fredag 10 juli 2009

time after time









en fullkomligt perfekt dag med jennie och jessica! detta får vi göra om, helt klart.
blev en hel del shopping och provning av kläder i alla dess möjliga provhytter.
mat på subway är en självklarhet.
snart åker jessica till australien nästan ett år den ungen :( känns lite tråkigt.. eller mycket tråkigt.
vi kommer att sakna dig med massa mycket men du kommer att få en VARMT välkomnande när du kommer hem till sverige, det vet du.

nu tänker jag luta mig tillbaka i soffan med jonas, han tog med sig godis när han kom ikväll (jag både hatar han och älskar han för det, du förstår johanna, haha)

kom ihåg, vill ni göra nått mina vänner, SMSA eller RING! jag tänker på er och jag är rädd om er. KRAM


underbar <3
http://www.youtube.com/watch?v=J7-ImzMvEao&feature=related

if you're lost you can look--and you will find me
time after time
if you fall I will catch you--I'll be waiting
time after time

girls day

brått brått, åker in till stan start för att träffa mina kära vänner jennie och jessica! inte träffat jessica på länge så det kommer att bli skittrevligt.
mer bilder när jag kommer hem förhoppningsvis.

puss




torsdag 9 juli 2009

hiss&diss



- sena gulliga och totalt oväntade natt-sms.
- sjukhusets riktiga stjärnor
- regn (ja, det kan vara ganska mysigt ibland)
- löningsdagen (är man inte lite lyckligare den dagen?)




- mygg i alla dess slag.
- dom som som tjänar pengar på att vara elak mot folk i sin blogg
- sötsuget (gaaah, när ska man bli kvitt det?)
- harem-byxor, fult fult och åter fult.

present

idag gick jag på second hand under min långa rast då jag hade delad tur, direkt när jag såg denna nalle tänkte jag "gunvald"
gunvald är nämligen väldigt fascinerad av stora leksaker, han gillar utmaningar dvs.

hann knappt komma hem förren han började springa/släpa runt på den gigantiska nallen som var tom större än han själv.

kunde nog inte blivit en bättre present tror jag minsann gunvald tyckte.





vad tjejer vill ha.


bad bad bad

boooyz

why?
nu tänker jag erkänna en sak, erkänna en sak som jag tror många aldrig skulle våga erkänna eller förnekar för sig själv.

jag har alltid haft en svaghet för bad boys, nivet dom som slår uppkäftiga på fester, förnedrar sina kvinnor och ser dem som deras leksak, dom som går från tjej till tjej och gör inget annat än sårar och ligger runt, dom som har testat allt farligt man kan tänka sig, och får tanterna att backa två steg i kön pga deras kriminella utseende (tatueringar, slitna kläder, piercingar) osv.

jag tyckte att dom var coola, sexiga och man får en slags annan respekt för dem.
man kanske sökte spänningen, utmaningen.
ena dagen kan bad boys behandla en som en drottning, medans ena dagen kan dom ge sin tjej en käftsmäll för att dom kanske är på dåligt humör eller något.
och om tjejen i sin tur skulle säga åt dem bidrar det till att det bara blir värre.

det sorgliga är att det är just dom, som man tror är så fruktansvärt självsäker och totalt orädd, som är det osäkraste och mesigaste på insidan.
är det inte tragiskt?
grupptryck, en dålig barndom eller andra faktorer brukar kunna spela in.
borde man inte tycka synd om dem istället för att tycka att dom är dom häftigaste man känner.

men att man ska behöva slå människor, ta drogor, osv. för att kunna ses som cool?
är det det som vi tjejer tycker är coolt?
på ett sätt är det minst lika tragiskt att falla för sånna typer som att vara en, eftersom man då uppmuntrar deras beteende.

men nivet som allt annat förändras tiderna och man kan skratta tillbaka på tiden då man ansåg att dom ynkligaste i vårt samhälle var som starkaste och coolaste.

en cool människa i mina ögon är idag en människa som vet var man har sig själv och är stolt över sig själv, man vet vad man kan, och även vad man har för svagheter -utan att skämmas för dem.
man vet vad man vill i livet, och gör allt för att nå sitt mål.

..men självklart så försvinner inte den där "badboys" fixeringen fort tror jag, det tar nog många år att inse vad man egentligen behöver och är värd.

onsdag 8 juli 2009

en fin kväll


det här en ett av dom sötaste paren jag känner <3

ikväll
fick jag för mig att ringa till johanna och fråga om vi bara kunde umgås! (som bara hon och jag kan göra)
och det har vi gjort, heela kvällen och den har varit så enkel och toppen!

först en lång promenad där även min lilla sötnos fick vara delaktig och härja runt lös i skogen, snackade om allt ifrån himmel till jord, fnittrade och surrade på precis som tjejer gör, haha.

ibland blir jag så förbannad när jag tänker på hur sällan vi egentligen umgås med tanke på hur mycket jag egentligen tycker om johanna!
jag tror ändå att vi är rätt lika varandra och det är ganska lätt att märka när man delar med sig av saker med varandra, liknande "meh, gör du också så?" "haha, jag trodde jag var själv med att vara så".
vilket känns riktigt skönt.

