis med surr.

mycket trevligt hörrni.
det gör vi om ju.

MIN DAG MED HJÄRTAT


köpte denna fina lampa på ikea idag (:

petra apar sig i soffan

på ikea

DONKEN FFS!

just hemkommen ifrån ikea/birsta.
petra följde med, hon ska övernatta här inatt, YEAH!

vi var lite fräcka och avslutade dagen för en besök på systemet där vi inhandlade lite vin osv för kvällen.
det är torsdag, so what? haha.

på återseende.

DAGENS NÖFF?







ja, jag lovar, jag ska bli bättre på att faktiskt ta "riktiga" kort med kameran, ibland blir man bara lite lat.
så nu vet ni det, jag är lat.

nu har man satt sitt arsle i härnösand och tänker tillbringa ett par dagar här förmodligen.
funderar på att ta en biltur till birsta/ikea idag och shoppa lite.
petra kanske möter upp mig där, wiiho.

gunvald börjar bli riktigt otålig och HATAR när jag sitter framför datorn när han MER än ANNAT vill gå ut och leka.
jag ska visa vilken bra matte jag är och gå ut nu, PÅ EN GÅNG.

återkommer senare, förmodligen med lite bilder, kanske?

PÖSS

onsdag 11 november 2009

SVULLARDAG











jag har varit duktig idag, OM jag har städat, SOM jag har städat.
känner mig alldeles mjuk i hela kroppen.

min dator är fortfarande borta och jag vet inte ens om det okända felet som är med den kommer gå på garantin, ännu mer bittert.
men vad vore livet utan en sjuhundrans massa onödiga utgifter?
underbart.

ikväll tänker jag åka till sandra och ha lite myskväll med henne i hennes lägenhet, sitta och dreggla över roger i bondesökerfru och svulla i en massa onyttigheter.
låter som mig i en nötskal.

tisdag 10 november 2009

NU ÄR JAG HÄR IGEN

ja! jag lever fortfarande.
har bara varit fullt race hela dagarna nu och har inte funnits en fjutta tid för datorn.
.. ibland har man ju ett annat liv med, haha.

dagens braiga; det går fint på det nya extrajobbet och jag trivs som fisken i vattnet.
dagens dåliga; min bärbara dator är pajj och inlämnad för service, buhu, blir att sitta vid familjens gemensamma dator ett tag framöver nu,
men jag gissar att sånt är livet, äre inte det ena, så äre det andra.
ni känner säkert igen er.

klockan är påtok för mycket, jag och jonas har just sett klart en braig film : edges of the lord - heter den, mycket sad.

hörs imörrn. natti

söndag 8 november 2009

NY DAG; NYA TAG

idag jobbar jag min första kvällen på det nya extrajobbet som jag tidigare hade två inskolningsdagar på.
mobila teamet heter det, det innebär att jag ensam åker ut med en bil runt om i örnsköldsviks komun till olika handikappade brukare av olika slag och hjälper personalen med lyft osv.
även en medicin delning.

känns lite nervöst med tanke på att man är själv men det kommer nog gå bra.
man lär sig liksom med tiden att det är slöseri att gå och oroa sig över saker.

vi hörs väl senare ikväll förhoppningsvis.
se till att vila nu hörrni, det är söndag. TA HAND OM ER

lördag 7 november 2009

JAG VILL INTE SOVA TROR JAG


ibland är det skönt att blunda och inte finnas (för en liten stund)

jag är slut i huvudet, kroppen. u name it.
som tur är jobbade jag med goa mathilda och vi skrattade oss igenom kvällen trotts alldeles för mycket stress vissa gånger. hu.
var ensam med deligering vilket innebar DUBBELT upp med medicinjobb, men allt går bara man måste, hah.

jag vill sova, fast ändå inte.
om jag somnar så kommer ju söndag, och det innebär ju mer jobb och slutet på en helg.

jonasgubben har gått och blivit sjuk han med,
alla är sjuk nuförtiden.
jaja.

hursomhelst
sova eller inte?
jag blir vaken en stund till tänkte jag.


blooo

fifaan, känner mig otroligt motiverad för att jobba heeeela kvällen ,___,


den är ju iaf rätt kul.

