torsdag 7 maj 2009

love is my drug

..2 strålande anledningar varför man inte ska skaffa pojkvän och hund


..gammsnus som ligger bokstavligen överallt


..söderbitna skor och söderslitet toapapper över hela golvet

haha, nejdu, skämt åsido, men lite sanning ligger det iof i det.
då har man just satt sig till ro efter att ha spontan dammsugit och skurat golvet. (hade samtidigt as ont i magen, rätt jobbig kombination)

gunvald är lite upphetsad av skurmoppen så det är lite jobbigt när han samtidigt ser mitt moppande som en lek, haha.
men nu är det klart iaf, det luktar gott.


BILDBEVIS! paulina + en skurmopp



John ME har en helt sjukt underbar röst och underlättade min städning med den mysiga låten "love is my drug"
en låt som man aldrig ledsnar på och man kan spela den om och om igen, gåshud;
http://www.youtube.com/watch?v=vG2ue5QZbjg

tjohejsan

nej! jag är inte bakis, bara lite smått huvudärk och sådär ovanligt morgon-seg. (åkte ju till härnösand inatt)
johan har åkt på jobbet och kommer inte hem förren vid 9 ikväll och jag har verkligen ingen aning vad jag ska göra (har lite smått panik och fasar över att jag kommer att drabbas av extrem uttråkning. suck)

jag kanske ska passa på att försöka vara en klassisk hemmafru för en dag!? baka, städa. osv!
gå runt i förkläde och se sådär lycklig ut, haha.

hursomhelst, här är lite bilder i efterhand ifrån gårdagen med johan och petra!;



johan smuttar på sitt vin!



gunvald får en massa uppmärksamhet!



johan passar i glitter! haha



HAHA XD



johan skröt över att han var asbra på at klätta i träd på fyllan! upp till bevis sa jag ;D



slurp!



tack för ikväll! haha

onsdag 6 maj 2009

partey go go

gud vad jag har känt mig blogg-aktiv på senaste! tänk om man hade ork att fortsätta så här hela tiden! (förvänta er inget nu) haha

efter fotningen med rara tuva-li idag kilade jag och petra i vanlig ordning till stan, vafan, vi är ju tjejer liksom.
blev bla lite klädköp och en check på ett second hand.
som kanske många vet har jag någon jeans-mani så jag köpte ett par råsnygga jeans med. (mamma kommer att bli galen) wtf!

åt världens godaste buffe på en kinaresturang i stan! mums
dom hade allt möjligt, friterade räkor, vårullar, diverse kyckling osv.
kan du FATTA om jag blev mätt?



vad tror du älskling? HAHA XD grrr..



petra åt en god kyckling soppa!

idag är det ju lill-lördag och det betyder utgång!
petra ha köpt lite billigt vitt vin åt mig som jag tänker smutta på under kvällen tänkte jag.
vid 8 kommer johan och vi tänker ha en mini förfest här innan vi beger oss på något dansställe.
gud vad jag känner för att dansa!



redo for some go go


sikken poose?

petra is ready for some action!

foto

idag fick jag äran att vara med petra och fota hennes klasskamrat; Tuva-Li
det var ett nöje! hon gör sig så otroligt bra på bild (:











in da house

gårdagen spenderades en hel del på petras fotoskola.
alltid roligt att se vad hon håller på med och få vara med under plåtningar!

(jag vill också vara duktig på att fota >-<)
petra har en väldigtfin klass tycker jag! bara konstnärliga fina själar, vissa är superduper på att fots, vissa är makalösa på att måla

. kvällen spenderades hos johan, finns det någon som kan vara så bra på att baka som honom? hans fika var MER än gott! kan inte alla killar vara bra på att fika eller laga mat?

haha hinner inte blogga så mycket, ska dra till petras skola nu för lite mer plåtning.
fortsättning följer?

pusssss


petra in da studio


jag har ett nytt lila linne, fint va? (:


visst är jag trevligt mot min hund?


johans fika - mer än godkänt :D


johan in da house

tisdag 5 maj 2009

rauur


en misslyckat "hopp-kort"

irish

kvällen började med ett spontantbesök hos johan igår!
johan höll på att baka bullar när vi kom, blev dock inte klar under tiden vi var där så han lovade oss lite fika idag! mohaha. bullarrrrr!

blev irish en sväng efteråt, luften var underbar när vi gick amrkrok in mot stan, gatorna va lugna och vi såg inte en enda käfft när vi gick i centrala stan.
det var tyst och lugnt, rätt skönt på något sätt också.

var som vi hade trott rätt lugnt på irish med med några ölsugna själar fanns faktiskt där, vi stannade där en stund och satt bara och pratade, mysigt.
men sängen kändes alltför lockande så det blev en rättså kort vistelse! det tar vi igen på onsdagkväll då johan ska med! wiiho




igårkväll färgade jag håret också, slingade lite och färgade underhåret i en snygg brun-nyans! ingen dramatisk skillnad men det är alltid skönt att få fräscha upp sig lite (: petra ljusnade till hennes hår med i en mer sommarljus brunskiftning i håret, jättefint (:



måste få skryta lite över min nya lite större sminkväska, grr


ibland gör sig gunvald på på kort, haha

måndag 4 maj 2009

sex on fire


sanna vänner har man kvar när dom andra har gått

yäy. då har man anlänt till sundsvall och petra har tagit emot mig med öppna armar, vi har shoppat lite i stan, ätit stans GODASTE sallad och färgat håret hemma hos henne samtidigt diggandes till "sex on fire" FATTA VAD COOL DEN ÄR?!

