fredag 16 oktober 2009

en serie att känna igen sig i























det här en en av världens bästa serietecknare enligt mig.
själva teckningarna är supersimpla men boken är en fröjd att få gotta sig igenom när man
känner att man behöver få skratta av sig lite ett regning kväll.
en serie om livet och det bästa av allt är att man känner igen sig i det mesta.

anna-karin elde - heter hon som har skrivit /tecknat.
min hjältinna.

torsdag 15 oktober 2009

jag ler när jag hör dig säga orden


träffade denna sköna böna idag efter jobbet.

bönans skor.

bönan själv.

in på second hand en sväng och kikade.

titta vilken fin balklänning jag hittade.. synd nog finns det inget tillfälle att använda den nu.

du passar i hatt!

idag efter jobbet åkte jag till stan för att möta upp en av dom skönaste bönorna som finns. vi strosade runt, pratade om livet.
gick in på second hand och provade roliga hattar.

ja, ungefär det.

btw

..petra är en väldigt ödmjuk, lugn känslosam person med ett väldigt STORT hjärta.
hon är en såndär person som samhället behöver mer av.
förutom att hon är väldigt kärleksfull med människor runtomkring sig
så bryr hon sig om dom som andra inte ser, eller vill se.
hennes blogg är lika mjuk som hon själv, och hon skriver och formulerar som en gudinna.
man nästan skäms.
http://petramariell.blogspot.com/


dagens


"onanerade sig av vägen-lastbilschaufför dömd till psykvård"

satt på jobbet idag och läste lite som hastigast i aftonbladet som låg på bordet..
plötsligt fick jag syn på denna lilla rubrik längst ner på en sida.

HAHAHAHAH.

detta blir en klassiket.
varje gång jag ser en lastbil/långtradare kör förbi mig kommer jag titta efter om båda händerna verkligen är på ratten!

ko-ko

morgonen började med att jag blev väckt vid sju och dom ville ha iväg mig på jobb som personlig assistent så jag skyndade mig som attan och hör och häpna men jag kom exakt i tid! wooho.

är hemma nu på rast, varit ute med gunvald.
när jag kom hem började jag fixa på rummet. dvs bädda sängen och plockade bort den feta högen med kläder som låg på sängen.

hursomhaver. några klädplagg skulle till tvättkorgen inne på toan så jag gick dit och skulle lägga ner det.. tills jag insåg att jag var påväg till att slänga smutstvätten ner i toan.

nu är den stora frågan..

vad har jag drabbats av?
något allvarligt okänt syndrom?
eller allmän vardalig stördhet. hmm.

lite bilder ifrån igår


allihopa <3

johanna!

magda

johanna och jennie

tha gang minus tess!

..ja vad ska man säga? tack för igår girrrls!

mina tjejer

klockan är nu snart ett och jag har för en stund sen kommit hem ifrån en supermysig kväll med min brudar! dvs mitt gamla gäng och dom jag umgicks med heeela högstadiet.
vi tappade sorgligt nog kontakten efter och nu bestämde vi oss för att ses..
det har varit en låång men trevlig dag/kväll..
jag borde sova.
..fast facebook är ju roligt med?

NE SOVA!
blev föressten lite less på min "bloggdesign" eller vad man ska kalla det så jag har mixat och trixat om lite.. svart är väl stiligt?





onsdag 14 oktober 2009

musiken då


varsegod mina kära vänner. började bläddra bland musikmappen idag och fann en massa massa braskit som jag lyssnade sönder för några år sedan och som legat där glömt och begravt nu alldeles för länge..
tänker dela med mig av lite av min musiksmak för några år sedan och hoppas att ni gillare..


















tisdag 13 oktober 2009

goapa

haha vi svenska par borde ju skämmas. se hur aporna gör! dom bara flyyger på varandra när dom får minsta lilla lust.
spela roll vart, hur eller varför. dom bara kör på.

fick mig iaf ett gott skratt såhär på tisdagkvällen när jag tittade.
ps, nu är huvudvärken borta också!



kärlek och respekt


"mina" goagubbar ifrån korttidsboendet där jag jobbar ibland var i tidningen idag. <3

sweet.

gjort lite sådär vintermysigt i fönstret och satte dig spetsgardiner med änglar.
ibland känner jag mig lite smålik mina syskon ändå. detta är min lillasyster. (med pappas otroligt fula stickade tröja ifrån medeltiden nångång)

fy vad jag har ont i huvudet, sådär ont att man bara ha lust att slå ihjäl någon som säger något fel, eller gör något fel.
tagit en alvedon som inte bet ett endaste dugg.
.. och det finns inga fler.

well, livet går förhoppningsvis vidare, ligger inbäddad i sängen nu och har släckt ner. bara fönsterlampan som är tänd.
bytte gardiner för ett tag sen. spets och svart, känns som mig.

sånnahär gånger skriker kroppen efter någon som tröstar fast man egentligen "bara" har ont i huvudet. någon som hämtar vatten och lägger på en filt.

den här gruppen brukar jonas lyssna på.
hamonisk låt, precis som namnet.
när man är en frisk sjukling.




måndag 12 oktober 2009

braigt


köpte en reflexväst till gunvald idag, jättebra nu när det börjar bli mörkt.
gunvald ser stolt ut i sin nya dress ;)

snart vinter.. man måste börja lagra.

en helt vanlig användbar, svart, varm, sportig jacka inför den kalla vintern..

ps, om ni har tid och lust kan ni ju alltid köpa (se nedan) denna fina mysiga tröja åt mig liksom? haha, jag blev alldeles för snål.


wowoow!

söndag 11 oktober 2009

goodshit



















jag lovade ju er fler sånnahär bilder och nu kom dom.
men nu ska jag banne mig sova så nu får det vara slut på det roliga.
nattinatti

yes i do

PAULINA VILL..

köpa en varm snygg vinterjacka snart inför den kalla och låååånga vintern.. skaffa lägenhet så jag kan få göra det jag gillar allra bäst.. inreda från GRUNDEN på mitt sätt. GRR.. när jag flyttat tänker jag förmodligen skaffa en till hund (ett syskon till gunvald) hur mysigt blir inte det? tillökning i familjen. ta en sistaminuten till grekland med jonas, dricka glassiga drinkar och bada i klarblått vatten. mjau få börja på extraknäcka på mitt nya jobb snart! att mitt jävla hår ska växa ut snart så det blir lite längd på det.. att jessica snart ska komma hem ifrån autralien! att vi snart får huset sålt så vi kan flytta som mamma länge velat.
att petra flyttar hem till övik igen och lämnar hålan hon befinner sig i nu. höhö.

yes, det är detta jag vill ska SKE. det var allt för mig nu. raurr på alla fina människor som finns!