tisdag 11 augusti 2009

smatter

home sweet home.
kom hem idag efter en härlig åktur med nybilen ifrån härnösand!

åkte till mormor för att visa nya bilen, vi åkte på en liten "raggarrunda" runt stan och och fick känna sig för, bilen fick ett väldigt bra betyg av hela familjen,och alla skulle bums köra den. haha.
tom min faster, hennes man och mina kusiner ville ta en liten åktur under kvällen.

det regnade som aldrig förr ikväll, och när dom efter åkturen med bilen skulle komma in till oss och dricka kaffe bestämde vi oss för att sitta ute på altanen, det var huur mysigt som helst.

man hörde regnet smattrade på taket, vi tände mycket ljus, och drack värmande kaffe medans vi satt en timme och bara surrade på.
jag märker att jag uppskattar regn mer och mer, REGN är ganska MYSIGT ibland. det är bara så.

ja, det märks att man sakta men säkert ramlar in i vuxenlivet, det ska fixas med försäkringar hit och dit och diverse.
det oansvarslösa tonårslivet är ett minne blott.
ingenting är gratis!

med det säger jag godnatt
och kom ihåg..

"Döm ingen förrän du gått en mil i hans mockasiner"



tittut! kartong som bostad är väl inte helt fel?

sitta ute på altanen när det regnar med tända ljus <3


(en film ifrån helgen när vi var på besök hos jonas pappa och hans fru, dom hade precis fått hem en söt schäfer valp som vi såklart ville hälsa på, dom satte ganska snart igång och lekte och det var ett sant nöje att titta på gullungarna!)

måndag 10 augusti 2009

då var man bilägare

ja, då var man blivit bilägare på heltid.
min nya pärla är en hyundai accent -99

är hur skön som helst och köra, sen är den lite småsnygg också. (mkt kortfattat)

känns skönt att vara fri från tjatet att kunna få låna vår bil ibland och ha den där friheten att alltid veta att man kan ta bilen.
jonas lär ju få ha sin bil ifred vilket han nog uppskattar. HAHA..

nu tänker vi "fira" det, har just varit och köpt tacos och tänker äta gammeldags vaniljglass, och varma hallon till efterätt, gottigotti





SEXUELLA ÄR VI ALLIHOPA



lyssna nu på mig riktigt noga tjejer.
jag uppmuntrar er hedanefter: VÅGA VARA SEXUELL.

så länge jag kan minnas så har det alltid varit så att om en tjej visar för mycket av en sexuell sida är man aningen en porrskådespelare eller väldigt väldigt lösaktig.
har man för u-ringat eller kortkort så skriiker man efter att bli våldtagen.

om i andra sidan killarna strippar på fester, knullar runt och håller på är det ju förståligt- för dom är ju killar, och killar kan inte vara lösaktiga, eller hur?

tjejer, vi kan inte hålla på såhär länge.
en kvinnas kropp är fantastisk och vi ska fan i mig få gå runt toppless på stan utan att bli våldtagen eller anklagad för att vara lösaktiga.
en kvinnas lust finns precis lika mycket som en mans, fast skillnaden är bara att den tystnas ner och en tjej skulle aldrig kunna eller våga prata öppet.
"SHIT VAD KÅT JAG ÄR"
men det är vardagsmat för en del killar.

så länge du skulle må bra av det och det är rätta förutsättningar, ligg runt då?
om en tjej förtjänar att få ett rykte för det borde killarna kunna få minst lika mycket rykte.
men så ses det bara som en merit.

nu är det upp till kamp tjejer, var ALDRIG rädd för att visa upp er sensuella, sexuella sida.
vi ska vara stolta över det fantastiska könet vi faktiskt är.
och ta på er lust medans den finns.

jag är otroligt less på allt hyysch/pyysch.
det ska smygas och allting ska vara så JÄVLA diskret.

been sitting here since half past nine


one two three four five
and six beers later I was wild
I said baby
show me to the bed now

cus I've been sitting here since half past nine
been thinking dirty thoughts about you a thousand times
come on baby
do you feel the same huh?

cus I don't want to end up being
a tragic heartbroken human being

five six seven eight
it's twelve o clock and it's getting late
come on
don't you feel like going home

