fredag 17 april 2009

things



då var man hos jonas och det är snart helg! underbart.
jonas är på jobbet nu, och jag håller på att fixa och dona inför en helg på landet - hos hans föräldrar en bit härifrån.
vi tänkte sova där hela helgen och bara ta det lugnt, hoppas bara på lite bättre väder (tänk att man aldrig är nöjd)

jonas fyller år imorgon, men vi orkade nog ingen av oss en riva-sönder-lägenhets fest, utan vi tänkte åka till systemet och köpa något med oss och smutta sådär lagomt, mycket mycket skönare.
(ja, jag vet att vi är tråkiga)

föressten, har ni hört sommarens säkerligen kommande sommarplåga?
sjukt härligt gung och UNDERBAR TEXT! haha.
http://www.youtube.com/watch?v=vl7NLocL1KA



SVENNE BANAN SVENNE BANAN! ohh yä.

hursomhelst, imorse när jag vaknade tog jag som vanligt upp gunvald i sängen, nej, jag vet, man borde inte ha hundar, men.. det SKITER jag i, mysigheten vinner denna gång.
såhär kan det se ut



en nyvaken gunvald ;*

som ni kanske vet så älskar jag inredning, och jag älskar dom dära små detaljerna som gör hela mysighets-faktorn i lägenheten, jag tycker det är viktigt att man kör på en personlig stil och är emot allt köpt ifrån IKEA-hem. osv.

var aldrig rädd att gå din egen indredningsväg än fast det enligt modetidningar är omodernt, vem bryr sig?
mixtra och blanda och köp det du tycker är snyggt, inte det tidningar/tv säger är snyggt.




en nyköpt vägg-lampa, supersnygg och supermysig belysning.


lampa, guldspegel och bokstäver - "love"


ljus ger värme och mys - gör något eget utav det


mönstrade genomskinliga gardiner - i love it!



personligt



man kan aldrig få för mycket kuddar!


jag gillar änglar.




lila- favoritfärgen

oss


min personliga lampa

nu tänker jag fortsätta och göra någon nytta, sedan försvinner jag, ring gärna om ni får tråkigt eller bara är pratsugen, jag svarar alla förutom idioter.

pusshej


onsdag 15 april 2009

borde och måsten

pust, stress stress stress, min vardag består av stress och onödiga måsten har jag kommit på.
för att förklara:
idag jobbade jag ifrån 12-9 på kvällen, jag kör syndigt på väg hem och när jag väl kommer hem inser jag hur mycket jag måste göra, och hur mycket jag borde göra. (det är en stor skillnad på borde och måste)

och vad hinner man? ingenting, i bästa fall hinner man med saker ifrån måste-listan, och förhoppningsvis några saker ifrån borde listan om man är riktigt snabb och effektiv.
man vart rann tiden iväg till att göra saker som man vill och känner för?
exempel: lägga sig ner, blunda, lyssna till något skön skiva samtidigt som man kanske tecknar något fint.

den tiden finns inte när man jobbar, och det är bara så fruktansvärt tragiskt tycker jag, varje gång jag lägger man blir jag ofta så otroligt stressad och tänker på vad jag har glömt och bordat och kan inte riktigt slappna av..
kan låta konstigt, men tom dom få dagarna man är ledig ibland kan bli stressiga, för att då blir man så stressad över att man ska hinna med att göra så mycket som man missar när man jobbar, som att umgås med kompisar. osv.

ibland borde man helt enkelt skita i borde och en del måsten och bara vara, utan jobbiga tankar som snurrar inom sig.


..vem sa att livet skulle bli lätt.



andas.


nej, livet är långt ifrån lätt, men vad vore man utan sin trygga familj som alltid finns där- oavsett vad...


...eller en pojkvän, som alltid tar emot en, varenda gång man faller.

