torsdag 23 juli 2009

semestersvenskar

















oj, nu har det gått ett tag så man har lite att skriva om.
som planerat var det tänkt att jag och jonas skulle bila till öland, jag hade packat och vi var helt redo för att åka dagen efter.
kvällen innan fick vi för oss att gå in på olika vädersajter och titta vad det skulle bli för väder under det dagar vi skulle tillbringa där, och mot en stor förskräckelse så ser vi moln och regn, VARJE DAG. trodde först inte det kunde vara så och testade och gå in på andra sajter men alla visade dessvärre likadant.

så då kände jag och jonas, åka 100 mil och betala en massa pengar för att åka till ett regnigt öland?
vi såg framför oss hur vi satt i stugan och deppade över att vi överhuvudtaget befann oss där.
så efter många om och men så avbokade vi resan, med blandade känslor såklart.

vi fick då för oss att vi iaf skulle velat gjort någonting men att vi skulle bara ta det över en natt och inte så fruktansvärt långt bort. (gärna norrut också med tanke på att det tydligen skulle regna och ha sig som mest söderut)

det var då min tanke om övernattning i den fina, rätt stora staden luleå kom upp! inte alls lika långt, och vädret där uppe såg betydligt bättre ut! och så blev det! bokade hotell över en natt och åkte dit dagen efter, hade otroligt tur med vädret och solen sken i princip helatiden vi var där.

under dagen gick vi på stan och handlade, dom hade minst 3 gallerior, du kan TÄNKA dig att jag var i sjunde himlen!
kvällen spenderades på en stor brygga nere vid en båt och åt otroligt god mat till trevlig underhållning av duktiga trubadurer.
vi vandrade omkring och var allmänt nöjd att vi tog beslutet som vi gjorde, än fast det känds tungt i början.

på vägen stannade vi en den mysiga staden piteå och strosade vi omkring i stan, eftersom piteå dansar och ler skulle vara under helgen så hade det mjukstartas med olika stånd och musikunderhållning.
nästa stopp efter det blev piteåhavsbad, dock inte så lång stund men vi gick ner vid strande och kikade och passade på att ta några kort.

sammanfattningsvis en riktigt mysig lagom tripp med älskade. skönt att vara hemma.
bilderna är inte i någon ordning dock!

godnatt mina vänner.
























hööme

nu är vi hemma, inte bloggat på jättelänge och jag har dåligt samvete, sjukligt va? kommer in snart igen ju.

måndag 20 juli 2009

det var en kväll i juli

sitter och slökollar på lotta på liseberg samtidigt som jag försöker koncentrera mig på att blogga.
jag vet inte om jag är sådär överdrivet förtjust i lotta som programledare faktiskt, hon är sådär jobbigt klämmig och har sveriges dåligaste skämt som hon säkert har tränat in 100 gånger innan sändning.

äsch, jag vet inte, jag kanske bara har ett jäkla pms humör eller dylikt!
åkte in till mellansel ikväll och köpte på mig lite frukt, nötter och choklad. seriöst, skulle man kunna överleva utan det? mycket svårt att tro.
mamma är sådär jobbig och ska bara sno helatiden, känner mig sådär lagomt ego när jag helatiden får skrika att det är minsann mitt! suck

eftersom gunvald följer med till öland imorgon blev det en duschning ikväll, fick för mig att filma en snutt får ni ser hur otroligt söt man blir när han är blöt, och hur otroligt SUR han ser ut, haha.



lyxa bör man!


dagens

Dagens humör: sliten, trött på regnet, glad, sur. blandade känslor.. hormonsvängningar
Dagens utseende: blå jeans, vitt linne och en svart munktröja med silverränder på armarna.
Dagens planer: isolera mig inomhus pga regnet, packa inför öland.
Dagens gjort: jobbat, långpromenad med gunvald.
Dagens låt: sommaren är kort, det mesta regnar bort (uppiggande låt? men.. är det inte så?)
Dagens köp: ingenting ( vilket är ju bra)
Dagens vill ha: en påse nötter och nektariner! mumsigt värre.
Dagens måste: PACKA! åker imorrn fffs.
Dagens saknad: nasse, var eru :(

söndag 19 juli 2009

good things

ibland gör man ju riktiga fynd! som kanske ni alla vet, eller inte vet, är jag ett riktigt produkt-monster.
JAG ÄLSKAR att handla mirakelprodukter för hår, hud, u name it.
smink, borstar. osv osv.
men var tusan får man plats med allt och var tusan kan man ha allt på samma ställe så det är lätt att hitta när man ska använda? och smidigt att ta med sig när man ska resa bort.

och så hittade jag denna väska idag när jag åkte in till en affär en bit härifrån!
hur praktiskt som helst för en produktnörd som jag. (psst, och snygg också)



jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams





1.Berätta om första fyllan
haha, kanske inte så otroligt bra eftersom man inte visste hur mycket man tålde?