I'll treat you good if you treat me bad
and I'll give you the best lovin that you've ever had
shut up
and take me by the hand

cus I don't want to end up being a tragic heartbroken human being

and he said something like this:
sure babe, I'll take you home
but in the morning you'll be on your own again

and I said:
well honey that's ok
and I don't really care if you are straight or gay
as long as
you make my day

cus I've been sitting here since half past nine
been thinking dirty thoughts about you a thousand times
come on
show me the way

cus I don't want to end up being
a tragic heartbroken human being

söndag 9 augusti 2009

tystnaden




ja, ingen dag är den andra lik, än fast man ofta tänker och tror att man bara går runt i cirklar.
man får ständigt uppdatera sig.
man kan ha trott mycket men SMASH säger det, sen spricker ballongen. (ballongen som man sakta men säkert, år efter år blåser upp med förtroende, kärlek och respekt

efter jobbet åkte vi vill härnö, har knappt varit här på hela sommaren så det kändes som att det var på tiden.
när vi kom fram var det bara att gå att lägga sig i sängen på en gång med tanke på att jonas jobbar imorgon.
HÖRDE ni det? JONAS JOBBAR.
inte jag, för jag är lehe-dihig. (BIG SMILE)

jag tänker sova i en evighet tror jag, ligga och dra mig med gunvald på morgonen (han är minst lika morgontrött som mig, om inte mer..)
fortsätta titta in bilar och inte ha några måsten alls.

jag tänker vara så ensam som man kan bli för några timmar, i både mitt jobb och min fritid är ju den sociala biten en stor del, man pratar och är trevlig på jobbet, och man försöker prata och vara, hm, någorlunda trevlig när man kommer hem.

men imorgon tänker jag vara själv.
ligga nynnandes på soffan, måla naglarna, äta nötter, u name ut. och höra, eller.. försöka HÖRA tystnaden.

godnatt alla älskvärda mysmonster. <3

blocket.se


jamen, nu vet jag vart jag ska dra och köpa korven sen! perfekt!

hjälp
mig! nu är det min tur! jag har planer på en ny bil och vilket bilmärke ska jag satsa på?

blocket kanske är en av dom BÄSTA sidorna som finns, ever.
jag jag blir jäkligt vilsen i bil-djungeln känner jag.

klockan är nu 6 på morgonen och jag är pigg som en nätkärna.
idag blir det att jobba delad tur, kommentar kring det skippar jag.

ha en bra dag så hörs vi!

lördag 8 augusti 2009

solstorm



nu tänker jag och jonas ha en klassisk filmkväll och har laddat upp med en massa bra nyköpta tag 3 för 99kr filmer duvet. solstorm får bli den första filmen vi tittar på där persbradt är en av huvudkaraktärerna i filmen, aldrig sett den förut men hört att den ska vara riktigt bra.
sen är jag (vilket är ganska ovanligt tror jag) ganska frälst i svenska kriminal/deckar/thrillers filmer med.

romerska bågar, popcorn och loka med apelsinsmak får duga som tilltugg.

en singel skulle nog tycka att det var en typisk tråkig förhållandegrej, dvs det klassiska, mysiga hemmakvällar.
men jag är fast! hjälp mig! det är ju enkelt, skönt, bekvämt, och billigt.

fredag 7 augusti 2009

skratta



ibland behöver man få skratta efter en kaotisk dag på jobbet!
jag: HAHAHAHAHAHAHAHAH!

torsdag 6 augusti 2009

en kärlekshistoria

kärlek i olika stadier - av paulina

10 år - man börjar spana in dom äldre killarna på skolan, blir generad så fort man ser dom eller tänker på dom, och skickar små "fråga chans" lappar som inte blir besvarade.
man skulle aldrig ha tanken på att bli ihop med killen ifråga, man är aningen alldeles för blyg eller så är man rädd att drabbas av...killbaciller!. men det är ju roligt att vara lite småkär i smyg.

15år - i det här stadiet gör man allt för bekräftelse och man tittar inte bara en EN kille i årskurs nio utan flera, man skriver upp listor med kompisar vilka som är topp 3.
"jag älskar dig" "du och jag 4-ever" missbrukar man dagligen, både till vänner och sin förälskelse än fast man inte har en aning om vad det innebär.
vågar kanske inte alla gånger gå hela vägen fram, men om det leder till något varar det förmodligen inte länge alls tills killen tröttnat, man är dökär, men det övergår ganska snabbt till att vara varandras hatobjekt på lunarstorm.
för att dränka sorgen att man blivit dissad av skolans snyggaste kille så lägger man ut bilder på snyggast.se på sig själv och suktar efter lite bekräftelse när man känt sig värdelösast i världen ett tag, men som tur är kommer ganska snabbt på fötterna igen.