?

ingenting
godnatt








tisdag 14 april 2009

energi

nu var det ett tag sen jag skrev, inte haft ork över helgen pga en massa jobb, men pengar har jag tjänat, storhelgsersättning is the shit.

mina helgsdagar har som vanligt även spenderats med jonas, när jag varit hemma efter jobbet har vi försökt fördriva tiden på bästa och mysigaste sättet som bara går, promenader i den varma solen, glass och tom resturangbesök på ett jättemysigt ställe, ibland FÅR man faktiskt lyxa till det, eller hur?

konstigt nog känner jag verkligen att ju mer snön smälter bort och det blir varmare och varmare, så ju mer tinar den riktiga paulina fram.
jag menar inte att man är ett elakt och depprimerat monster på vintern, men jag känner att jag får helt enkelt nya krafter, mer fantasi, och mer glädje att hitta på saker
jag blir helt enkelt en lite positivare paulina, jag håller på kliva ur mitt ide.
kan inte ni känna lite så när det drar sig mot våren?

kan knappt bärga mig till att slippa denna kritvvita svennehud och kanske tom få lite brunaktig färg på kroppen. men man får kämpa för det! solarium och brun-utan-sol är FUSK!

hursomhelst, idag efter jobbet åkte jag och hämtade upp petra, och körde direkt in till stan för lite eftermiddagsshopping, var planerat att köpa en present till jonas, och det gjorde jag också!
sjukt nöjd med presenten, och jag hoppas verkligen att han blir nöjd, mer säger jag inte, psst.

åkte till petra sedan och åt lite god sallad, drack te och hade en såndär mysig pratstund på hennes säng som bara vi kan ha.
petr har btw gjort en jättefin tatuering på hennes underarm, en turkos fjäril, den är såå fin. <3
faktist så blir jag lite småsugen att tatuera mig med, men samtidigt har jag ingen ork, väntetiden brukar inte vara kort om man säger så.


världens bästa


superduperfin.


flumm framför spegeln (petra goes, crazy aapa?)


petras fetaostsallad är bäst!

på torsdag åker jag till jonas iallafall, då har jag räknat ut att jag jobbat elva dar på raken så då förtjänar jag faktiskt lite ledighet under helgen, SÅDETSÅ.
vi tänker spendera helgen hos hans mamma och hennes kille för att fira jonas födelsedag med en massa god mat, vi har redan beställt, det blir grillat, mums! det är aldrig för tidigt för grillad mat, visst? haha.
ska bli skönt att åka ut på landet istället för att envisas att vara två i en superliten etta hela helgen.

nu ska jag sova, det väntas mer jobb imorgon och jag vill vara utvilad, godnatt med er.

lördag 11 april 2009

jobbful

man känner sig aldrig så ful som på jobbet, jag jobbar nu hela påskhelgen och ju mer jag jobbar, ju mer inser jag hur skabbig man går runt och känner sig, hela dagen.

för att inte prata om dom gräsliga arbetskläderna man tvunget sätter på sig på morgonen, visst är dom rätt bekväma, men ack så fula.
en slarvig knut i håret, och lite slarvigt påsatt smink som man tog på sig halvt sovandes på morgonen, tjoho.

så mitt största nöje brukar vara att duscha och göra mig fin när jag kommer hem, det behöver inte bero på att jag tänker åka iväg någontans, utan bara en fånig påminnelse till sig själv att man kan faktiskt se fräschare ut, hahaha, fånigt va?

fast ibland är jag rätt tacksam över att ha ett icke-styladlook krävande jobb.
gud vad drygt att jobba på någon fin butik och behöva klä upp sig precis varenda dag, spelar ingen roll om du är bakis, trött, eller allmänt sliten, du ska likt förbaskat duscha, kleta på dig massa smink och se toppfräsch ut i både hår och kläder, nej usch vad jobbigt i längden.

jag ska bli bonde, då behöver man väl inte ens anstränga sig att duscha? haha.
ciao



det nya modet? (old pic)

torsdag 9 april 2009

love until you feel it









ett förhållande är inte som i amerikanska kärlekskomedier, en vacker begåvad kvinna hittar sin drömprins och dom lever sitt lyckliga svenssonliv,livet ut..
nejnej, dax att landa med fötterna på jorden och inse att man faktiskt måste kämpa sig till ett bra förhållande, och vara beredd på både upp och nedgångar.

det är inte bara en i förhållandet som har ansvaret för det, utan båda två, precis lika mycket.
livet är inte alltid en dans på rosor, och det vet du, innest inne.

jag tänker lista det jag tycker är absolut viktigaste för ett bra och kärleksfullt förhållande


- prata mycket med varandra, gå inte och reta upp er på varandra i smyg, utan om det är något, prata då om det på en gång så att ni snabbare kan lösa problemet, och då slipper även aggresionerna/irretationerna växa mer.

- glöm aldrig bort att kramas, visst kan många tycka att fysisk beröring tillhör nyförälskelsen och att det sedan minskar och minskar, kanske är det så för endel, till en viss del, men det finns ingen annan än ni som kan förhindra det.

