måndag 6 juli 2009

utflykt ulvön

igår var man till i mina ögon en av öviks vackraste ställen, har man inte varit där förut är det verkligen värt att ta sig en båttur dit.

gick runt på mysiga småbutiker, åt mat på almagränd, fikade på ett supermysigt cafe, satt på bryggan och njöt av utsikten. osv.

en ljuvlig dag helt enkelt!
gunvald följde i vanlig ordning med vilket jag inte ångrar, gick jättebra att ha hunden med också!

shiet pommes, stressad nu, börjar jobbar snart så mer än såhär hinner jag inte.

ha det fint idag och njuuut så gott ni kan!




























söndag 5 juli 2009

gottne rocken is the shit

ja, tänk att tom i en bortglömd by som gottne kan folk söka sig till ibland.
var en sväng på gottne rocken igårkväll, ungefär det vanliga där.

kvällen börjar lugnt med barnfamiljer, ungdomar, och par som sitter med sina picknickar på små filtar och umgås, senare på kvällen då dom fått i sig några öl i sig är dom inte så blyga längre.
gubbar vågar helt plötsligt bjuda upp unga snygga pinglor på dans och kvinnorna sitter och fnittar.

norrländska fylletrattar är inte att leka med.
norrländskttdrickande - inte ofta, men ska det va, så ska det va. (och lite till..)

haha.












lördag 4 juli 2009

det är bättre nu

jag kan pusta ut och kommer förhoppningsvis börja sova bättre på nätterna - mormor är hemma nu. jag är SÅ glad.
allt har gått bra men hon är bara lite trött som man såklart förstår.

jag och jonas var och köpte en jättefin blomma till henne idag som vi gav till henne, OM hon blev glad (:

jag sa till henne att bara tänka på sig själv nu, ta hand om sig och vila, eftersom mormor är expert på att sätta sig själv i sista hand.
jag sa ju att det skulle gå bra.

hemma nu, gottne rocken ikväll för fasn
folk kommer från hela övik till denna lilla hål för en kväll och har trevligt och lyssnar på musik. osv.
KOM VETJA!

vi höres. kramar på er!



kort till mormor <3

blomma till mormor när hon kommit hem.

världens lyckligaste barnbarn

busfrö leker med grannens söta vittra.

gunvald har en snygg jacka ;)

mamma älskar .

fredag 3 juli 2009

just another day

senaste dagarna har väl varit lite upp och ner, men det sägs ju att man blir starkare av motgångar? eller hur.
snälla ni, jag säger det än en gång, ta inte allt och alla förgivet.. var tacksam över det ni har och var rädd om era nära och kära.

när jag var mindre så sa alltid mormor till mig "man ska vara glad så länge man får vara frisk"
tjat tjat tjat tänkte jag då.
herregud, då fanns det ju större problem, man visste inte vad man skulle ha för klänning på festen, eller man kanske hade blivit dumpad av en kille.

...på senare år förstår man vad hon egentligen menar.

idag är det fredag, det var tänkt att åka till kramfors på pullans fest sedan ett tag, känns hemskt och säga att jag inte tänker komma.
att åka bort och festa medans mormor ligger sjuk på sjukhuset tar emot, jag vill vara nära henne om det skulle hända något och det känns helt enkelt fel i magen.
förlåt alla, men jag hoppas ni förstår.

att vara hemma känns bäst just nu, imorgon åker nog jag och jonas till sjukhuset och hälsar på förhoppningsvis. (han kommer nu om en stund, jag har längtat, om jag har längtat)

idag fick jag min födelsedagspresent av jonas, (jag erkänner, jag visste var det var och hade önskat mig det) men det var så otroligt fint! över förväntan.
världens sötaste bild på gunvald också.
i love u.

ikväll blir det förmodligen att ta det lugnt, njuta, av sommaren.



dagens - lila linne och en ful knut i håret


tattoo - (nej, har inte blivit rynkig, haha)

syskonen hallin (storasyster)

kolla canvas-tavlan jag fick av jonas i födelsedagspresent, den är så sjukt söt.

freeedag

förra natten sov jag en timme, EN TIMME sov jag. vände och vred på mig i sängen pga värmen, myggen och oron till klockan fem på morgonen och somnade tillslut, dock skulle jag kliva upp klockan sex.

och nej, jag VAR inte trött, DÅ.. inte under gårdagen heller.
jag förstod liksom inte när min trötthet skulle komma.

tills jag kliver upp morgonen efter, seriöst, jag tittar i kors!

det blir tamefasen 10 koppar kaffe idag tror jag allt för att jag ska överleva dagen.
och föressten, det är FREDAG idag, jag gillare.