20 år - du har lärt dig av dina misstag sedan fjortisåldern och leter nu efter något mera seriöst, som kan hålla längre än några veckor.
du har funnit dig själv mer och känner dig aningen starkare som person.
krogen med kompisarna, eller internet MISSBRUKAS - som leder till en date och kanske ett one-night-stand, men sedan står du där igen, ensam.
men för att inte låta så negativ kan man även finna kärleken.
kanske det är den första "seriösa" och "jag älskar dig" är inte något man törs säga efter andra dejten, utan väntar in rätta stunden.
du velar imellan att fortsätta med din nuvarande toppenkille, eller att bli singel igen.
du saknar singellivet, festerna, all tid med dina kompisar, och du hamnar i någon slags "kris"
du måste göra ett val, känns det här rätt eller känner du att du inte hunnit levt det typiska tonårslivet än?

30 - du känner dig snyggare och mer attraktiv än någonsin! du har ett jobb som det går bra på, du har förmodligen skaffat barn, är gift, och lever med den man du träffade på krogen på 8 år sen och ni är lyckligare än någonsin, kramar är viktigt, sex är viktigt, en bra kommunikation är a och o..och helgerna då man lyckas fixa barnvakt är guld!
ni är lyckligare än någonsin och det är nu alla framtidsplaner förverkligas, såsom ett fint hus på landet.

50- att man är äldre är en faktum, men har man lyckats accepterat det?
man har inte längre en slank och fin tonårskropp, brösten hänger. rynkor och gråa hårstrån kommer ständigt fram med jämna mellanrum.
du drabbas av panik, du tittar dig i spegeln och tänker för dig själv "NEJ"
du köper alla krämer som gått på reklam som ska göra din "snyggare" och rynkfri.
du börjar på GI-metoden men det slutar med att du ger upp och börjar hetsäta istället.
du är fortfarande tillsammans med mannen du gifte dig lyckligt med för 20 år sedan men du har på senare år märkt hur ni tar varandra förgivet, och hur passionen, glöden, sakta slocknat.
sex är något som händer alldeles för sällan och att ligga och kyssas och gosa i soffan en onsdagkväll historia.
du inser att halva ditt liv har gått och du drabbas av panik!
ska jag dras med samma gubbe hela livet eller finns det en chans för mig med?

70år- en glad pensioner! du ser livet ifrån den ljusa sidan och har lärt dig av erfarenheter genom livet, du har gått igenom både med- och motgångar men alltid lyckats resa dig igen och det har gjort dig stark.
en bra kontakt med både barn och barnbarn som du älskar mest av allt.
du och din gubbe tar ivara på ert liv tillsammans du och är bara glad över att ni får hålla er frisk.
ni har insett båda att pengar/skönhet. osv är inte allt här i livet.
ni åker på mycket utflytker tillsammans, reser någongång per år och har en fin stuga på landet som ni tillbringar på sommaren. livet känns bra och ni vet vad kärlek är och har hållit kärleken vid liv länge.
till döden skiljer oss åt- på riktigt.



onsdag 5 augusti 2009

nästa dans

en sväng på stan idag med sandra direkt efter jobbet, eftersom jag vart duktig och lagt under flera tusen denna månaden så passade jag på att unnade lite diverse ifrån det pengar jag faktiskt valde att spendera.
supermycket rea på stan! (ja, jag är en fynderska)

nu tänker jag snart gå ner och käka philadelfia gratäng med pasta och köttfärs!
mamma är mycket ibland, men hon är en jäkel på mat
(kunde jag inte fått ärva det?) hm hm

btw, vad underbart det är att under jobbiga situationer att ha en partner att luta huvudet mot jobbiga stunder/perioder.
tack jonas för att du är så stöttande och att du faktiskt förstår mig (det är inte lätt alla gånger, det kan nog han intyga med.)

egentligen är inte det viktiga hur mycket någon säger, utan bara man lyssnar.


ett jättefint jeanslinne på rean /jc

vit kofta på rean /jc

knyt-klocka ifrån glits!

snygg grå spetsbh ifrån cubus

tisdag 4 augusti 2009

en vanlig kväll på landet

åh, samtidigt som jag ser JÄTTE mycket fram emot att så småningom flytta närmare staden är det sommarkvällar som dessa som får en att uppskatta tjusningen med gottne.
en ångestfylld blandad känsla fyller kroppen..

..tills man knackar sig på skallen och vaknar upp igen och inser att:

1. ...vinter, 30 grader kallt, köra in 2.5 mil till stan på oplogade, osandade vägar, WOHO!
2. mamma, pappa, syskon i all ära.. men nog banne mig är det skönt att vara själv med.
3. egen lägenhet = egna regler (ni förstår nog vart jag vill komma...)
4. närmare till det mesta, affärer, kompisar, och underbara älskade mormor.
5. ju närmare stan, ju mer jobb som kan tänkas ligga nära
6. bussarna på landet går i BÄSTA fall, varannan timme - och är ofta försenade
7. livsmedelsaffärer på landet är ofta mycket charmiga, men så dyrt det är att handla där
8. lättare att ta sig hem efter en sen natt på krogen.


