onsdag 10 juni 2009

trevlans

jag tänkte precis skriva vilken trevligt HELG jag haft.. men efter ett par sekunders tänkande kom jag på att det inte alls var helg.
har ingen dags uppfattning känner jag, ledighet gör en förvirrad.

eftersom jonas föräldrar är i gotland så passade vi på att inkräkta deras hus! med oss hade vi gott sällskap! petra och hektor hakade på och vi har grillat, haft filmkväll och bara varit.

hektor åkte hem idag och petra stannar en natt till, I`M HAPPY! tack!

gud vad jag trivs här på landet, idag när vi åkte in till stan för att handla kände jag en kvävande ångestkänsla inom mig, NEEEJ JAG ÄR I STAN - MÅSTE ÅKA UT TILL LANDET IGEN.
och så blev det.

mamma,
oroa dig inte, jag har det superbra. är med dom bästa människorna i världen, äter gott och andas frisk luft.

livet är bra härligt ibland ju.

















måndag 8 juni 2009

andas.

en totalt slö dag har precis gått förbi, spenderat mestadels av dagen på gården med mina två kärlekar. gjort jordgubbssmoothie med färska bär och ätit nybakat tunnbröd. KAN MAN BLI MER NÖJD?

morgondagen
kommer att bestå av packning inför sthlmsresan. vi kommer att åka på torsdagnatt så vi har hela fredagen i sthlm. (dvs tid för shopping och allmänt slögående)
med tanke på att lördagen spenderas på grönalund.'
jag och jonas gruvar oss för att åka frittfall när ingen av oss åkt den. BORDE MAN? KOMMER VI ATT BANGA? vi får se. haha
söndagen åker vi som sagt på kryssning i två dagar och har det gött, kommer slutligen hem på tisdag säkerligen nöjda och belåtna och grymt trötta.

ligger och slökollar på lägenheter nu.. drömmer mig bort i lägenhetstankar och skulle döda, eller nja.. men skulle göra nästan allt för en större lägenhet med jonas.
en etta för två personer OCH en galen hund är DÖMT att misslyckas.
härnösand blir det inte länge till heller förhoppningsvis. trivs mycket mycket bättre i övik, så är det bara.

men men, en sak i taget, än fast jag ibland bara vill blunda och när man tittar igen är allt ordnat och klart.


ut på promenad med två vackra hundar idag

fick en lysande ide! gunvald i cykelkorgen tuta och kör! haha

tut tut

sådär går det om man nyper i skinnet med plattången.

söndag 7 juni 2009

heja heja, eller?

den stora frågan idag är, ska man skratta eller ska man gråta? jag väljer att skratta och vara otroligt skadeglad!
varför? det går BRA för piratpartiet! HAHAHAHAHA.
dom har mer röster än tex KD-MP osv..
och deras budskap är ju rena rama poesin ; kärlek är att dela med sig!

ena halvan av mig tänker, vaart tusan är vi påväg?
andra halvan, ÄHHH nu kör vi sverige!

morgonmysig

grilln chilln

åh vilken underbar lördagkväll!
min moster har husvagn och dom (familjen) hade ställt sig vid en sjö och tänkte sova där under natten, ungefär 4 mil utåt boschen, men det var det värt!

vi åkte dig under kvällen och hälsade på!
det blev grillning av korv. SÅKLART, haha.
fiske (fanns tydligen fin ädelfisk där)
promenad längst den fina stranden
bus med hundarna
och mys i husvagnen med tända ljus

nöjd trött och mätta åkte vi hem och la oss, tack för en underbart mysig kväll.





grilla

kusin wilma var med, gullunge!

gunvald sprang utav bara tusan

fiske!!

deras mysiga husvagn

när vi kom hem låg vi vid min "öppenspis" i rummet och myste. hahaa

lördag 6 juni 2009

nyklippt

det har varit en jobbig dag för älsklingen idag, stått på ett bord och blivit klippt hela dagen (eller okej, lite över två timmar men för honom kändes det nog som hela dagen)

tjejen som klippte var jätteduktig och gjorde det jättenoga och jättefint, klippte mestadels för hand och använde rakapparat under magen.
är MER än nöjd!

hon berömde gunvald så väldigt och tyckte han vart så lugn och fin motför vad många andra hundar vart.
på vägen hem tittade jag bak på älsklingen och en tår kom i ögat, inte för att jag var ledsen, utan bara otroligt stolt över vad duktig han vart.



fick stå ut med mycket men var superduktig och stod stilla, jag en stolt mamma.

en "halvklar" missnöjd gunvald

och resultatet? världens finaste kanske? ja.



scaary


jonas igårkväll helt plötsligt:
-paulina? vad skulle du säga om du vaknade mitt inatten av det här?
(lägger sig i en störd ställning och ser allmänt scaary ut)