- glöm inte att bara beröra fysisk, utan även med ord, det är minst lika viktigt tycker jag, muntliga komplimanger, ett gulligt sms eller en kärlekslapp. (det kommer att uppskattas)

- försök att inte låta svartsjuka förstöra förhållandet, självklart är det svårt att undvika lite svartsjuka då och då, det är bara naturligt, men låt bara det inte ta över och bryta ner dig, och förhållandet.

- tvivla aldrig, utan inse att din flickvän/pojkvän älskar dig mest av allt i hela världen. finns det något värre än att säga, jag älskar dig, och den andre bara flinar och säger "säkert"
utan lita på såväl dina som din käras känslor för dig.

- inse att det finns en vardag, livet kan inte alltid bestå avglitter och glamour, utan det finns en trist och grå vardag i alla förhållanden, och man måste lära sig att det är så ibland, och att man istället få lära sig att längta och uppskatta dom glittrigare dagarna och stunderna.

- var kreativa, hitta på saker som inte känns så typiska, såsom bio osv. utan kom med nya, annorlunda ideer som att, gå ut till skogen och plocka svamp? eller varför inte bygga med lego? hehe, det lär uppskattas och förgyller vardagen.

- umgås inte för mycket, kan låta konstigt, men man behöver faktiskt vara ifrån varandra för att ha möjlighet att verkligen sakna varandra, på det sättet inser man hur mycket man älskar personen som just åkte iväg.

- när du är i ett förhållande, inse att du aldrig är ensam, för än om personen är borta, finns hon eller han ju alltid inom dig.

onsdag 8 april 2009

sommaren, på gott och ont

hej och hå, sommaren kommer, sommaren går.
en lite små deppig kväll ikväll, jag tänker på sommaren, konstigt va?
inte sommaren i sig, sommaren är underbar och den absolut bästa årstiden enligt mig, och det förklarar min lite små deppiga kväll.

har nämligen bestämt mig för att återigen kanske jobba mestadels av sommaren eftersom jag kommer av största sannolikhet att behöva pengar i höst, osv.
vilken kommer att bidra till att umgås lite med jonas, lite dagar på stranden, och svårt att skrapa ihop en semester med tanke på att jonas jobbar mestadels av sommaren också.

så, i vanliga fall brukar jag bli glad och uppspeedad av att tänka på sommaren, nu ser jag den mest som en lång och varm jobbperiod för att skrapa ihop pengar som man sorgligt nog alltid behöver och vill ha.

kan någon få mig att bryta dessa trista tankemönster och komma med något roligt? plis.

bara för att jag är inne på temat sommaren tänker jag plocka fram kort, ifrån en underbar årstid och en massa fina minnen som får hjärtat att dunka lite extra hårt;



en söt kusinwilma badar


grillat - underbart



hamnen med två fina vänner och lite glass, lovely


första doppet avklarat!




plocka blommor på ängen



kasta sten vid jonas stuga, mysigt




stranden, sandudden



meta är alltid lika mysigt


sena sommarnätter, öl, gemenskap

tisdag 7 april 2009

har du ballar av stål?

idag är det tisdag, jobbat i vanlig ordning och tog med mig gunvald under halva dagen jobbet, vi tog en promenad i snöslasket och gick och handlade, GISSA om gunvald blir skitig, men mysigt var det.


(utan tvekan världens sötaste)

jag är i någon slags vindruve period, dvs jag äter vindruvor, vindruvor och vindruvor i massor, min smoothie period har minskat, men det är fortfarande fruktansvärt gott, funderar faktiskt på att göra en skogsbärsmoothie ikväll, nyttigt KAN också vara gott, haha.


mumsfillibabbus.

tog även en promenad med gunvald nere vid ån för en stund sen, jättehärligt tänkte jag, då brukar gunvald springa lös, (han är superduktig på att springa utan koppel)
det jag dock inte visste var att hela vägen var djupsnö, så gunvald kämpade på men försvann lite då och då ner i snön, såg väldigt roligt ut, och jag pustade och gick så gott det gick, men fy vad trött jag var när vi kom hem igen, haha.
det är väldigt hälsosamt att ha en hund har jag kommit på, för vare sig man orkar eller inte så är det bara till att slita sig ur soffan och gå ut och prommenera, häärligt ju.

nu tänker jag luta mig tillbaka bakom webtv:n värld och kolla på goa avsnitt,
bland annat ballar av stål gänget, jag får mig många goda skratt i det programet, haha.