2. Vem är ditt snyggaste hångel?
jag tycker verkligen det är så att man kan vara fin/snygg på olika sätt.
jag är inte så utseendefixerad så det är inget jag lägger energi att fundera på.

3. Yngsta respektive äldsta hånglet?
OJ. yngsta? kanske ett år yngre (förhoppninsvis, haha) äldsta? 24 kanske?

4. Har du hånglat med fler än en person under en 24-timmarperiod.?
tyvärr så har jag det. (skäms)

5. Säg något du är nöjd med i ditt utseende.
okej, nu ska jag vara sådär ruskigt ärlig, (för det är ju det sånt här är till för i guess)
såklart att man inte tycker att varenda del av sig själv är helt perfekt men det är egentligen inget jag skulle vilja ändra på i stort, jag har helt enkelt försökt acceptera mig själv som jag är, jag är stolt över mig och tycker jag är fullt duglig.
jag tycker om mina ögon, dom är stora och sen gillar jag färgen med. haha.
sen tycker jag om mina bröst. (IN YOUR FACE! får man inte tycka det?)

6.Nämn en detalj i andras utseende som attraherar dig.
en av dom mesta attraherande saker på killar är killar som tycker om sig själva, inte så att det blir överdrivet skrytigt men att man vet vart man står, vem man är och att man är bra.
sedan gillar jag inte pinnsmala killar utan det får gärna vara mycket underhudsfett, låter det skrämmande? haha.

7. Favoritsexsoundtrack.
eddie meduza - runke balle. (skämt åsido) dunno

8. Vilken är den pinsammaste skivan du äger?
alla skivor har sina årgångar och perioder i mitt liv, det finns ingenting jag skäms över men jag har tex bland annat westlife, spice girls osv. kvar.

9. Vilken manlig/kvinnlig kändis skulle du kunna tänka dig att ha sex med?
manlig: russel crowe - som han ser ut i filmen "romper stomper"
kvinnlig: angelina jolie

10. Har du ljugit för att få någon i säng?

tjejer är aldrig desperata.

11. Har du strippat för någon?
inte seriöst, nej. haha

12. Har du stoppat upp behån/byxorna någon gång?

haha, nej? gud vad fånigt.

13. Har du moonat?
haha, ja faktiskt, lääängesen. impuls kallas det va? till en bil.


russel crowe, för den som är nyfiken.

lördag 18 juli 2009

memories

vilken fin kväll jag haft! hade sen ett par dagar bestämt med min kompis sandra att vi skulle umgås någon gång under helgen, bestämde mig för att åka dit efter jobbet och bara umgås. (hon har även ganska nyligen flyttat in i en lägenhet i stan med sin kille så det var första gången jag var dit, JÄTTEFINT! verkligen. blev lite avis minst sagt)

blev glass och melon-ätande, en skön promenad ner till hamnen där vi satt och pratade över en timme! galet skönt.
gamla minnen är något man gärna pratar, helst när man tillbringat så mycket tid tillsammans under livets gång,
eftersom jag jobbar imorgon och hon åker till gotland imorgon blev det inte så sent! men det var mysigt det som var, helt klart.

när jag kom hem gjorde jag en hel-kur.
gjorde en lyxig inpackning till håret, ansiktsmask i vanlig ordning, och smörjde in mig med en väldigt härlig bodylotion (som jag dessvärre snodde av syrran! mohaha, men hon läser väl inte det här? haha)


härligt härligt

detta supergamla kort är det ENDA jag har på sandra! tro det eller ej men hon är långt ifrån en linslus, haha.
kommer iaf ALDRIG att slänga kortet eftersom jag tycker hon ser så jäkla soft ut på det.
snacka om vad man förändras på några år?
blondin och allt nu ju!
ahh, det är härligt med nostalgibilder.