onsdag 1 juli 2009

älskade mormor

jaa, ingen dag är den andra lik under livets gång, motgångar ÄR vardagsmat.
dagar kan gå ifrån att vara helt perfekta till fullkomligt kaos.

min mormor ligger på sjukhuset nu, åkte in inatt.
min mormor är bland det finaste vi har och har haft svårt att hålla igen tårar.

var dit idag och hälsade på henne, gav hon lite veckotidningar att sysselsätta sig med när vi inte är där.
men jag har bett för henne (ja, jag har faktiskt det)
och jag tror verkligen att det kommer att gå bra, hon är stark, jag vet det.

orkar inte gå in på det mer detaljrikt, men sånnahär gånger inser man verkligen vad innebörden av "skynda att älska" betyder.
man ska verkligen vara glad över det man har, för ofta kan det vara så att det inte är förren man mister någonting man inser vad det betytt
allt kommer bli bra mormor, älskar dig så otroligt.

tisdag 30 juni 2009

cyklaa



om
någon timme tänker jag cykla till jobbet, ungefär 6-7 km är det dit så jag känner mig ganska hurtig. (fast johanna cyklar ungefär varje dag så on kan ta sig någonstans, haha)

nyligen tryckte jag i mig en blåbärssmoothie för att överhuvudtaget kunna få ork till att överväga att cykla, mums.

med brist på min fantasi får ni nöja er denna bild på en is-penis, ganska fin va?

måndag 29 juni 2009

sommar-syndrom


idag kom jag på en sak, jag har nog drabbats av sommar-symdromet.
nivet att man får hemska panikkänslor över att man inte kommer att hitta med att umgås med dom man vill och att åka på det ställen man vill, det liksom kittlar i kroppen hela tiden.
en jobbig gnagande känsla som finns inom en hela tiden.

på sommaren blir man lite smågalen med, man vill
ta nakendopp mitt i natten när alla sover, man vill springa ute i skogen och leka tarzan, man vill käka mjukglass så att det tillslut rinner utför öronen på en, man vill åka på alla festivaler som finns och tänker "fuck you" till dom som just varit på swedenrock. man vill springa barfota på gården och ha vattenkrig, man vill äta goda sallader på altanen, man vill bada i havet och gunga med i dom härliga vågorna, man vill åka på roadtrips med sina nära och kära, man vill hinna festa och fika på mysiga uteserveringar.
nej, nu orkar jag inte mer, jag stressar upp mig själv.
EN DAG I TAGET PAULINA.

förövrig har jag haft en fin dag idag! efter jobbet åkte jag direkt in till stan, mötte upp en kär kompis vid namn sofie på en trevlig fikastund på UH, tack sofie :)
därefter åkte jag till petra och kattis som just kommit hem ifrån USA, vi åt mat, snackade skit och hade allmänt trevlig!
jag är nöjd, jag borde sova.

söndag 28 juni 2009

100 års!




mysig kväll! det blev hamnfesten ändå. inne på själva området var vi inte länge alls, vi gick ungefär 2 varv, köpte en korv till gunvald som han smarrade i sig fort som sjutton, och sedan var vi spyless.

i stånden var det de gamla vanliga krims krams halsband, sjalar, bäten i urkassa kvaliteer och annat skit som man egentligen inte behöver.

vi drog oss vidare till UH istället och fann lugnet, (visst är man gammal?)
satt och fikade och myste ute på deras altan och gunvald låg under bordet och mådde gött.

kvällen avslutades hos mormor som vi plockade upp och hon fick följa med oss hem!
(ja, vi har en underbar kontakt med våran mormor och hon spenderar rätt mycket tid här)

efter en lång dag säger min kropp "vila!"
jag säger natti natti ;*

ps, detta är min hundronde inlägg! det är värt att skålas för, SKÅL!

lördag 27 juni 2009

bad i ån






förbaskat
vad underbar det är att svalka av kroppen dessa stekheta dagar.
gunvald är en riktig simmare och badar mer än gärna med oss, det är roligt tycker jag :)

nu tänker jag fixa ordning mig för att bege mig till hamnfesten. usch, känns som det kommer vara samma skit där som alla andra stadsfester, fjortisar som springer runt med en ciderflaska och lever om och har sig, gåshud.
blir nog inte så länge förmodar jag.

torsdag 25 juni 2009

yessiboxo

jobbade till halv tio idag! pust.
men samlade nya krafter efter jobbet och TRO DET ELLER EJ men direkt efter jobbet tog jag, jonas, gunvald och min kusin fille ett KVÄLLSDOPP i ån!
och om det var kallt? svar JA. haha
men jag doppade mig! och OM jag huttrade efteråt.
och OM myggen höll på äta upp mig.
men om man är norrlänning så får man inte vara klen, vi är inte kända för det, aight?