har verkligen bestämt nu att i höst åker jag ner till göteborg där hon håller till under året och går i skola! ska kolla närmare på vilken helg som skulle passa men det MÅSTE bara bli av.

men det är det som är så bra med att ha nära vänner, man behöver inte ringa varje dag, smsa, umgås jätteofta för att veta att man har varandra, det kan gå månader och när man träffas är man lika mycket vänner för det.
det tycker jag är jätteskönt.

sanna vänner har man kvar när dom andra har gått.

michael jackson



alltså
, nu börjar jag bli less, riktigt less.
låt mig förklara.

michael jackson har dött! (du tappar hakan va? som om du inte redan visste det) det går liksom inte att missa.
jag tycker att michael är en underbar sångare/dansare och har gjort mycket bra under sin låånga karriär och självklart är det tragiskt att han har dött. SJÄLVKLART.

men varför denna enorma uppståndelse? det räcker att se det ett par gånger i tidningen och inte i alla tidningar som finns varenda dag?

om man tänker på alla tragiskt dödsfall under tiderna, barn som misshandlats till döds, kvinnor som våldtagits till döds, människor som torterats till döds. osv osv.
hur mycket har det uppmärksammats? nästan ingenting.

har jag missat något men har inte människor samma värde? ibland undrar man.

vila i frid michael, verkligen.
men nu vill jag börja läsa om någonting annat i tidningen.

tisdag 7 juli 2009

öööl! (and)


titta, som en enda stor familj! <3

nu
är det bokat och klart (mitt i allt elände)
sista veckan i juli åker jag och jonas (och för att inte glömma gunvalden våran) till, tam tam tam ÖLAND!

blir en väääldigt lång bilresa men vatusan, inget hindrar ressugna ungdomar ^^ dessutom har båda körkort så när den ena kör sover den andra, smidigt och bra.

vi kommer att sova på ett jättefint vandrarhem i fyra nätter som ligger bara en liten bit utanför färjestaden, strandnära skulle det dessutom vara!
fy fasiken vad vi ska bada då!

någon som vart där som har något tips på vart man ska åka?
har nämligen aldrig vart där men har hört att det ska finnas många smultronställen att besöka!

från en sak till en annan så är jag nöjd med hårfärgningen iaf! tyckte jag höll på att bli alldeles för blond och idag kände jag att gränsen gått! jag ska nog vara brunett har jag kommit på, inte för mörkt, men ändå inte för ljust.
så just nu är det sådär mellanbrunt med slingor som ger fina skiftningar i håret.

jag ska nu luta mig tillbaka och kolla lite på nå gamla series/program på webben som man kanske missat.

gör in´t nå dumt nu, tänk efter före.. och SOV GOTT! ;*

akuten



vad less man blir på allt ibland. varför kan inte allting få vara bra någongång ibland? kan inte man få begära att vissa perioder i ens liv ska vara helt bekymmersfritt och ganska enkelt.

jag orkar inte gå in på dagen så mycket, men den har varit lååång. OM den har varit lång.
suttit på akutmottagningen.
på ett sätt hatar jag akutmottagningen, dit åker folk när dom inte har en aning om vad som händer och inte ens vet om dom kommer att klara det.
det är en dyster stäming där och man hör folk skrika och gråta.

men personalen där gör ett fantastiskt jobb och det är tur att det finns!

nu tänker jag göra något jag alltid gör efter en låång och jobbig dag.
unna mig själv.
äta något gott, färga håret, ta en lång dusch, och kolla på allsång (visst är jag fånig?)

jag vet att jag är rätt frånvarande men jag hoppas ni som finns omkring mig förstår.
jag är trött.

måndag 6 juli 2009

tiden går ruskigt fort



la
mig ner för att titta på gamla bilder, eller ja, det beror väl på vad man tänker "gammalt" egentligen.
och jag upptäckte genast hur otroligt mycket allt hinner förändras på så kort tid, och hur tydligt man ser det på första bästa kort man klickar fram.

1. KOLLA JONAS FRIPPA! hahaha.
2. KOLLA VAD LIIIIIIIIIITEN GUNVALD VAR (nu är han stor, tung och tjock)

är det inte skrämmande vad tiden rullar iväg? jag tycker att jag och jonas egentligen inte vart tillsammans så länge, men ska saker och ting verkligen hinna förändras så mycket under så kort tid?
och detta är bara två exempel också.

ja usch och fy, i den här takten sitter man väl snart och rullar tummarna på ett ålderdomshem.

utflykt ulvön

igår var man till i mina ögon en av öviks vackraste ställen, har man inte varit där förut är det verkligen värt att ta sig en båttur dit.

gick runt på mysiga småbutiker, åt mat på almagränd, fikade på ett supermysigt cafe, satt på bryggan och njöt av utsikten. osv.

en ljuvlig dag helt enkelt!
gunvald följde i vanlig ordning med vilket jag inte ångrar, gick jättebra att ha hunden med också!