älska patronbältet!

haha, jomen alla har väl haft sin alternativa period? även jag.

fredag 17 juli 2009

paulina design





jag blir så arg så arg, idag har jag och johanna haft världens mysigaste roadtrip till åselse marknad, solen har skinit och vi har haft en supermysig dag! kameran hade jag med mig också, TOPPEN tänkte jag, TILLS jag skulle fota johanna vid en gullig damm..
den går inte på! batteriet slut.
först blir jag bara allmänt arg och sur tills jag inser att det faktiskt är mitt eget fel att jag inte hade laddat det bättre.
hade kunnat blivit mycket fina bilder men det är smällar man får ta om man är så DUM!

hursomhelst fyndade jag en jättesnygg AD/DC tröja. (ett av dom bästa, eller dom BÄSTA kanske tom.. rockbanden i världshitsorien?)
kom hem, klippte upp den vid ärmarna och halsen och den blev helt enkelt rå-snygg ala paulina design, snyggt att ha till något stilrent.

gud vad roligt det är att klippa och fixa, göra något eget av något, second hand. osv.
kan bli ganska utttjatande att köpa något halva stans tjejer redan bär.

nu tänker jag sova och vila upp mig inför en helg med mina goa tanter och gubbar.
mors!

grannfejden


efter en slitsam kväll på jobbet landade jag genast i soffan hemma tittandes på grannfejden med mina föräldrar.
min första tanke efter en kvarts tittande var ungefär " det här måste ju vara fejkat"
folk var så fruktansvärt sura och otrevliga mot varandra så jag kunde verkligen inte tro mina ögon, eller så VILLE jag helt enkelt inte tro mina ögon.

är det här sverige?
eller snarare, är det här VUXNA människor?
.. barns förebilder?

samtidigt får man väl ta det med en nypa salt, man kan välja att skratta åt det, eller att faktiskt bli riktigt riktigt.. ja, jag hittar inget ord.
men jag valde att se allt som ett stor skämt.

i detta fall var problemet, eller ska man kalla det ett problem? hursomhelst, att en av grannarna, en 61 åring kvinna brukade gå runt i en kort morgonrock på gården utan trosor under och hänga upp tvätten osv.
men VARFÖR bli så distraherad av det? behöver man ens kolla på henne? behöver man ens bry sig om varandra? jag menar så länge det inte skadat på något sätt.

nej usch, nog med funderingar. imorgon åker förmodligen jag och johanna till åsele marknad! ses vi där? jag behöver sova.
ögonen hänger inte med känner jag.

slutligen kan jag ju iaf säga att robban aschberg är ju rätt cool ändå, haha

torsdag 16 juli 2009

911


åh, vore inte helt fel!

nu är man hemma igen, att köra bil 9 på morgonen när man är dyngtrött är ingenting jag rekomenderar, höll nästan på att somna vissa stunder, blärp.

inne i lägenhetsplanering nu under sommaren, men hur lätt är det att leta bostad när man inte vet hur man effektivast hittar en och hur man bäst går tillväga?
jag känner mig som en nybörjare, en ovetande looser.
finns det någon veteran inom branchen som man tipsa om vart man ska vända sig eller nummer och dylikt? skulle VERKLIGEN uppskattas.

jag drömmer mig bort i en STOR och rymlig lägenhet men en ENORM ny renoverad toalett, snygg köksinredning, nya fräscha tapeter, stor och härligt sovrum, en härlig inglasad balkong med utsikt över hela stan.
max 2 km in till stan (skönt att kunna ta sig in med gångavstånd)

haha, men så naiv kommer jag inte vara, jag antar att man får vara nöjd med det övik har att erbjuda men vissa krav tycker jag man får ha, sen kan det ju finnas gränser.

hursomhelst, nya tag.. andas.

onsdag 15 juli 2009

stuga

var man hemma igen efter en övernattning i stugan, åh vilket väder vi haft! för en gångs skull känner jag att vi faktiskt haft tur med vädret.

mestadels av kvällen satt vi bara och tog det lugnt framför den den otroligt värmande brasan, drack lite, och myste.
haha (kan tillägga att jag slutligen somnade framför brasan, liggandes på golvet.

idag har vi spenderat dagen mestadels utomhus och solat.
gunvald var tuff och tog sig ett dopp medans jag och jonas bangade pga att det "inte på tillräckligt varmt" jag vet, bangare!















tisdag 14 juli 2009

little things

vad gör en uttråkad tjej som behöver muntras upp och vill känna att man lever för en stund!? man unnar sig en timmes hetsshopping och köper fina smycken och ett häftigt linne, köper senaste nummret av bästa tidningen SOLO och lägger sig i soffan och känner sig HEL igen.


bästa tidningen enligt mig, helt klart.

titta vilket superfint linne (:

ormskinn, give it to me!

läder i massor!

guuuld!