jag funderar på att klippa mig imorgon, toppa håret lite.
vill känna mig lite sommarfräsch.
får se hur allt blir, men vädret ska tydligen hålla sig över helgen, thank god!
blir nog banne mig ett dopp imorgon också!

nu ska jag socialisera med jonas, nivet sånt som man borde i ett förhållande och som killar älskar att göra, ATT PRATA EN MASSA! haha.

godnatt


onsdag 24 juni 2009

trötter

tvi, ena dagen skryter jag hur mycket jag har skrivit på bloggen under dagen och vissa dagar får man skämmas, men utan att försöka skylla ifrån sig så känna det verkligen inte som man har tid, man jobbar nästan hela dagarna och när man kommer hem så vill man fokusera på mycket annar och är för trött för att tänka.

och när man är ledig vill man ta vara på dom dagarna och göra så mycket som möjligt!
det är inte lätt, men vem har sagt att livet skulle vara lätt?

idag tog iaf jag, jonas, gunvald och wilma sommarens FÖRSTA dopp (kom tyvärr inte med på bilder som synd var men jag LOVAR att fota någon annan gång)
vi badade i ån och det var faktiskt inte så kallt som vi trodde det skulle vara.

gunvald var också med och badade och simmade som en tok i det rättså djupa vattnet.
han tycker om att bada, det är bra (:

jobbet satt vi ute mycket idag och fikade och hade oss, har nog hunnit fått liiite färg iaf, sådär röd-brun som jag brukar bli, men lugn bara lugn, det ska nog te sig tillslut.

och sandra, jag SKRATTAR fortfarande åt din historia om "adam" haha, i tankarna iaf.
dagens!

godnatt


natti natti, vad vore natten utan min nalle i munnen?

skära fruktsallad på altanen! mumma

nam nam, gott gott, VITMAMINER!

tisdag 23 juni 2009

efterskottskalas



eftersom
jag fyllde år på midsommarafton så har vi ett litet efterskotts-kalas åt mig nu!
dom närmaste i släkten och jonas blir det, och det kommer att bjudas på bär och grädde, och massvis med goda kakor! namnam

om jag varit snäll och skötsam kanske jag får några presenter också?

annars har dagen varit ganska skön, åkte in till stan en sväng och handlade ett par snygga skor o lite kläder (nej jag kunde inte motstå)
jonas fick sysselsätta sig själv hemma och jag tror ärligt talat han var rätt nöjd att han slapp följa.

om en timme kommer dom jag jag tänker lägga på ett kol nu.
valde att ha min nya jeansklänning idag med tanke på att jag tycker den är grymt snygg! sådetså.

ha det fint vänner!

måndag 22 juni 2009

utflykt

vilken dag! ledig ifrån jobbet, solen sken, åkte på en supertrevlig utflykt med jonas och gunvald till underbara rotsidan och bönhamn!
satt och solade och åt sallad och jordgubbar, gunvald sprang runt på klipporna och svalkade tassarna imellanåt.

fyfarao vad sverige är fint på sommaren!
mer utflykter i svensk natur! GLÖM thailand på sommaren, glöm!

ligger nu i soffan och har börjat kikat på beck- hämdens pris, GUNVALD är ju med! hahadet kan man icke missa.





















söndag 21 juni 2009

sena midsommarbilder

slänger in lite bilder ifrån midsommar som hastigast! visste ni att jag jobbade på midsommaraftons kvällen till halv 10? haha. det blev lite stressigt.
för att direkt efter jobbet åkte jag, jonas och gunvald till en familj som har ett jättefint sommarställe i leding och umgicks med folk i alla möjliga åldrar, åt gott, lekte, fiskade och hade allmänt trevligt.
gud vad jag älskar sommaren.

trött som ett svin efter att ha jobbat hela helgen, men nu är jag ledig måndag och tisdag så imorgon tänkte jag och jonas åka på utflykt med gunvald, vart? jaa, det får ni veta på bloggen imorgon (:
nu håller jonas på att göra en god kycklingsallad vi ska ta med imorgon, nam nam






lördag 20 juni 2009

vänskap

oj oj, det går undan med 4timmars rast på en delad tur, just gått 6 km med jonas och gunvald och varit sådär ovanligt hurtig på rasten, ser ICKE fram emot att åka tillbaka till jobbet dock.
snabbbloggar lite och langar in lite bilder ifrån imorse.

och vet ni? det finns tydligen ingen begränsad vänskap och kärlek..