måndag 17 augusti 2009

sanna vänner har man kvar när de andra har gått


alltid lika sötnosig - emmaunderbar

en gravid och vacker och gapanade mamma!

söt mopsen!

flummbild

mysigt nonstop med två av dom bästa.
mjukstartade kvällen med ligga uppradade på sängen (dom tre bästaste brudarna)
pratade, skrattade mig till tårar, kittlades.

såg på film, hade en värmande filt på mig och la mig tätt intill emma under filmen.
emma hade gjort en underbar blåbär/raberberpaj och till det hade hon mumsig vanlijsås och kaffe. jag nästan DOG.

filmvalet blev en lättsedd amerikansk kärlekskomedi- typiskt tjejer va?

nej, efter en lååång kväll och mycket bilkörning är det dax för damen att få sin skönhetssömn. pfft.haha.

godnatt <3

voila







ungefär
såhär blev mitt klädval idag.
en vintervit vanlig t-hirt, en enkelt beige hög knytkjol till och ett par svarta leggings.

ikväll tänker jag och jennie brumma iväg till nordmaling för att hälsa på en av mina bästa kompisar emma. (hon har sedan kanske ett år tillbaka flyttat till en egen lägenhet tillsammans med killen och hunden ozzy, jättemysigt!)

jag kommer förhoppningsvis hem med en hel del skvaller, ett kilo tyngre och ett par bilder.
nu tänker jag åka in till stan och möta jennie.
jag är hungrig! okej, jag äter väl lite flingor först.

hursomhelst.
vi ses här!?

kramar

sykonkärlek?



hm, efter ett , hrrmf.. antal bråk och konflikter under livets gång är man ju ganska glad att man ha syskon att gnabbas med ibland också.

detta är då jag och alida som går lös på hennes nya bärbara dator, mycket smickrande kort.

söndag 16 augusti 2009

burning down the house











ungefär såhär mysigt hade vi det igår när vi satt nära en sjö och värmde oss med lite kaffe och fika vid brasan och surrade i timmar..
sånna där stunder kan man inte få för mycket av.
kärlek <3

nu tänker jag duscha och sedan åka till jobbet och "göra rätt för mig"

lördag 15 augusti 2009

i wanna grow old with you























vilken superdag! drog på utflykt med familj och jonas idag, blev bjuden på mat på en mysig resturang alldeles vid vattnet på en stor och härlig altan.
strosade omkring och njöt av värmen, norrfällsviken är fantastiskt på sommaren.
på hemvägen stannade vi till på mannaminne, där gick vi omkring bland läckra hus och väldigt vacker konst, jag har aldrig vart särskillt konstintresserad men mannaminne är verkligen något att rekomendera om man har vägarna förbi.

det tar aldrig slut på dan, ikväll efter vi hade hunnit varit hemma i någon timme fick vi för oss att åka och hälsa på faster och co: där dom ställt husvagnen över natten, ligger ute i boschen några mil härifrån, så vi tog med oss alida och brummade oss dit och satt vid brasan mest hela kvällen och fiskade lite.

bilder från det kommer imorgon, nu måste jag sova, dagen har varit OTROLIGT lång men givande.

ha en snuttig natt.

fredag 14 augusti 2009

höj din röst mot tystnaden, du är värd varenda sekund


dagens klädval

ps. notera min fruktansvärda nyckelring till anka!

nu
är det bara några timmar kvar till jobbet och jag nästan smålängtar lite, är inte det underbart att kunna känna så ibland?
dvs att varje dag inte är tvi och usch och att man har en klump i magen varenda gång man passerar dörren in till jobbet.

tror absolut inte att det är ett dugg ovanligt och jag tycker absolut inte att man ska acceptera läget.
(kan vara att man känner såg utstött av annan personal bland annat..)
vuxenmobbningen är vanligare än vad man tror.