(tyvärr fick jag inte med det riktigt på bild och bad han göra om det men det blev inte lika bra, alls.men svaret är väl att man skulle skita på sig? haha)

fredag 5 juni 2009

sex laxar i en laxask

dagens middag var kanske nam nam nam!
gjorde nämligen lax! lax är kanske det GODASTE som finns och även det enklaste.
till det hade jag
fullkornsris creme fraise med smak fetaost och avocado

koncentrera er inte för mycket på uppläggningen på tallriken eller så. det kanske inte SER så bra ut men det SMAKADE gudomligt!
sen skadar det verkligen inte att äta fisk heller, nyttigt nyttigt.

kock-karriären väntar för mig! eller inte..



ja usch och fy, nu ligger man i sängen lite halvvmatt efter att ha tryckt i sig tårtbitar och diverse annat som man inte BORDE äta.
men det är ju så gott, suck.

baba har nämligen fyllt 50! grattis till honom.
men han åkte till sthlm under hans födelsedags-helg och avsa sig all uppvaktning.
så nu hade vi i famlijen lite "efterfirande" bara.

sorry pappa. men nu går det bara utför..


ensam petra söker

räddaren i nöden

glöm mediciner, terapi och annat skräp - choklad är alltid problemlösaren i en kvinnas liv.

är du arg - ät choklad
är du ledsen - är choklad
är du glad - ät choklad

SE?
det kan inte bli enklare för en kille egentligen, skippa tröstet och åk på närmaste kiosk och köp en FET chokladkaka.

jag vill ha choklad!

när kommer mensen? :(

torsdag 4 juni 2009

semester



bokat och klaaart! efter sthlmtrippen nästa helg kliver jag och jonas på en kryssning, denna gång till riga i lettland!
ska bli så otroligt roligt och mysigt! i love kryssningslivet..
jag LOVAR mig själv att jag ska komma hem med massa gott drickbart! raah

nu är det bara att ladda en massa då, kommer sakna gunvald enormt mycket men det får man ta då.

jag tänker njuta av livet nu, så mycket som det går, börjar jobba midsommarhelgen och jag ska försöka ha så underbart som möjligt innan dess.
en minisemester helt enkelt.

imorgon är jonas sista arbetsdag också innan hans semester och DET ska firas! (:

monligt, trist, skönt på samma gång

idag är det sådär trist och mulet igen, fast samtidigt är det ganska skönt det med. då kan man ligga inlindad i en skön filt på soffan och tända en massa ljus och läsa en bra tidning UTAN att ha dåligt samvete över att man bara "gör ingenting"
jag och petra är proppmätta, har just tryckt i oss gårdagens köttfärs, nam nam!

spenderade en liten stund i lekparken här utanför idag, jag var sådär RÅHEMSK mot gunvald och lät honom prova på gungan, visst ser han ut att tycka att det är underbart? haha

idag åker petra hem, snyft snyft. tack för dom här fina dagarna. kommer att kännas tomt! men imorgon bär det av till övik igen!
gunvald ska klippas på lördag och det kommer nog bli hemskt skönt för honom att få bort det värsta.
kommer sakna det här toklurvet men samtidigt kommer jag inte sakna dom gånger han skitar ner sig i leriga vattenpölar och han kommer hem och lortar ner hela nystädade golvet på några minuter.
(men det växer ju ut igen också).. <3





dagens outfit; mina nya lila tunika! i like

öldusch

japp, här kommer dom väldigt EFTERLÄNGTADE bilderna ifrån igår! blev inte fotat så mycket men det här får väl räcka tycker jag.

(info om utgången hittar ni i inlägget nedanför som jag skrev inatt)

det är morgon nu och min hjärnkapacitet har inte riktigt hunnit utvecklas som det borde än, så det står bokstavligen STILL vad jag ska skriva. rääh.

jag tänker ta en lång dusch nu och duscha av mig all fylla och öl som jag fick ifrån min lilla "öldusch".

återseende mina vänner!


förfest för två!

redo!

nille ville ta en pimp-bild :D

schåål!

två underbara människor!

titthål är ju alltid bra på en toalett va? :D

tha booyyz

petra kör på den nyktra stiiln (:

lull lull

var man hemma igen då, har nämligen varit på krooogen med petra ikväll! helt spontant gick vi dit efter att ha fördruckit lite här hemma innan.
vi väntade oss INTE att det skulle vara så mycket folk som det var! väldigt mycket studenter dessutom, dom man tycker är så "små"

men när man tänker efter är dom ju bara ett år mindre än en själv, höhö.
väldigt trevlig kväll med gott sällskap och lite rumpskakning såklart.

ett slagsmål började dessvärre bakom min rygg på dansgolvet mellan två killar. men vem fick hälften av ölen på ryggen? JAG! nu STINKER jag öl! nam nam..