(..ett av dom roligaste programmen, lugnt)



(ikväll bakade underbara mamma en äppelkaka ur lailas recept, fy vad gott det ska bli till. tack mamma!)


(smoothie ala paulina - skogsbärssmoothie, banan och krossade kelloggs på toppen, mums)

dagens tänkvära; Det sägs att en person bara behöver tre saker för att bli riktigt lycklig; någon att älska, någonting att göra och någonting att hoppas på

godnatt

måndag 6 april 2009

tillbaka

i´m back!
ursäkta att jag inte uppdaterat bloggen som jag gjorde, men jag tog en liten "bloggsemester" medans jag var borta.

helgen har varit underbar!
finns så mycket man skulle kunna berätta och skriva om men det skulle ta sådan tid.
vi anlände iallafall på onsdagen efter en lååång bussresa, fast vi lyckades tom göra bussresan till ett nöje med en massa surr och slams.

när vi kom fram träffade vi edvin på gallerian, mycket kärt återseende, hans hår var som vanligt änglalikt och beundransvärt av både jag och petra, haha.

vi fördrev tiden på stan, och sedan åkte hem till göran, där vi sov under helgen.

på kvällen skulle edvin ha studentskiva och deras klass hade hyrt en lokal centralt på ett ställe som hette "blue moon"
temat var cocktail och jag anträngde mig inte så väldans mycket med kläderna men jag satte en blomma i håret, det fick duga.
kvällen var mysig vi vi höll oss relativt lugna och åkte hem rätt tidigt med tanke på att sista tunnelbanan gick vid ett, well well.

torsdagen var en riktig shoppingdag, jag, petra och edvin sprang på affärer höger och vänster, drottninggatan blir man snabbt less på, inte minst alla turistaffärer med patetiska prylar. därför höll vi oss lite "utanför" ganska mycket. skönt.
på kvällen tog vi det lugnt för att ladda inför helgen.

fredagen var ytterligare shopping, förvånad?
på kvällen gick vi på ett glammrockarställe, harry b james.
riktigt trevligt ställe med bra musik måjagsäga! vi var dock inte allför glammiga, inte alls faktiskt, men dom flesta där var rätt mainstreama.
edvin blev rätt kalas och kvällen för honom slutade roligt, fast det tar ni någon annan gång. hah.

lördagen - shopping och på kvällen gick vi till ett ställe på gamla stan som hette "huset" mycket trevligt discoställe med en väldans blandning av folk och ett jäkla hålligång på dansgolvet, rekomenderas!
jag var rätt snuvig och trött den kvällen så vi stannade inte alltför länge, men det blev en lyckad kväll! helt klart.

på söndagen var det hemgång, på gott och ont, men det kändes skönt att ta bussen att åka hem till norrland och jonas, han hämtade mig i sundsvall det gullet, sedan åkte vi och handlade ostbricka och åkte hem till oss och myste.

jag har fotat mycket under resan men jag tänker försöka sammanfatta ganska rejält:


första dagen när vi träffade edvin på stan, självklart tog jag den obligatoriska hårbilden.


innan studentskivan första kvällen, en brud på g!



petra var toasnygg!


tunnelbanekort såklart.


shopping, köpte dock aldrig den rosa cowboyhatten, haha.


mer shopping! petra, suck, du som passade så bra i dessa glasögon!


underbart väder, två underbara personer.


förfest

en edvin och en öl


petra ser kär ut (harry b james)


mysigt på hamnen.


underbara vänner, stekhett.


hos göran i mälarhöjden (där vi bodde)

tack älskli för en underbar helg! ;*

onsdag 1 april 2009

mot stockholm



klockan är nu 07,15 och jag och petra är uppe med tuppen! eh, eller inte..
båda är så sjukt trötta och går runt som zombies i lägenheten i sundsvall, kroppen kändes som betong när man skulle hasa sig upp ur sängen klockan 6 imorse, bli nog att sova en massa på bussen, om det går!

vi kommer vara framme vid ett tiden och underbara edvin kommer förmodligen att möta oss vid centralen go som han är, blir nog en snabbsväng på stan idag så gott man orkar.

ikväll är vi bjuden på edvins studentfest, dom har hyrt någon slags klibb i centrala stockholm och det ska tydligen vara 20-tals cocktail tema, HJÄLP, vad ska jag ha på mig?
hursomhelst, det löser sig

mot bussen och mot alla bratiga, självupptagna stockholmare! (skämt åsido)

ciao och hörs.