är nog btw i någon slags "tokkörar" fas nu. åker bil som aldrig förr och försöker komma på anledningar för att köra, den är galet skön att köra.
drog in till stan idag en sväng och tittade på lite skor som kan bli aktuella att köpa nu till hösten.

hösten betyder nystart på många sätt.
hösten betyder även NY GARDEROB! - eller ah, nästan iaf.

nu tänker jag fortsätta kika på lite jobb osv, kanske dra iväg nått mail eller så, sen jobba ikväll..
när jag kommer hem så är jonas här, mysigt.


bamse

nu tänker jag köra mitt eget race

alla människor som kommer att försöka stå ivägen blir påkörda
jag tänker sattsa och försöka finna min egen väg som jag egentligen alltid velat följa men
kanske aldrig vågat

jag tänker tro på mig själv som aldrig förr och bara se möjligheter i allt.
hinder kan man hoppa över, likså hopplösa människor



torsdag 13 augusti 2009

värme



en "gammal" bild på jag och en "långhårig" eller iaf hårigare jonas.
känner personligen starkt för bilden och blir berörd av att bara titta på den.
tycker den känns äkta och förmedlar värme och kärlek.

nu tänker jag sova.
gunvald ligger som vanligt steget före men jag tänker inte vara sämre.

GODNATT alla underbara änglar.
ps.vad tycker ni om min "blogg signatur?" som jag fixat.


harmoni

lite bilder ifrån dagen på stan med jennie. blev ingen shopping alls pga min pengabrist denna månad (ja, det kostar att köpa bil, jag lovar!)

trevlig att träffa jennie men är alltid lika förbannat nervös att hon helt plötsligt ska utbrista "paulina, VATTNET GICK"

jag skulle få panik, kanske svimma, kanske dö, vem vet. JENNIE, LOVA ATT DET ALDRIG HÄNDER, haha)
vem vet, likasnabbt kanske hon ligger där på toalettgolvet inne på gallerian och ungen halvvägs påväg ut.
haha skämt åsido.
längtar längtar längtar! bara några veckor kvar nu..

jag har vart duktig ikväll och skickat iväg lite mail angående lite jobb jag är nyfiken på att försöka få lite extraknäck på under året.
väntar med spänning på svar i alla dess slag.
har alltför länge tänkt att det är lång tid till hösten men fick nog en uppenbarelse ikväll att det är höst snart (vare sig man vill eller inte)

samtidigt ska man inte vara för negativ,
hösten-
ny årstid, nya möjligheter, ett stå äldre och klokare?
nya utmaningar
levande ljus
koftor
och varmt te på kvällarna
..IDOL!

ni ser.. hösten! here i come



i min nya bil!

en trött, gravid blivande mamma vilar i soffan <3

träffade moderjord på stan.

JAG VILL HAAAAAAAA >_< *låter grinig*

en extra personal

idag fick gunvald gå in extra på avldeningen, han extraknäcker som korttidsboendets "kelgris" och stortrivs.jag behövde inte tänka på att underhålla honom särskilt mycket under dom fem timmarna som jag jobbade idag.. utan dom tog väl hand om honom med kärlek och omsorg, kastade en boll på ständigt rullade över avdelningens korridor och gunvald riktigt gleed fram på det glansiga, hala golvet.

<3








onsdag 12 augusti 2009

a walk to remember

solen skiner över byn även idag.
känner mig självständigare och starkare än vanligt och imorgon är sista dagen på jobbet (på schemat iaf) men jag har redan fått en massa massa dagar nu i två månader framöver och det känns jättetryggt.
kommer att fortsätta även som personlig assistent men funderar även på att söka nått till jobb att extraknäcka på ibland.
jag är en tvättäkta springflicka känner jag, och jag trivs!

det är snart jag får sätta igång men jag kör med inställningen just nu "snart snart, framöver" ah. ni känner igen er.

jag vet inte vad det är, men jag liksom känner i kroppen att det här året kommer att bli superbra! jag bara känner det, en känsla jag aldrig upplevt så självklar förut.

jag har spring i benen, funderar på en till promenad om en stund till en jättesöt träbro över ån.
jag tycker om att få äventyra på olika platser genom promenader där jag bor.
man blir hemmablind ibland, finns så otroligt mycket platser som man utforskat alldeles för lite..



vackra ställen i gottne

en gunvald i närbild

gunvald och hans jämnhöjda kompisar.

träd är så vackra underifrån, kan inte få nog!

på badplatsen en sväng

jag blänker i vattnet

hey, thats me!