.. men men.. ändååååååååå! (:
kärlek kärlek kärlek

lite bilder ifrån min kväll!


på kusinernas studsmatta (:


hälsade på kära farmor och farfar, wilma gjorde sig bekväm, sött.

gunvald och kejo chillar sida vid sida!

sötnos kusinen min!

MOHAHAH!

vinbärna börjar mogna, mumma!

bara människa

allt känns så likgiltigt just nu.
kommer in i en fas att ifrån att ta åt mig och faktiskt bry mig till att rycka på axlarna och ge upp.

etta på min önskelista:

. folk som måste inse att jag har ett liv, jag tar mitt ansvar och försöker jobba och få ihop pengar, umgås med min pojkvän och har en familj och en hund att ta hand om.
allt det där kräver mycket tid av ens liv och ibland måste man prioritera.
JAG kan bli trött, ha dåliga perioder ibland med.
det är så viktigt med lugn kvalitetstid när man jobbar mycket
ensamheten och tystnaden för mig kan vara en lyxig stund.
en smula förståelse tack.
man är ju "bara människa"





btw, sjukt roande men samtidigt sorglig serie som jag hittat!

tack! <3

















jättemysig kväll med brudarna hos jessica som bjöd på fantastisk mat!
och för att inte tala om efterätten! tack jessica för en megamysig kväll.

så roligt att träffa alla igen.
spelade kubb och sjöng singstar gjorde vi bland annat!

det var med en liten tår i ögat som vi kramade hejdå till jessica som idag åker till australien, visst ses vi igen.. men det kommer vara en låååång iskall vinter imellan.

huvudsaken du har det bra och inte gör något som inte jag skulle gjort! haha

TACK! <3

måndag 3 augusti 2009

på date med brudarna



jag ska på date ikväll. blir bjuden på middag och allt.
det är "brudarna" som ska träffas, inte vilka brudar som helst utan MINA brudar.

jessica ska ha avskedsmiddag eftersom hon snart åker till australien och utforskar andra sidan världens tillsammans med några tjejer.
(är så glad för hennes skull och det sägs ju att det är nu man ska passa på)

jag kan inte få nog av gamla kort, jag kan titta på dem om och om igen med samma varma leende.
vänskap kanske inte håller förevigt
kärlek kanske inte håller förevigt
...but memories last forever









skulle kunna hålla på i all evighet, men några kort får räcka.
ha en superbra dag!
nu tänker jag möta upp jennie och kika lite på stan innan vi åker ut på landet till jess.
ska försöka ta lite bilder..

kram kram

söndag 2 augusti 2009

skeppsmalm

en underbar dag i skeppsmalm utan sol, fast det var tusenmiljardergångerfem vackert ändå, så det gjorde ingenting.













braum braum



ibland är det ganska skönt att köra pappas 05:a istället för en dement, seg, hackig 89:a

feelings



fantastiskt
underbart mysigt är inte bara förnamnet.
jag måste skynda mig och fixa ordning mig för att jag ska åka ut till skeppsmalm idag, ett av öviks vackraste ställen - vid havet.
hörs sen vänner! ska försöka knäppa lite bilder också

kram!

lördag 1 augusti 2009

b.r.ö.s.t



under vår sista tripp på konsum för att köpa hundmat så fick jag se dagens rubriker utanför.
och expressens rubrik löd:
"krämen som gör dina bröst fastare"

bröst är ju underbara
och otroligt vackra, det kan nog både tjejer och killar hålla med om.
men med den här rubriken menar dom att man ska alltså inte vara nöjd med sina bröst som dom är? dom ska helst vara runda som bollar och inte hänga någonting alls.

det värsta är inte att en del går på sån här skit köper det och tror att det ska funka, utan det värsta är att media försöker få oss att tro att "det är bara bröst som är fasta och runda som är fina"
om ni har någon annan form eller dylikt så köp en jättedyr kräm så kanske dom ser bättre ut.

inte konstigt att dåligt självförtroende bland tjejer inte direkt minskar.

jag blir så arg.

BRÖST ÄR SNYGGA, var nöjd med dom själv så garanterar jag att din partner är det med.

märtnan

jag hinner inte skriva så mycket nu, ska iväg in till en marknad i mellansel och sedan köpa lite ingredienser till en supergod efterrätt som jag och jonas ska baka senare idag, om ni är riktigt riktigt snälla KANSKE ni får receptet också!

hinner iaf med en dagens outfit bild.



lördagens outfit


mina snygga "latex" tights, och en galen censurerad jonas