eller nått.

torsdag 5 november 2009

MIN KVÄLL


jonas ser.. trött ut?

varför inte stoppa en uräten passonsfrukt i käfften?

jonas, gunvald och hans stora nallebjörn

sofies mode, smoothie och mina fötter.

njuter framför brasan.

tack för ikväll.
här ska ni få nått RUSKIGT RUSKIGT roligt att titta på innan ni somnar.



smygreklam it is





lalala.
vad roligt man kan ha, hej och hå.

det här är resultatet
paulina - ensamhet och en bläck-penna.

om någon tar sig manken att skriva paulinaxx patt, skinka eller penis blir priset till denna ifrån mig 1 miljonkronor och en blombukett.
självklart ska man ju länka detta på sin blogg också.

mohahhaaaa.

nej usch, slut på flamsigheterna, nu går jag.

KURVIGA KVINNOR





bloggar i alla ära, men om det finns något jag är löjligt less på (förutom alla pessie, lessie, kessie bloggar) så är det alla inlägg om hur man helt enkelt gör för att bli smal. (och dvs mycket mycket snyggare?)
behöver kanske inte nämna några namn men "dagens smaltips" kanske en del känner igen?

för det första är det otroligt uttråkade att sitta och läsa varendaste dag.
om man nu vill gå ner i vikt utan någon speciell diet behöver vi väl inte måsta läsa oss till varje dag att man ska minska på dricka, kakor, och godis och sattsa på grönsaker osv?
tror dom att vi är totalt vrickade som inte vet det?

att folk blir tjocka eller kurviga tror jag oftast inte handlar om okunskap, utan mer ett frivilligt "val" man gör, än fast man såklart vet konsekvenserna.

för det andra så börjar man fundera om det är strikt förbjudet att vara kvinna och ha lite former och kurvor?

visst kanske det är ett uttjatat ämne men det tåls att ta upp.

onsdag 4 november 2009

jag är en krävande sjukling


om ni inte vet det så är jag ju för tillfället sjuk. OM det suger.
det enda jag gjort nu i typ 2 dagar är att jag typ bott i soffan, kollat bloggar, sidor som blocket osv, aftonbladet/expressen, och en massa repris avsnitt ifrån fråga olle dokumentärerna som nu gått på tv ett antal onsdagar.
helt sjuka repotage man kan verkligen rekomendera er att titta på det.
olle är btw sjukt go och en riktig "farfars gubbe"

när man är sjuk är det ju riktigt roligt att tycka riktigt mycket synd om sig själv och "låtsas" vara totalt handikappad.
så det har liksom blivit en rutin nu att när jonas kommer hem ifrån jobbet så ploppar han i mig bokstavligen 2 alvedon i munnen, häller i mig vatten och pussar mig på pannan.

det känns så omvänt underbart, det är ju JAG som normalt brukar göra det på mitt jobb! haha
nån gång ska man väl få igen det? och det är sjuuukt bekvämt!

jonas har precis åkt iväg och handlat och jag har beställt lite mat (när man är sjuk SKA man få välja mat) helt klart, haha.
jag har valt kyckling och ris med currysås, dels för att det inte är så fruktansvärt svårt att tillaga, och dels för att det är himmelskt gott.

ikväll blir det att ja, fortsätta ligga klistrad i soffan. nu med lite mysigt sällskap.

tisdag 3 november 2009

NI VET SOM SÅNT DÄR NÄR MAN HAR TRÅKIGT


tycker du om någon? bättre, jag ÄLSKAR någon.
sol eller måne? månen är vackrare
vinter eller höst? Hösten är så vacker.
vänster eller höger? höger
soligt eller regn? - både och. när det regnar har man mer tid att bara ligga och gosas också.
vaniljglass eller chokladglass? vanlig vaniljglass (helst gammeldags)

OM DIG ..

hur mycket är klockan just nu? 16.47
fullständigt namn? fanny faulina hallin
vart vill du bo?
det spelar mindre roll, bara det inte är för liten stad, inte heller för stor.
hur många barn vill du ha? en pojke och två flickor.
vill du gifta dig? osäkert.
rullar du spaghettin eller skär du den? det varierar
har du ätit sushi? har pinsamt nog aldrig testat
humör? otroligt uttråkad och sötsugen.
smeknamn; palan, pehå.

