fredag 11 september 2009

frajday


ser lite pillemarisk ut!

min nya snygga väska! woho.

min 30 kronors kofta!

godmorgon
gott folk!
jag var uppe med tuppen imorse efter en god natt.

hade en näradöden upplevelse imorse när mamma skulle öppna något skåp och brödrosten ramlade ur, en TUNG brödrost var kanske 2 cm ifrån att falla på mitt huvud där jag satt så förnöjsamt och åt mina rostade mackor. scaary.

idag är det fredag och klockan två har gunvald klipptid, han ska bli korthårig (fast deet växer ut ganska rejält fort igen)
tror iaf att det blir grymt skönt för honom.

torsdag 10 september 2009

sick and tired

jobbat hela dagen därefter uberdålig uppdatering.
känner mig alldeles dimmig i huvudet av trötthet.

mamma var iaf räddaren i nöden när jag kom hem ifrån jobbet, trött, less och svulten.
hon hade nämligen inhandlat bland det onyttigaste som finns att köpa: munkar!

"för den här gången" tänkte jag och innan jag hann njuta av den så var den nere i magen. FÖRSENT!

nyligen tagit en välbehövlig dusch och gjort en inpackning, skrubbat kroppen med skrubbhandskar, jisses vad skönt.

just nu ligger gunvald och fiser i mitt LILLA rum medans han nannar så gott, hm.

hursomhelst.

min jobbaskompis gjorde iaf min kväll, helt klart.

"jag är inte riktigt för att jobba kvällar, men nu när jag jobbar med dig känns det faktiskt riktigt roligt"

varför finns det inte fler att dessa människor och dessa underbara kommentarer man kan leva så otroligt länge på? <3

...föressten! var det bara jag som tyckte denna kille var sjuukt bra?



onsdag 9 september 2009

vittra&gunvald


busa på gården

jonas

vittra svalkar sig i ån

bästisarna badar

<3

en riktig hundig dag idag.
varit hemma med gunvald hela dagen och tog med han och vittra ner till ån en sväng.
jisses vad dom kutade. badkrukor var det sista dom var så glatt som dom sprang ner till vattnet titt som tätt.

tog även en behaglig skogspromenad med båda, dom fick springa lös i skogen vilket jag tror båda tyckte var riktigt skönt.
snacka om att vi har haft sommarväder idag!

föressten, fyndade en söt kofta idag innan stängningstid på second hand här idag.
30 kronor, ursprungligen ifrån vila och såg helt oanvänd ut. jag älskar att fynda!

nu börjar snart idol. cant wait.
bagge är väl söt? haha.

himlen är oskyldigt blå


gulletroll!

haaaj kaj! hellooo bojje!

haha, jag putade visst oskyldigt med läpparna, oh no!

dagens: spetslinne hm, halsband hm

efter en lång hälsosam promenad är glass med varma hallon det första jag tänker på när jag kommer hem.
inte spenat inte morötter inte bönor

utan glass i stora lass, tror jag går och gör min i tjudundrans potion och sätter mig på altanen och svullar.
man lever ju bara en gång? tjockisfasoner är tillåtna speciella dagar och när man känner för det.

3 wow!

1. synliga ådror på armarna


2. muskelösa breda babylena ryggar


3. stoora, manliga, trygga händer


ensam paulina undrar


(favorit i repris). ensamma paulina och petra söker? nja..

klockan är nu halv 2 på natten och jag kan inte somna.
blogg efter blogg har man tittat igenom tusen gånger i förhoppning att tillslut bli så spyless och uttråkad att man somnar för den skull, men icke.

klarvaken som en, ja.. jag vet inte ens vad.
snodde visserligen alidas energidryck ikväll och halsade i mig men kan den verkligen ha SÅN stor effekt?

fördrev just tiden på tv3 play som jag alltid gör och checkade in första avsnittet av "ensam mamma söker"
vilka bruttor alltså! min första reaktion.
otroligt snygga mammor men ingen karl. (det rimmar inte riktigt va?)

det jag reagerade på mest var bara killarna. dom mogna, snygga mammornas val.
en mamma hade bland annat valt två killar som var båda UNDER 25 år! (och som själv hade tonårsbarn, hur tänker hon där?)
hursomhelst. för att stilla min nyfikenhet vem det blir så får jag helt enkelt lov att fortsätta kika. nyfiken är man ju sorgligt nog.

tisdag 8 september 2009

ny dag, nya tag




var man i härnösand. ligger och tittar på kanal 8 och degar.
visste knappt att kanal8 existerade men se man på!

funderar på att åka hem till övik idag men just nu känns tanken på att köra 10 mil OTROLIGT
jobbigt.
jag får fundera på saken.

föressten, ikväll är det idol! woho.
se idioter som skämmer ut sig på tv kommer framöver bli rena rama kvällsnöjet för mig!

här är några dagens outfit bilder föressten.





en sjuklig längtan?









jag blir bara mer och mer förvånad ju längre tiden går hur man kan
sakna sin hund så ofantligt mycket som jag gör just nu!

jag drömmer om han på nätterna (att något hemskt hänt)
jag pratar löjligt nog med honom i telefon varje dag (tjatar på mamma att sätta på högtalarn på mobilen sen släppar jag loss med gulligull-snacket, haha)
frågar hela tiden om han har det bra hemma (tror mamma börjar bli lite småless)
kollar på filmer/bilder på honom
och tänker på honom i största allmänhet hela tiden.

så nu är min fråga, är dettta sjukligt?
är det omänskligt att tycka om sin hund så mycket som jag faktiskt gör?
är det HÄLSOSAMT att älska sin hund precis lika mycket som man kan älska sin medmänniska?

snart kommer jag hem älsklingsgunvald !

måndag 7 september 2009

last day





är nu inne på sista dagen i den goa staden göteborg, tåget går vi 19 ikväll och jag ser absolut inte fram emot en hel natt med en massa skrikande barn och snarkande gubbar vid mig.
är framme i ssvall inatt vid 4 då jonas hämtar mig, kommer förmodligen vara otrolig grinig och övertrött då men.
haft en superbra helg men som man säger, borta bra men hemma bäst.
sedan saknar jag förutom jonas även gunvald så jag dör typ.
drömde inatt att han dog, nån iskall typ körde över honom sen fanns han inte mer.
usch vad hemskt det var.
det blir nog hårdbröds och vattem-dieten när man kommer hem.
blivit alltför mycket hamburgare än vad mitt samvete tål.
hare fint!

söndag 6 september 2009

sticky fingers


moi


träffa på lite trevligt göteborsfolk! bra på träffa rätt med kameran va? :P


haha, lustig amerikans kille.


jag ser full ut, träffade fler trevliga göteborsbor!




ett svängig band spelade


dansa dansa


SMILE!


heeey där!


det shotas!


pussesnutt!


på staaan.
tack för en trevlig kväll! gick hem aningen full, trött och deckade ganska gott i sängen.
au revoir