.. sen lägger man sig och myser med en som betyder nästan allt här i världen och inser att livet är ganska skönt ändå.
ingenting är som väntans tider.
jonas kommer om någon timme, måste hinna diska innan vi åker till havet
hörde ni det? HAVET! <3



booring




vad gör man när man har så tråkigt att att man känner att man håller på att dö när man är ensam? man sätter sig framför camen och gör fula miner och sjunger 90-tals pop! yäy.

är det inte nostalgiskt? jag dör

http://www.youtube.com/watch?v=G8OflH4MuV0


mode på HÖG nivå! <3>

måndag 13 juli 2009

hza



haha, jag tycker om den här bilden.
jag känner igen mig själv i den (godismonstrets bekännelse)

är i härnösand nu, kändes konstigt att komma till lägenheten.. den var ödslig, ostädat och kändes extra liten nu eftersom man varit hemma i huset hela sommaren.

fast o andra sidan kändes det skönt, att vara för sig själv.
inga syskon att gnäbbas med.
ingen mamma som ber en att dammsuga.
och ingen pappa som kliver upp tidigt på morgonen och väsnas när man försöker sova.

nu är det helt bestämt att vi åker till stugan imorgon, HELT ensamma.
ska bli otroligt skönt eftersom det är så himla mysigt där. (alldeles vid havet)
mestavalls saknar jag öppenspisen med ett glas vin i handen, har fina minnen därifrån.

nu tänker jag och jonas göra tacos, namnam för tacos, namnam för ledighet och namnam för kärlek

hejsvejsdå

japp, då har man gjort bort jobbet för några dagar och åker till hsand till lägenheten för FÖRSTA gången på HELA sommaren (fast vem vill egentligen sitta i en trång etta i denna värmen? nejtack)

åker nog ut till stugan imorgon om allt går som det ska.
måste packa nu och så.
sen brumma iväg.

usch, stressig är jag med, nu slutar jag skriva, hörs ikväll mina vänner!




söndag 12 juli 2009

känsla

känner hur paniken börjar komma med och mer inombords, SOMMAREN RINNER IVÄG OCH vart är alla underbara sena varma berusade sommarnätter då man känner sig lycklig på RIKTIGT. vart är alla dom egentligen?

sommaren sägs vara tiden då man är som lyckligaste, jag menar, sverige blommar verkligen ut på sommaren och folket tinar fram ifrån sina iden.
folk är sugna på lite go go efter en lång och kall vinter sittandes mestadels inomhus isolerade ifrån omvärlden.
det är på SOMMAREN man ska leva som mest.

när jag inte kan vara i dom underbara stunderna på riktigt här och nu sitter jag istället och tittar på hjärtevärmar-kort och tänker tillbaka på just det tillfället, i bästa fall kommer jag ihåg känslan också.
känslan hur underbart fri och lycklig man var, just den dagen.


lördag 11 juli 2009

hiss&diss



- hundar i alla dess slag, du som inte har hund vet inte vad du missar.
- bonde söker fru! när börjar det igen? det är så äkta, kärlek till det programmet.
- nektariner, jag är inne i en nektarinperiod nu, inser ni hur goda dom är?
- att sova, djupt, länge och mycket.




- pollen-allergi - ska vi byta?
- fåniga program såsom paris hiltons nya, där hon söker en ny bästa kompis (kräks)
- att inte kunna använda dom fina sommarklänningarna man har, dags att plocka fram vinterkläderna eller? suck.
- IPRED-lagen, finns det någon som tycker det är bra?

fredag 10 juli 2009

BOOM

upp klockan sex imorgonbitti känns väl inte så otroligt uppmuntrande just nu, har delad tur imorgon så under mina fyra timmars rast åker jag och jonas nog till mormor och hälsar på henne på sjukhuset (ja, hon har åkt in igen, men som sagt inget jag orkar dra till en kort historia på bloggen)
tror det är uppskattat, var dit idag med och hon var rätt deppad över att behöva vara där över helgen, förstår henne.
allt kommer blir bra mormor, det vet vi.

har fotat min vackra pojkvän föresten, han är så fin när han ligger i min säng.