shiet pommes, stressad nu, börjar jobbar snart så mer än såhär hinner jag inte.

ha det fint idag och njuuut så gott ni kan!




























söndag 5 juli 2009

gottne rocken is the shit

ja, tänk att tom i en bortglömd by som gottne kan folk söka sig till ibland.
var en sväng på gottne rocken igårkväll, ungefär det vanliga där.

kvällen börjar lugnt med barnfamiljer, ungdomar, och par som sitter med sina picknickar på små filtar och umgås, senare på kvällen då dom fått i sig några öl i sig är dom inte så blyga längre.
gubbar vågar helt plötsligt bjuda upp unga snygga pinglor på dans och kvinnorna sitter och fnittar.

norrländska fylletrattar är inte att leka med.
norrländskttdrickande - inte ofta, men ska det va, så ska det va. (och lite till..)

haha.












lördag 4 juli 2009

det är bättre nu

jag kan pusta ut och kommer förhoppningsvis börja sova bättre på nätterna - mormor är hemma nu. jag är SÅ glad.
allt har gått bra men hon är bara lite trött som man såklart förstår.

jag och jonas var och köpte en jättefin blomma till henne idag som vi gav till henne, OM hon blev glad (:

jag sa till henne att bara tänka på sig själv nu, ta hand om sig och vila, eftersom mormor är expert på att sätta sig själv i sista hand.
jag sa ju att det skulle gå bra.

hemma nu, gottne rocken ikväll för fasn
folk kommer från hela övik till denna lilla hål för en kväll och har trevligt och lyssnar på musik. osv.
KOM VETJA!

vi höres. kramar på er!



kort till mormor <3

blomma till mormor när hon kommit hem.

världens lyckligaste barnbarn

busfrö leker med grannens söta vittra.

gunvald har en snygg jacka ;)

mamma älskar .

fredag 3 juli 2009

just another day

senaste dagarna har väl varit lite upp och ner, men det sägs ju att man blir starkare av motgångar? eller hur.
snälla ni, jag säger det än en gång, ta inte allt och alla förgivet.. var tacksam över det ni har och var rädd om era nära och kära.

när jag var mindre så sa alltid mormor till mig "man ska vara glad så länge man får vara frisk"
tjat tjat tjat tänkte jag då.
herregud, då fanns det ju större problem, man visste inte vad man skulle ha för klänning på festen, eller man kanske hade blivit dumpad av en kille.

...på senare år förstår man vad hon egentligen menar.

idag är det fredag, det var tänkt att åka till kramfors på pullans fest sedan ett tag, känns hemskt och säga att jag inte tänker komma.
att åka bort och festa medans mormor ligger sjuk på sjukhuset tar emot, jag vill vara nära henne om det skulle hända något och det känns helt enkelt fel i magen.
förlåt alla, men jag hoppas ni förstår.

att vara hemma känns bäst just nu, imorgon åker nog jag och jonas till sjukhuset och hälsar på förhoppningsvis. (han kommer nu om en stund, jag har längtat, om jag har längtat)

idag fick jag min födelsedagspresent av jonas, (jag erkänner, jag visste var det var och hade önskat mig det) men det var så otroligt fint! över förväntan.
världens sötaste bild på gunvald också.
i love u.

ikväll blir det förmodligen att ta det lugnt, njuta, av sommaren.



dagens - lila linne och en ful knut i håret


tattoo - (nej, har inte blivit rynkig, haha)

syskonen hallin (storasyster)

kolla canvas-tavlan jag fick av jonas i födelsedagspresent, den är så sjukt söt.

freeedag

förra natten sov jag en timme, EN TIMME sov jag. vände och vred på mig i sängen pga värmen, myggen och oron till klockan fem på morgonen och somnade tillslut, dock skulle jag kliva upp klockan sex.

och nej, jag VAR inte trött, DÅ.. inte under gårdagen heller.
jag förstod liksom inte när min trötthet skulle komma.

tills jag kliver upp morgonen efter, seriöst, jag tittar i kors!

det blir tamefasen 10 koppar kaffe idag tror jag allt för att jag ska överleva dagen.
och föressten, det är FREDAG idag, jag gillare.

onsdag 1 juli 2009

älskade mormor

jaa, ingen dag är den andra lik under livets gång, motgångar ÄR vardagsmat.
dagar kan gå ifrån att vara helt perfekta till fullkomligt kaos.

min mormor ligger på sjukhuset nu, åkte in inatt.
min mormor är bland det finaste vi har och har haft svårt att hålla igen tårar.

var dit idag och hälsade på henne, gav hon lite veckotidningar att sysselsätta sig med när vi inte är där.
men jag har bett för henne (ja, jag har faktiskt det)
och jag tror verkligen att det kommer att gå bra, hon är stark, jag vet det.

orkar inte gå in på det mer detaljrikt, men sånnahär gånger inser man verkligen vad innebörden av "skynda att älska" betyder.
man ska verkligen vara glad över det man har, för ofta kan det vara så att det inte är förren man mister någonting man inser vad det betytt
allt kommer bli bra mormor, älskar dig så otroligt.