ässsh
, jag borde sova. BORDE! jag är pigg! och lullig. (plus lite glad)
men jonas sover gott iaf!

bilderna
kommer imorgon!
nu ska jag sova, eller? huuuuuuuh..

onsdag 3 juni 2009

livslång vänskap




..nu undrar ni kanske om vi fixade det där galant redan från första gången? BIG NO! två av tabbarna kommer här!


hallååå

jisses vad jag är mätt, har just tryckt i mig min egen-gjorda supergoda köttfärssås (med bla kantareller och paprika) och fullkornsspagetti med jonas och petra.

jag fick väldigt bra betyg av dom iaf, NÖJD! haha

idag spontanåkte jag till petra och hälsade på, gick omkring på stan, tog en glass och satt i solen och stekte en stund. härligt.
hon följde sedan med mig till härnösand för att göra mig sällskap på dagarna när jonas jobbar! (i love u for that)

nu tänker vi äta cheesecake och snacka SKIT!
om DIG! MOHAHAHAHHAAH!

återseende


världens godaste köttfärsås ala paulina!


petra har satt sig i ro i soffan!

for och hälsade på petra ssvall. visst har hon välstädat? :D

tisdag 2 juni 2009

love love love



ibland får man vara störig mot pojkvännen, eller?
vi har syndat ikväll, på en TISDAGkväll ligger vi och smuttar på likör och jonas hemmagjorda sima!
SMARRIGT.
vi borde sova, jonas jobbar ju imorgon, fast.. jag vill inte sova, vi vill inte sova

livet är en fest.. eller nja.

pussgalning!



GUNVALD kanske är den pussgalnaste hunden ever! tyvärr så lyckades jag inte filma honom när han var som "värst" med pussandes, men lite smaskande på jonas lyckades jag dock filma. GOOING <3

precis
som vilken ultimat vardagskväll som helst så har kvällen varit lugn och skön, tagit en dusch och tvättat min lite smått skitiga hund, nu luktar han bättre än blommor!
visst ser han nöjd ut? :D

halft legat i soffan med sofies mode som är rätt roligt att ligga och bläddra i, är dock ingen modegalning och köper saker för att det är mode, men visst kan man få insperation.

jonas gjorde det efterlängtade chai-te´t som vi inte druckit på jätte länge men nu är det på tiden!
huuuur gott som helst!



en missnöjd gunvald duschar med matte och blir ren och fin (:

sofies mode, rätt bra tidning.

kvällsmys i soffan

jonas gjorde chai- te, mumma

jordbuuuubbar

dress

OM ni bara visste hur otroligt duktig och effektiv jag vart idag! jag började med morgon med en riktig jäla städarmorgon. under morgonen hann jag med följande:

dammtorka
dammsuga
torka golvet
städa toaletten
torka ur, rensa kylskåpet
torka ur, rensa skafferiet
och lite annat diverse små fix.

när jag väl var klar och skulle sätta mig ner i soffan för att vila kände jag HUR otroligt nära jag var på att svimma, det började svartna i ögonen och började känna mig yr, som tur var så var ju inte soffan långt ifrån så jag hann sätta mig ner och pusta ut, sen gick det över.

inte ofta jag går på stan i härnösand men tog men en liten shoppingrunda med brist på annat att göra, och med shoppingrunda menar jag att jag gick på två affärer. haha

köpte bland den här klänningen på hm (se nedan) otroligt snygg enligt mig!
en lila vardagslinne
och en lila klänning/tunika.

nu tänker jag bara ta det lugnt och njuta av ett hyffsat välstadat hem, laga lite mat innan jonas kommer hem, eller något annat.

den 19 juni fyller jag år! vad ska man göra? SKICKA ETT GRATTIS SMS ELLER DIE! :)
20 bast och vad innebär det? SYSTEMBOLAGET, haha.

har ingen aning vad jag önskar mig än men jag vill ha massvis med kramar iaf, (kramar är bra)



belönade mig själv med lite cheesecake efter städningen, MUMMA!

the dress

i like it

mina nya fina tunikaklänning!


helt random men mina supersköna fluffiga tofflor ^^

måndag 1 juni 2009

fuskbränna och tass-svalkning

jag har faktiskt börjat fått lite färg på min likblekta hud, grattis till mig! (pssyy, måste erkänna att jag fuskat litegranna på benen och använt doves brun-utan-sol lotion.) men det står jag för!

en lugn dag idag i övik, var till djuraffären och köpte en nytt halsband till gunvald, åkte på willys för att handla lite diverse ingredienser för att bara cheesecake, kanske en av dom godaste kakorna i världen enligt jag och jonas.

eftersom den ska stå över natten och vi åker hem till härnösand ikväll så tar vi med den i bilen (får se hur det nu går) och så får det stå över natten i härnösand istället, FATTA om man kommer vara sugen imorgon! rawwr

har beställt klipptid till lillponken gunvald också idag, så på lördag klockan 13,00 så ska gunvald klippas lite och bli lite sommarfin, vad skönt för honom.

pust vad det ska vara varmt, satte honom i en balja idag för att svalka tassarna, tror att han tyckte det var gudomligt skönt iaf.