vi har iaf fått något ryck och tänker gå ut ikväll, och ja. vi må vara rättså knäpp, en måndagkväll tänker ni.. en kväll som alla andra tänker festisarna. hoho.

får se hur snål man är men några öl kan man väl lyxa till sig på en måndagskväll? yyyäääy.

kanske fotar mer sedan och fortsättning följer på sveriges bästa blogg! (sa jag verkligen det där? pfft)


barbie petra. (fast hon är inte så oskyldig som hon ser ut!)


petra visar stolt upp sin rosa rosett, matchande til klänningen!


vitt funkar alltid (:


jag har nya örhängen (:

söndag 3 maj 2009

hopp hopp

åh nej, då var det söndag igen. fast, det bästa är att jag inte ska behöva känna så.
nästa vecka är den första veckan på vääldigt vääldigt länge som jag är ledig, precis hela veckan!
känns väldigt väldigt konstigt och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för att ta vara på veckan så mycket som möjligt, men åker förmodligen till petra imorgon och övernattar hos henne några nätter.
göra mat, kolla på en massa tv, sena kvällspromenader och kanske någon utgång?
hoppas johan är på (:

jonas den stackaren jobbar kvällar hela veckan så jag får se vilken dag jag åker tillbaka till härnösand och till kärleken.

idag har vi umgåtts lite med petra! vi hann inte med så mycket med tanke på att hon skulle med bussen, men vi hann iaf med en mumsig fika på ett av stans bästa cafeer och en liten sväng på stan! sedan skjutsade vi henne till bussen, fast det blev inte så sorgligt farväl med tanke på att vi ses imorgon förhoppniongsvis, ihh.
när vi kom hem gick vi till kusinerna och hoppade på deras studsmatta! det är så otroligt jobbigt och roligt på samma gång!
ge mig en studsmatta!(?)

gunvald tyckte dock det inte var riktigt lika roligt när jag stod brevid honom och hoppade så att han fick känna på att vara i luften någon sekund..
han ville mest ner, haha.


en missnöjd gunvald

hopp hopp

min fina kille

kärlek på studsmattan


alltså har ni spanat in mackan? MUMS!

well, dags att packa, fast det börjar bli en del av vardagar med tanke på hur mycket man åker fram och tillbaka till härnösand, gunvald åker såklart med mig på min minisemester och det ska bli skönt att komma ifrån ett par dagar.
(jag ska shoppa så jag drunknar i alla kläder. JAG LOVAR ER) sundsvall är en rätt bra shoppingstad må jag säga.

men innan promenaden tänker jag övertala jonas att gå en skön kvällspromenad med gunvald, och äta mjölk och bullar därefter.. min lillasyster har bakat, syndigt gott!

Pusspuss

lördag 2 maj 2009

grilllad

oj vilken helg vi har haft! man har ju inte kunnat klaga på vädret iallafall! varit ute mestadels hela dagarna, kanske tom hunnit fått lite pyttefärg på min alldeles för bleka hy!
sorgligt nog har jag nog mer tendens att bli en kräfta, arhg.

på torsdagen, sista april, så var jag och jonas bara hemma hos mig, med familj och även min systers kille linus som stolt tog sig an grillningen och var nog lite influerad av "nakna kocken"
köttet blev PERFEKT! bra jobbat linus!
du kanske ska sattsa på kockyrket? MEN MED KLÄDERNA PÅ XD



nakna kocken wannabeeee


jonas med mat i tankarna, en låång väntan


jag och min syser alida, inte särskilt lika va?


jonas och gunvald ute i solen på altanen


kvällen avslutades vid brasan

eftersom gunvald är en riktig tuffing så var det han som kirrade årets första dopp, ärligt talat så vet jag inte riktigt om han tycker det var så roligt att bli blöt, men det var nog väldigt svalkande och skönt under en så het dag, såhär kan det se ut!:


1. gunvlad funderar, gruvar sig..


2. well, ingen återvändo, simma och sen upp snabbt som tusan!


3. nej nu får det vara nog! JAG VILL UPP!


4. en blöt, lite missnöjd gunvald

idag, lördag, har vi spenderas dagen i stan en stund, hittade som vanligt inget speciellt, men bara skönt att få komma ut.
jag gjorde en såndär flätkrans framme i håret för första gången, har sett dom länge men aldrig trott att jag skullle kunna göra en, testade idag, den blev inte så hemsk va?
ikväll kommer vi sitta laddandes framför tv:n då "jag vet vad du gjorde förra lördagen" jag och jonas favoritprogram nuförtiden, ett svenskt underhållningsprogram som handlar om personer som blir hypnotiserade, SE PÅ DET!
ätandes på lantchips och tzatsikidipp, kan det bli bättre? drool

robinson går ju också ikväll, enligt mig känns det väldigt uttjatande och det räckte med max 3 säsonger. nej, kom med nått nytt tack!

nu tänker vi gå ner till fotbollsplanen med gunvald och sparka boll.
att se en liten toss springa och ta en boll, lika stor som han själv, i munnen och tappert försöka bära runt på den, DET är en syn gott folk!

ha en bra kväll!
FUCKERS!!!


flääta