HAR DU... DE SENASTE 24 TIMMARNA

sjungit?
mja, säkert till något man lyssnat på.
blivit kramad? jajjamensan.
känt dig fånig? ja, är sjuk och då blir man väldigt krävande.
saknat någon? kanske inte till döds eftersom jonas snart kommer, men lite iaf.
dansat galet? finns ingen ork med sånt när man inte mår bra.
klippt håret? nono
gråtit? faktiskt lite, när man är sjuk smågrinar man för allt.
ljugit? neeee?

GREJER

har du någonsin blivit jagad av polisen? nej, faktiskt inte.
har du en hund? gunvald
sover du helst själv eller med någon?
med någon. (fast ytterst få gånger kan det också vara skönt att sova själv.)
tror du på spöken? både och.

VEM VAR DEN SENASTE ..

du sa någonting till: jonas
du hade ett seriöst samtal med: jonas
du ringde: jonas
som ringde dig: jonas
som du har bestämt träff med: jonas?
som du fikade med: mormor om jag inte minns fel.
du skickade sms till: jonas
du fick sms av; jonas?
som fick dig att gråta: jonas (än fast det inte rikigt var han som rådde för det)
du fick en komplimang av:
jonas?
du var ute med: gunvald
du bråkade med: förmodligen jonas, vardagstjavvs nivet.
du skrev till på msn: oj, kan det ha varit christer?
som var på ditt rum: ingen aning, är "inte hemma".

DE SENASTE 48 TIMMARNA HAR DU ..


gråtit: ja, lite smått.
köpt någonting: mat?
varit sjuk: japp, feber och förkyld.
sjungit: det tror jag nog
träffat någon ny: no, isolerad!
saknat någon:
ja
kramat någon: ja

ja då vet ni det.

btw, kanske en av de roligaste youtube klippen ever.

håll i hatten, detta är dramatiskt.


DÖR AV SKRATT



igår höll jag nog seriöst på att dö av skratt när jag tittade på premiären av kanske det roligaste programet ever - silent libary.
helt sjuka saker dom ska göra.
vad sägs som att bli gosad i nacken av en tandslös gubbe?
bli smiskad med en kaktus på bara rumpan?
dricka en varm kopp te.. med tånaglar ifrån en okänd person?

behöver jag säga mer? (börjar redan må lite dåligt, haha.)

här kan ni se ett litet klipp ifrån det första avsnittet, spy inte.

måndag 2 november 2009

autumn leaves


gunvald hoppar bland löven

jag och min stjärna

himself

vaktar bakom trädet

titta vad sanslöst vackert.


gud vad jag älskar att klampa i alla färgglada stora löv som ramlat av nedanför träden.
det är så makalöst vackert med höst.

var just på affären och handlade lite gottgott.
idag blir det till att göra marinerad kyckling med potatisgratäng och en fetaostsallad.
till efterätt; gammeldagsvanlijglass med smält nougat och bär.

längtar redan.

bilder säger mer än tusen ord.



ja, ungefär såhär känner jag mig idag.
krasslig, orkleslös och ful.

efter en promenad och lite mat kanske det börjar gå åt rätt riktning.

söndag 1 november 2009

fina detaljer


nytt nytt nytt, jag gillart.

nära.

jag gillar INTE lila, hur kan du tro det? eller jo.. :)

en.. elefant!

köpt lite nytt fint porslin, lila! haha

en LILA ljuslykta i fönstret.

gunvald och hans nya boll fick vara med.

ett noll till mig i ren klantjävlahet.
där rök vår kaffebryggare i glas, KRASH sa det bara sen var den i tusen bitar.

hursomhaver, kom just hemifrån en runda på olika affärer och gunvald hade tur idag, han fick nemligen en fotboll. OM han blev glad (han leker med den än...)

tänkte ha den när vi går ut till parken här och sparka boll (han ÄLSKAR att jaga bollar.)

föressten, har varit lite dålig på att ta bilder så jag har gått runt och fotat lite nya (endel iaf) saker i lägenheten som jag tycker är fint.
har också ett sprillans nytt matbord, fint va?